922 lóerős hibrid az új McLaren
McLaren P1: hivatalos és sokkoló számok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kiderült, hogy pontosan mennyi az annyi az eddig is rémisztően erősnek vélt McLaren P1 szupersportkocsival kapcsolatban. Tényleg brutálisnak ígérkezik.
Eljött az idő, hogy a McLaren végre felfedje, pontosan mekkora erővel is érkezik az első képeken is csak pár napja megmutatott P1 szupersportautó. Korábban annyit tudhattunk, hogy a már az MP4-12C-nél szintén bevetett 3,8 literes biturbó benzineshez villanymotor is csatlakozik, s így több mint 800 lóerőt tud a britek föld-föld rakétája. Most kiderült, hogy tényleg többet és nem is kevéssel, mert a V8-as blokk teljesítménye (percenkénti 7500-as fordulaton) 742, a villanymotoré pedig 180 LE - a hibrid rendszer összteljesítményeként 922 lóerőt ad meg a méltán büszke sajtóanyag. A nyomaték 720+260=980 Nm (4000-es fordulattól), s ezek még akkor is szédítő értékek, ha a teljes kraft "mindössze" pár másodperc erejéig áll a sofőr rendelkezésére. Hab a tortán, hogy gombnyomásra, az IPAS (Instant Power Assist System) gomb megnyomására. Mint az F1-ben, ahol a pilóta körönként gazdálkodhat az extra erőt előállító KERS-szel... Az alábbi képen a másik, a kék gomb ugyancsak Forma-1-es technika: a DRS (Drag Reduction System) állítható dőlésszögű hátsó szárnyat takar, amivel a leszorítóerő csökkenthető a magasabb végsebesség érdekében.
A váltó 7 fokozatú kétkuplungos automata, a hajtott tengely természetesen a hátsó, a 2 óra alatt újratölthető akkucsomag súlya 96 kg. Tisztán elektromos üzemre állítólag 9,6 km-en át képes a Ferrari F150-hez és a Porsche 918 Spyderhez hasonlóan hibrid P1. További részletek, leleplezés márciusban, a Genfi Autószalonon.
Nem hibrid Hanem Plug-in hibrid !!!