Jövőre jön a ZF 9 sebességes váltója, de újabb fokozatszám-növelést egyelőre nem terveznek
Néhány évvel ezelőtt még a hat fokozatú (kézi és automata) váltók láttán is csodálkozva néztünk, s azok még ma sem teljesen elterjedtek, ám a fokozatszámok növekedése továbbra is zajlik. A ZF három évvel ezelőtt kezdte el a - hosszában beépített motorokhoz társítható - 8 fokozatú automatájának gyártását, mely 11 százalékos fogyasztáscsökkentést ígér a 6 fokozatúakhoz képest. Jövőre pedig újabb mérföldkő a 6 sebességesekhez mérten már 16 százalékos étvágyapasztással kecsegtető 9 fokozatú ZF automata gyártása indul. A fejlődés nem áll meg, hiszen a Ford és a GM egyaránt bejelentette már, hogy nekik 10 fokozatú váltójuk is lesz, ám a ZF állítólag nem fog beszállni az állítólag már cél nélküli számháborúba.
Stefan Sommer, a ZF elnöke szerint ugyanis a 9 fokozat a váltók számában limit, érvelése szerint újabb fokozatok bevezetésével a váltókat még sokkal bonyolultabbá, még nehezebbé kellene tenni, s a tömegnövekedés okozta fogyasztástöbbletet az újabb fokozatok által elérhető étvágycsökkenés nem tudná ellensúlyozni. Legalábbis a ZF jelenlegi álláspontja szerint. Azért nagyon mégsem fogunk meglepődni, ha az ő váltójukat is kapcsolhatjuk majd tizedikbe.
Igen? PSDnek hívják, power split device. Erő elosztó rendszer, mikor melyik erőforrásból mennyi menjen ki a hajtásba.
Úgy értem a hagyományos végáttételen kívüli erőátvitel nincs benne, csak erő elnyelés az aksiba és állandó egy áttételen fut, a fojtással generálva végtelen változatát a motor fojtásának kvázi azonos fordulatszámon tartásához kb 60 km/h-ig.. aztán úgy viselkedik mint egy hagyományos a legmagasabb fokozatában..
A HSDs hajtaslancban is van cvt valto. Legyszives olvass utana.
Annyiban kiegészíteném, hogy a HSDs (linkelt példányok) hajtásláncban nincs váltó, a villanymotor fékezi a benzinest, illetve engedi nem használni lassú elinduláskor, majd átengedi a nyomatékát az útra, közben a motor nyomaték csúcson jár és töltődik az aksi, hamarabb melegszik a motor stb..
Elvileg, nagyobb motorhoz csak nagyobb villanymotor kell és nagyobb aksi kapacitás, de annak nincs értelme 😀 Mármint a mamut vadászó asszociáló primitív vásárlók körében lehet.
Amiket linkeltel azok mind benzines vagy hibrid hajtaslancot hasznalnak , viszonylag kicsi nyomatekkal. Az audinak is van multironic cvt-je a kisebb fronthajtasos dizel es benzinesekhez max 310NM-ig. A nagyobb, korszeru europai dizelek ma mar boven 450NM feletti nyomatekot adnak le es oda a cvt egyelore nem eleg. Jo latni hogy itt is fejlodik a technika, de azert van meg hova…
A highlander, vagy a 450h, camry elég nagy ?
A highlander, vagy a 450h elég nagy ?
Nagy autokat ma sem arulnak fokozatmentes valtoval mert azok nem birnak el az eros motor nyomatekat.
Nyugi, 16 sebességgel melóztam kamionon kézi váltóval!
Van aki ezt meg tudja szokni és használni a falábúaknak meg ott van az automata váltó.
Röviden ennyi.
A több sebességfokozatot a motor és a menetigények összehangolása indokolja.
Ha nyomatékosabba motor akkor kevesebb fokozat is megfelelő ha hosszútávra van a jármű használva.
Egy jól összerakott váltó , a (Wilson rendszerű) automata váltó a jármű élettartam végéig jó, ami a fokozatmentesre abszolúte nem igaz.
könyörgöm, 97 óta fokozatmentesek vannak :Degyrészt másrészt az számít, hogy az alsó és felső között mennyi a különbség és milyen végáttétellel.
CVT váltóban hány fokozat van?
Én most a 42 fokozatú váltóval álmodok….de megelégednék egy 24 fokozatúval is.
ez már túlzás.