Tán kacsa, de übertakarékos Porsche 911-ről szóló pletyka kelt szárnyra. Eszerint már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütálhat az a fapados Blu Edition verzió, amely 100 km-enként akár 6,4 l/100 km-es fogyasztásra is képes lehet úgy, hogy közben azért - ráadásul olcsó - sportkocsi is marad. Na persze
Nem tudjuk, kacsa-e vagy sem, mindenesetre úgy hírlik, hogy akár már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon is bemutatkozhat a Porsche 911 Cabrio Blu Edition. A súlycsökkentés jegyében kézi mozgatású vászontetővel vagy műanyag kalappal. És a 3,4 literes, 6 hengeres boxermotort "csak" 300 lóerősre butítva (de azért így is 5,4 mp-es 100-ra gyorsulással és 266 km/órás végsebességgel), hogy aztán némi vezérlés-módosítással, stop-start rendszerrel, fékenergia-visszanyeréssel és hengerlekapcsolással 100 km-en mondjuk 6,4 liter benzinnel is el tudjon ketyegni.
Ez a 6,4 l/100 km és a velejáró 152 g/km-es CO
2-kibocsátás persze nem más, mint a szabványos európai mérési ciklus eredménye, de akkor is nevetséges, hiába lehetséges (laboratóriumi körülmények között). A PDK-váltós spór-911 állítólag "olcsó" is lehet, nem pusztán aszkéta: alapárát 74 ezer euróra, az eddigi bázishoz képest 9500 euróval kevesebbre tippelik, viszont közben a jól értesültek azt is elhintették, hogy a Blu Editionből mindössze 300 példány fog készülni klubtagoknak, Porsche-fanatikusoknak. De hát ki az a Porsche-fanatikus, aki egy visszafogott teljesítményű sportkocsira vágyna, amikor ezen a szinten épp az ellenkezője a normális? Még jó, hogy nem riogatnak dízel 911-essel - pl. 1.6 TDI 90 LE, 3,5 literes fogyasztás, hogy hangzik?