8 millió forintos sportautón dolgozik a Toyota

Egy közel 10 éve megvillantott koncepcióautóból készíthet parányi roadstert a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Starlet modellnév visszatéréséről már korábban is lehetett hallani, ám japán sajtóértesülések szerint egy 2015-ben koncepcióautóként prezentált roadstert is megvalósít a Toyota.

A négy méternél rövidebb S-FR a Toyota hátsókerék-meghajtású sportautóinak (2000GT, Celica, MR2, GT86) szellemi örököseként mutatkozott be a 2015-ös Tokiói Autószalonon. Az apró, 2+2 üléses roadstertanulmányról azt állította a márka, hogy az agilis mozgás, a sportos vezethetőség és a karakteres megjelenés a fő erőssége, a küldetése pedig hogy megszerettesse egy új generációval a vezetést. Az S-FR-ből azóta sem lett létező, megvásárolható népsportautó, de állítólag nem feledkeztek meg róla: a japán Best Car magazin ugyanis nemrég arról írt, hogy három éven belül mégis gyártásba kerül a típus, mint a Gazoo Racing legkisebb és legolcsóbb hátsókerék-meghajtású modellje. Ha igaznak bizonyulnak a pletykák, akkor az S-FR a következő generációs Mazda MX-5 legfőbb vetélytársa lehet a piacon.
Hirdetés
A Best Car azt írja, hogy az S-FR már 2026 végén vagy 2027 elején piacra kerülhet. Állítólag a Daihatsuval és a Suzukival közösen fejleszti a Toyota, azzal a két kisautó-specialista gyártóval, amelyekről korábban azt pletykálták, hogy közösen dolgoznak egy kis, középmotoros sportmodellen. Úgy tűnik, hogy ez a projekt egy hagyományosabb felépítésű, orrmotoros, hátsókerék-hajtású kupévá fejlődött, amely az S-FR szériaváltozata lesz – az eredetileg tervezettnél nagyobb és erősebb motorral. A hírek szerint ugyanis egy 1,3 literes, háromhengeres turbómotort használ majd, amelynek 150 lóereje egy precízen kapcsolható, hatfokozatú kézi váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre. Ez az új motor a GR Yarisból és GR Corollából ismert G16E-GTS kicsinyített lökettérfogatú, még pörgősebb változata. Az, hogy a 2023-as Tokiói Autószalonon kiállított Daihatsu Vision Copen tanulmányban lévő motor lökettérfogata is 1,3 liter volt, arra utalhat, hogy a Best Car információi helytállóak. A 2015-ös S-FR megjelenése még ma is megállná a helyét, de a formatervét a hírek szerint mégis átdolgozzák a gyártáshoz: a szériaautónak a tanulmányhoz képest kisebb lesz a hűtőrácsa és módosítanak a morcos kinézetű fényszórókon is. Arról nem esett szó a Best Car cikkében, hogy a 2016 januárjában leleplezett S-FR Racing tanulmányt is megvalósítaná-e a Toyota Gazoo Racing részlege, de könnyen elképzelhető, hogy a versenyautó-verzión látható sárvédő-szélesítések, hátsó szárny, első szplitter és hátsó diffúzor kiegészítőként megvásárolhatóak lennének a normál S-FR-hez. A hírek szerint kb. 3,5 millió jenes (8 millió forintos) alapárat céloz meg Japánban, így a Mazda MX-5-ösnél 20-25 százalékkal lenne olcsóbb az S-FR.
Hirdetés
A Best Car szerint ezzel párhuzamosan egy másik olcsó sportmodellen is dolgozik a Toyota, mégpedig a Starlet utódján. Az 1973 és 1999 között, öt generációban gyártott kisautó harmadik és negyedik generációjából is készült már turbómotoros sportváltozat, de főleg az 1990 és 1995 között gyártott GT Turbo vált legendává Japánban. Ez a junior hot hatch egy igazi „rizsrakéta” volt a maga 890 kilós tömegével, elektronikusan állítható lengéscsillapításával és 135 lóerős, 1,3 literes, négyhengeres turbómotorjával, amely 8,2 másodperc alatt gyorsította fel 0-100 km/h-ra, és 200 km/h feletti végsebességet biztosított számára. Állítólag már jó ideje dolgozik a Toyota az új Starleten, amelynek alapjait az a Daihatsu New Global Architecture (DNGA) platform adja, amely jelenleg mind a kei kategóriás miniautók, mind az A- és B-szegmensbeli Daihatsu-modellek alapját képezi. A Best Car szerint az újjászületett Starlet csúcsváltozata, a GR Starlet ralisporthoz használt homologizációs alap is lesz, a kisautót ugyanis a Rally4 kategóriában akarják indítani olyan riválisok ellen, mint a Renault Clio, a Peugeot 208 és a Ford Fiesta. Kis mérete és egyszerű technikája miatt a GR Starlet pehelysúlyúnak ígérkezik: a források szerint mindössze 980 kilogrammot nyomhat, ami 300-zal kevesebb, mint az összkerékhajtású GR Yaris tömege. Ugyanazt a 150 lóerős 1,3-as, háromhengeres turbómotort kapja majd meg a GR Starlet, mint az S-FR szériaváltozata, annyi különbséggel, hogy benne keresztben lesz elhelyezve, mert az első kerekeket fogja hajtani. A Best Car szerint az új Starlet ára Japánban változattól függően 2,5 és 2,8 millió jen (5,7-6,4 millió forint) között alakulhat.
Hirdetés
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?