8 év garancia a Fordtól – Mi várható még idén a kékoválosoktól?
A sikeresnek mondható 2020 után tovább erősítene a Ford
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A hagyományos, évnyitó sajtótájékoztatón sok ígéretes információ hangzott el a Ford részéről. Lendületesen bővítik a zöld kínálatot, de nem kell aggódni az izomautókért sem.
Kellemes újdonságokkal készült a Ford
A haszonjármű szegmensben ugyanis 7041 darab járművet adtak el, ami viszont 558 darabbal elmarad a tavaly előtti darabszámtól.
Pontosan 18.782 darab autót értékesítettek 2020-ban, amellyel a piaci tortából 12,52 százalékos részt tudtak kiharapni
Itt a Ford a harmadik helyen zárt 11.741 darab eladott autóval, ami a piac 9,1 százalékát jelenti. A haszonjármű alapokkal rendelkező Transit Custom és Tourneo Custom személyszállítók itt is besegítettek, hiszen a 7 üléses autókra vonatkozó nagycsaládos kedvezmény ezekre a modellekre is érvényes. Összesen 4163 mikrobusz talált gazdára.
Nem akart lemaradni a hibridizációval sem a Ford, összesen 14 villanyos rendszerrel megtámogatott modell debütált tavaly.
Haszonjármű fronton is folyamatosan újít a Ford
Menjünk szépen sorban: először is hamarosan érkezik az öntöltő hibrid Kuga. Ebben a 2,5 literes benzinmotor dolgozik majd együtt a villanymotorral. A gyáriak 5,1 literes átlagfogyasztást és 1000 kilométeres hatótávot ígérnek, miközben a csomagtér, illetve az utastér mérete nem csökken az sima változatokhoz képest. Ugyanezt az Atkinson ciklusú, 2,5 literes benzinmotorral, villanymotorral és 1,1 kilowattórás akksival felszerelt, öntöltő hibrid hajtásláncot kapják az egyterű modellek is. Hiszen a Ford nem engedi még el a praktikumban verhetetlen Galaxy és S-Max modellek kezét sem. Várhatóan tavasszal már piacra is dobják őket. [BANNER type="1"]
A Kuga és az egyterűek is érkeznek öntöltő hibrid hajtáslánccal
Akár 610 kilométer is lehet a Mache E hatótávolsága
Sőt, mindegyik háromhengeres, egyliteres EcoBoost motorra 8 éves garanciát vállal a Ford! Természetesen azokra is, amelyek a Pumákba kerülnek.
8 év garanciát vállal az egyliteres, háromhengeres EcoBoost motorokra a Ford
Nem kell aggódni, hiszen a Mustang nem múlik ki a környezetvédelmi normák fojtogató szorítása közben sem. Sőt, érkezik majd a Mustang Mach 1 a 460 lóerős, 5,0 literes V8-as motorral és a versenypálya-használathoz optimalizált technikai megoldásokkal. A Puma ST pedig már itt is van, megvásárolható a 200 lőerős EcoBoost motorral. Ugyanakkor a haszonjárművek szegmensében is képes izgalmakat okozni a Ford, hiszen a Transit Custom és Connect modellek MS-RT változatban is érkeznek, ami annyit jelent, hogy a raliversenyeken edződött M-Sport csapat által kezelésbe vett kisáruszállítók szabadulhatnak az utakra. De a Ranger iránti érdeklődést is könnyedén tudja majd fenntartani a Ford a beígért limitált kiadásokkal, amelyek közül az egyik igencsak izgalmasnak ígérkező változatáról hamarosan lerántják a leplet. [BANNER type="2"]
Puma ST, Mustang Mach 1 és tuningolt Transitok okoznak örömet a sportosság kedvelőinek
„nem kell aggódni az izomautókért sem”
Leszámítva a Focus ST-t és az RS-t.
„környezetvédelmi normák fojtogató szorítása”
Tyűű, micsoda jelzős szerkezet lett ez. Mit lehet még fojtogatóként megszemélyesíteni elvont törvényi szabályozások mellett? Hmm, a szabvány által szabályozott kipufogógázokat biztos nem. A szemét fojtogatókat visszafojtogatják!
A 8 év motor garancia szép, de a kategóriában nem épp kiemelkedő, a Toyotánál és a Suzukinál is van 10-10 éves garancia bizonyos erőátviteli rendszerekre, ezek a kis turbó-hibrid megoldások annyira olcsók a gyártóknak, hogy különösebb pénzügyi kockázatot nem vállalnak vele – a legtöbb vevő úgy is inkább levásárolja, mint hogy javítás keretében érvényesíttesse az esetleges igényt. Várható, hogy a Renault és a Peugeot is meg fogja lépni az elkövetkezendő néhány évben ennek a bevezetését, a koreaiaknál meg ugye eddig is a csali csomag része volt a hosszú garancia.
Piacvezetőként a ford a sok újdonság, meg fejlesztés közepette még mindig elfelejtette a magyar nyelv alkalmazását az autóiban. Ahogy egy újságíró írta, ignorálja a nyelvünket, ennyire vagyunk fontosak ezek szerint. Elég bunkó dolognak tartom.