Már a harmadik generációnál tart a KR sorozat
Nem ez az első
brutálkigyúrt GT500 a Shelbytől, hiszen a most bemutatott KR változat már a harmadik a sorban. Ahogy a neve is mutatja, az eleve nem gyenge GT500 alapjaira épül, tehát a V8-as, 5,2 literes benzinmotor dübörög benne. Viszont 3,8 literes Whipple kompresszorral vértezték fel, átdolgozták a hűtőrendszert, illetve a Borlától szerezték be hozzá a kipufogórendszert, így végül az alapból 760 lóerős GT500-ból 900 lóerőt csalogattak elő, bár még nem véglegesítették a specifikációt, lehet lesz ez még egy kicsit több is.
900 lóerősre gyúrták a motorját
Persze nem csak a motort piszkálták fel. Strapabíróbbra cserélték a féltengelyeket, állítható rugókat szereltek be, a Ford sportrészlegétől érkeznek a lengőkarok, valamint áthangolták a MagneRide rendszert is. Emellett a KR 20 colos, kovácsolt könnyűfém felniket kap, természetesen a teljesítményéhez való gumiabroncsokkal. A tömegcsökkentés érdekében szénszálas a motorháztető, a splitter és hátsó diffúzor, illetve a Gurney-lap a hátsó szárnyon. Kérhetnek az ügyfelek még jobban szélesített kasztni csomagot, továbbá festett vagy sima matrica csíkokat is.
Bármelyik GT500-ast átalakítják a 2020-tól 2022-ig készültek közül, de csak 180 példány elkészítését tervezik
Az utastérben egyedi bőrkárpittal burkolt ülések várják a tulajdonost, emellett hímzett szőnyegek és sorszámozott plakett teszi különlegesebbé az autót. Külön kérésre még a hátsó üléseket is kiszerelik, hogy a helyükre merevítő rúd kerüljön. A GT500 KR 2022. február 1-től rendelhető, ám az első példány már január 29-én kalapács alá kerül a Barrett-Jackson scottsdale-i árverésén. A bevételt pedig a Carroll Shelby alapítvány, illetve egy cukorbetegek gyógyításával foglalkozó alapítvány kapja. Az USA piacára 180 darabot szánnak, a KR csomag bármelyik 2020 és 2022 között készült GT500-ra átoperálható 54 995 dollárért, tehát körülbelül 18 millió forintért.
Árverésen értékesítik az első példányt