75 éve, hogy az amerikai nép autója is a Volkswagen

Egész éves kampánnyal ünneplik, hogy a Volkswagen 75 évvel ezelőtt vetette meg a lábát az USA-ban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

1949-ben mindössze kettő Bogárral indult a Volkswagen amerikai története, ami azóta több millió eladott autóval és számos emlékezetes pillanattal bővült.

Az Egyesült Államok a mai napig a Volkswagen egyik legfontosabb piaca, idén pedig már 75 éve, hogy a német márka átkelt a tengerentúlra. Szinte hihetetlen, mennyire szerény keretek között indult a Volkswagen pályafutása az USA-ban: egy Ben Pon nevű holland üzletember hajóztatott át kettő darab Type 1 típusú Volkswagent, azaz az akkori Bogarat. Néhány évvel később, 1955-re már maga a gyár szervezett hivatalos eladói és alkatrész-értékesítői hálózatot. 1959-ben a "gondolkodj kicsiben" szlogennel indítottak reklámkampányt a Bogár népszerűsítésére.
Hirdetés
1950-ben a Volkswagen második modellje az ikonikus Transporter egyik első változata volt, a később Bulli néven híressé vált kisbusz nemrég ID.BUZZ-ként, elektromos meghajtással éledt újjá, ami Amerikában még csak idén kerül forgalomba. A viszonylag ritka Karmann Ghia, a Dasher és a Squareback modellek mellett természetesen a Golf is megérkezett az USA-ba, ott viszont először Rabbitnek ("nyúl") hívták. 1978-ban felépült a Volkswagen első amerikai gyára Westmorelandban, ahol végül 1,1 millió Rabbitet gyártottak, köztük a GTI verziót is.
A '80-as és '90-es években aztán bemutatták a ma is jól ismert Jetta és Passat modelleket, az ezredforduló előtti retró hullámot meglovagolva pedig megérkezett az Új Bogár is. 2008-ban új gyárat nyitott az USA-ban a Volkswagen, a chattanoogai üzemben ma az Atlas és az Atlas Cross Sport SUV-ok készülnek, illetve Amerikában elsőként itt gyárt villanyautót a Volkswagen, mégpedig az ID.4-et. Azóta 4,3 milliárd dollárt fektetett be az USA-ban a német autógyártó, valamint több mint 125 ezer közvetlen és közvetett munkahelyet teremtett az országban. A Volkswagen Amerikára gyakorolt hatása tehát mind a kultúrában, mind a gazdaságban jelentős, így nem csoda, hogy megünneplik az ottani jelenlétük 75. évfordulóját. Ennek csúcspontja a Super Bowl reklámszpotjaiba való visszatérés lesz, kíváncsian várjuk, milyen kisfilmmel jelentkezik majd a Volkswagen az amerikai foci szuperdöntőjében.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?