80 új villanyautó-töltőt telepít az ELMŰ
A Schneider Electric nyerte el az ELMŰ elektromos töltők szállítására kiírt tenderét
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Törvényi kötelezettség a fizetős parkolóházak számára a villanyautó-töltők telepítése. Az ELMŰ egy éven belül 80 új publikus töltőt épít ki.
Miként arról már beszámoltunk az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Kormányrendelet módosítási rendelkezéseinek értelmében kötelező a fizetős parkolóházakat villanyautó töltővel ellátni. (Egészen konkrétan: „Az ellenérték fejében várakozó- (parkoló) hely értékesítését szolgáló, meglévő építmények esetén minden megkezdett 100 várakozó- (parkoló) helyből 2017. január 1-jéig legalább egyet, 2019. január 1-jéig legalább kettőt elektromos gépjármű töltőállomással kell ellátni.”". Ez kényelmesebb villanyautózást ígér, ugyanakkor beruházási kötelezettség az üzemeltetők számára.
Egészen gyors lesz a töltés!
A beruházás keretében a megrendelők négyféle töltőberendezés közül választhatnak majd. Európában a Type2 (Mennekes) ipari csatlakozási szabvány terjedt el leginkább, így a Schneider Electric az újonnan telepített töltőit is ennek megfelelően gyártja le. A Type 2 kialakítás előnye, hogy csatlakozóaljzat van a töltő oldalán, így mindenki olyan kábelt tud vásárolni hozzá, amilyen az autója típusához szükséges (igaz, túl nagy eltérések ebben sincsenek, de a Teslákhoz például más kell, mint az európai/japán autókhoz).
Az otthoni töltési berendezések közül a legkedveltebb a háromfázisú, 3x32 A töltőáramú Type 2 csatlakozós kialakítás, amelynek teljesítményét az eltérő csatlakozással ellátott autók, például a Tesla és a BMW i3 modelljei is ki tudják használni.
A Schneider Electric által gyártott új töltők állomásonként egyszerre egy autót képesek kiszolgálni, amelyek akkumulátor-kapacitásuktól függően 1,5 - 6 óra alatt töltődnek fel. AZ ELMŰ és a Schneider Electric kalkulációja szerint az új kormányrendeletnek köszönhetően országos szinten 1000 új töltőállomás telepítése várható az elkövetkezendő 2 évben. A Schneider Electric célja nyilván az, hogy ebből minél többet ők szolgáltassanak, ugyanakkor meg kell jegyezzük: van remek hazai rendszer is, az elektromos autóbusz fejlesztését és gyártását is magáénak tudó evopro csoport töltőrendszerekkel is rendelkezik. Lehet nekik is drukkolni.