8 év garancia a Fordtól – Mi várható még idén a kékoválosoktól?

A sikeresnek mondható 2020 után tovább erősítene a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hagyományos, évnyitó sajtótájékoztatón sok ígéretes információ hangzott el a Ford részéről. Lendületesen bővítik a zöld kínálatot, de nem kell aggódni az izomautókért sem.

Mint minden márkát, a Fordot is megviselte picit a koronavírus járvány miatt leállt világ, ennek ellenére itthon jó évet tudtak zárni. Ebben viszont nagy szerepet kaptak a haszonjárművek, amelyekből a Ford adta el a legtöbbet hazánkban, a kivonásokkal még nem tisztított adatok alapján.

A haszonjármű szegmensben ugyanis 7041 darab járművet adtak el, ami viszont 558 darabbal elmarad a tavaly előtti darabszámtól.

De így is piacvezetők, 32 százalékos részesedéssel. Kijelenthető tehát, hogy tavaly szinte minden harmadik újonnan forgalomba helyezett haszonjármű Ford emblémát viselt. A pickupok között szintén domináltak a kékoválosok, 2520 darab Ranger talált gazdára, ez közel 50 százalékos piaci részesedést jelent. Emellett 2449 darab 3,5 tonnás Ford Transit eladásával a Ford vezeti a nagy haszonjármű kategóriát, valamint 1109 darab Ford Transit Custom eladásával a kishaszonjármű szegmensben is az élen áll. Nézzük a személyautókat is!
Itt a Ford a harmadik helyen zárt 11.741 darab eladott autóval, ami a piac 9,1 százalékát jelenti. A haszonjármű alapokkal rendelkező Transit Custom és Tourneo Custom személyszállítók itt is besegítettek, hiszen a 7 üléses autókra vonatkozó nagycsaládos kedvezmény ezekre a modellekre is érvényes. Összesen 4163 mikrobusz talált gazdára.

Nem akart lemaradni a hibridizációval sem a Ford, összesen 14 villanyos rendszerrel megtámogatott modell debütált tavaly.

Köztük a vadonatúj Puma lágy hibrid hajtásláncokkal, illetve a Kuga, amely akár konnektoros hibridként is megvásárolható. Igaz, a Kuga életét egy visszahívás keserítette, de most már újra rendelhető a szabadidő-autó PHEV változata. „A tavalyi év elején indított új kommunikációs kampányunk, a Bring On Tomorrow megmutatta, mit hoz a jövő. Ez a kampány egyértelműen jelzi, hogy milyen izgalmas időket élünk, és hogy a Ford is nagy változások előtt áll. Ezen átalakulás részeként folytatjuk 2020-ban megkezdett stratégiánkat és vadonatúj hidrid termékcsaládunk újabb tagokkal bővül” - magyarázta Szabó Attila, a Ford Magyarország új ügyvezető igazgatója. „A tavalyi pandémiás helyzet nem várt nehézségeket gördített az autóipar elé is, mely jól látható a tavalyi eredményekben is, ennek ellenére bizakodók vagyunk, és idénre már újra a gazdaság élénkülésével és egy 10% körüli piaci bővüléssel számolunk” – tette hozzá az ügyvezető. De mik is ezek az újdonságok?
Menjünk szépen sorban: először is hamarosan érkezik az öntöltő hibrid Kuga. Ebben a 2,5 literes benzinmotor dolgozik majd együtt a villanymotorral. A gyáriak 5,1 literes átlagfogyasztást és 1000 kilométeres hatótávot ígérnek, miközben a csomagtér, illetve az utastér mérete nem csökken az sima változatokhoz képest. Ugyanezt az Atkinson ciklusú, 2,5 literes benzinmotorral, villanymotorral és 1,1 kilowattórás akksival felszerelt, öntöltő hibrid hajtásláncot kapják az egyterű modellek is. Hiszen a Ford nem engedi még el a praktikumban verhetetlen Galaxy és S-Max modellek kezét sem. Várhatóan tavasszal már piacra is dobják őket.
Hirdetés
Ha minden a tervek szerint alakul, akkor ősszel érkezik a Mustang Mach E. A teljesen villanyhajtású SUV kétféle változatban jön, a normál hatótávolságú 288 cellás, 68 kWh kapacitású és a nagyobb hatótávolságot biztosító 376 cellás, 88 kWh kapacitású, lítium-ion akkumulátoros modell is hű próbál maradni a nevéhez, és az izomautóhoz hasonlóan sportos élményt kínál majd az ígéretek szerint. A kisebb teljesítményű, 269 lóerős változat hátsókerék-hajtású lesz, 430 Nm forgatónyomatékkal és 6,1 másodperces 100-as gyorsulással. Az erősebb, 487 lóerős GT összkerékhajtást kap, ami jól jöhet, amikor a 860 Nm forgatónyomaték megpróbálja 3,7 másodperc alatt 100-ra katapultálni. Aztán jönnek még izgalmasabb modellek is, de mielőtt rátérnék ezekre, fontos megjegyezni a kompakt és a kisautó kategóriát is. Hiszen ezek a józan, széles tömegek számára elérhető autók, nevezetesen a Focus és a Fiesta is kaptak lágy hibrid hajtásláncokat.

Sőt, mindegyik háromhengeres, egyliteres EcoBoost motorra 8 éves garanciát vállal a Ford! Természetesen azokra is, amelyek a Pumákba kerülnek.

Végül következzen a sportos vonal!
Nem kell aggódni, hiszen a Mustang nem múlik ki a környezetvédelmi normák fojtogató szorítása közben sem. Sőt, érkezik majd a Mustang Mach 1 a 460 lóerős, 5,0 literes V8-as motorral és a versenypálya-használathoz optimalizált technikai megoldásokkal. A Puma ST pedig már itt is van, megvásárolható a 200 lőerős EcoBoost motorral. Ugyanakkor a haszonjárművek szegmensében is képes izgalmakat okozni a Ford, hiszen a Transit Custom és Connect modellek MS-RT változatban is érkeznek, ami annyit jelent, hogy a raliversenyeken edződött M-Sport csapat által kezelésbe vett kisáruszállítók szabadulhatnak az utakra. De a Ranger iránti érdeklődést is könnyedén tudja majd fenntartani a Ford a beígért limitált kiadásokkal, amelyek közül az egyik igencsak izgalmasnak ígérkező változatáról hamarosan lerántják a leplet.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “8 év garancia a Fordtól – Mi várható még idén a kékoválosoktól?

  • 2021.01.08. at 11:02
    Permalink

    „környezetvédelmi normák fojtogató szorítása”
    Tyűű, micsoda jelzős szerkezet lett ez. Mit lehet még fojtogatóként megszemélyesíteni elvont törvényi szabályozások mellett? Hmm, a szabvány által szabályozott kipufogógázokat biztos nem. A szemét fojtogatókat visszafojtogatják!
    A 8 év motor garancia szép, de a kategóriában nem épp kiemelkedő, a Toyotánál és a Suzukinál is van 10-10 éves garancia bizonyos erőátviteli rendszerekre, ezek a kis turbó-hibrid megoldások annyira olcsók a gyártóknak, hogy különösebb pénzügyi kockázatot nem vállalnak vele – a legtöbb vevő úgy is inkább levásárolja, mint hogy javítás keretében érvényesíttesse az esetleges igényt. Várható, hogy a Renault és a Peugeot is meg fogja lépni az elkövetkezendő néhány évben ennek a bevezetését, a koreaiaknál meg ugye eddig is a csali csomag része volt a hosszú garancia.

  • 2021.01.09. at 14:18
    Permalink

    Piacvezetőként a ford a sok újdonság, meg fejlesztés közepette még mindig elfelejtette a magyar nyelv alkalmazását az autóiban. Ahogy egy újságíró írta, ignorálja a nyelvünket, ennyire vagyunk fontosak ezek szerint. Elég bunkó dolognak tartom.

Vélemény, hozzászólás?