A négykarikás márka története nem mindig kötődött ám Ingolstadthoz, hiszen az Auto Union AG eredendően szászországi cég volt. Azonban a második világháború után a teljes gyártóbázis a szovjet megszállási zónába került és azt gondolom senkinek nem kell magyarázni itthon, hogy ez semmi jót nem jelent. Az oroszok szinte minden mozdítható dolgot elraboltak, ami mégis megmaradt abból lett később a Trabant, meg az IFA, de ez egy másik hosszú sztori.
Azonban azok az Auto Union AG dolgozók, akik még időben észbe kaptak - és elmenekültek a szovjetek útjából - létrehoztak 1945-ben egy alkatrészraktárt, azzal a céllal, hogy a háború előtti Auto Union gépkocsikat pótalkatrészek szállításával és gyártásával az utakon tartsák. Az autók gyártásának folytatásáról viszont csak néhány évvel később született döntés. A formai követelmények teljesítése után az Auto Union GmbH-t 1949. szeptember 3-án Ingolstadtban alapították (újra). A friss vállalat olyan autók gyártásába kezdett, amelyeket az újjáépítés alatt álló ország vásárlóinak igényeire szabtak. Például a DKW F 89 Schnelllaster, egy megbízható és egyszerű furgon, amelyet különböző karosszériaváltozatokban kínáltak. A háború előtti, bevált technológián alapult, elsőkerék-hajtással és széltében beépített, kéthengeres kétütemű motorral.
1949 novemberében egy második jármű is felkerült a palettára: a DKW RT 125. Ez a motorkerékpár jelentősen hozzájárult a megfizethető mobilitáshoz a háború utáni Németországban. De az RT 125 is „régi barát” volt, mivel 1939-ben fejlesztették ki a DKW zschopaui gyárában, és a háború alatt exportra és a német Wehrmacht számára gyártották.
Szászországban, Zschopauban az állami tulajdonban lévő motorkerékpárgyárban is folytatódott a termelése IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau) RT 125 néven. Ezért az ingolstadti modellt egy „W” betűvel látták el, hogy beazonosítható legyen nyugatnémet termékként. A kissé lekerekített tankot leszámítva az RT 125 szinte teljesen megegyezett a háború előtti modellel, amelyet ugyanúgy 4,75 LE teljesítményű kétütemű motorral és lábbal működtethető háromfokozatú sebességváltóval szereltek fel.
Körülbelül tíz évig az ingolstadti belvárosi és a düsseldorfi gyár volt az új Auto Union GmbH központja, amíg új üzemet nem építettek az Ettinger Strassén. Ott 1959. augusztus 21-én kezdődött az olcsó DKW Junior kisautó gyártása, és onnantól az Auto Union GmbH véglegesen a személygépkocsik gyártására összpontosított.