Bár hatalmas visszaesést mutatnak az európai autópiacok, a Toyota nagyon jól tartja magát, az új Corolla a finnek, az írek és a lengyelek kedvenc új autója, a C-HR a belgák, a Yaris a görögök listavezetője
Éves viszonylatban megdöbbentő 74 százalékkal zuhantak az európai újautó-eladások 2020 áprilisában – derül ki az Automotive News Europe által közölt, a JATO Dynamics piaci elemző szervezet adatain alapuló elemzésből. Mindössze 11 márka volt, amely ennél szerényebb veszteségeket könyvelhetett el, köztük többségben a prémium- és luxusmárkák, valamint csupán három tömegpiaci szereplő.
Az áprilisi eladások ranglistáján szereplő modellek ugyancsak komoly forgalomcsökkenést regisztráltak, ugyanakkor a tíz legnépszerűbb európai modell közül a Toyota Corolla iránti kereslet csökkent a legcsekélyebb mértékben. A Toyota alsó-középkategóriás újdonsága még bravúrosabban teljesített a január-áprilisi időszakban: egyike volt annak a mindössze három típusnak, amely növelni tudta forgalmát! A négy hónap alatt 45 557 Corollát adtak el Európa-szerte, csaknem kétszer annyit (+90,4%), mint 2019 azonos időszakában.
A szlovákoknál a Skoda uralja a dobogót, a spanyolok kedvence a SEAT Leon
Ahogy az korábbi gazdasági válságoknál már megmutatkozott, a vihar elmúltával elsősorban azoknak a vállalatoknak, márkáknak van esélye a gyors visszatérésre, amelyek még a legnehezebb időkben is képesek megőrizni helyüket a fogyasztók tudatában. A Toyota ezen a téren szintén megnyugtató eredménnyel büszkélkedhet: Európa 27 országát elemezve mindenki másnál több piacon bizonyult a legnépszerűbb autógyártónak. A japán márka a teljes európai piac negyedét uralja, nem kevesebb mint hét országban vezeti az eladási rangsort, emellett típusai további hét dobogós helyezéssel büszkélkedhetnek.
A Baltikum legnépszerűbb típusa a Toyota RAV4:
Észtországban és Lettországban az első, Litvániában a második legkeresettebb modell; ugyanitt a Corolla egy ezüst- és két bronzérmet szerzett. A Toyota Corolla magabiztosan vezeti az eladásokat Lengyelországban, Írországban és Finnországban is. A Toyota C-HR Ciprus, a Yaris pedig Görögország első számú új autója, s utóbbi Lengyelországban a harmadik helyen zárta az év első négy hónapját. Részletek a képgalériában található nagyfelbontású táblázatban és a csatolt pdf-ben.
Ami a magyarországi eladásokat illeti, a Toyota Corolla a harmadik, a Yaris pedig a negyedik legerősebb modell volt január és április között a JATO Dynamics adatai szerint; mindkét típus elismerésre méltó növekedést könyvelhetett el.
Forrás: Smarter Media
Zöldike, örülhetsz: Luxemburg is itt van!!! 😀
Volt valaha olyan híre a Jatonak amiben nem a Toyotát fényezi?
Semmi köze ehhez a JATO-nak, ez a Smarter Media Kft. által meghajlított valóság alapján az Autónavigátor által közölt jelöletlen reklám. A Smarter Media kizárólag Toyota „híreket” közöl, a főtevékenysége 6391 Hírügynökségi tevékenység, bruhaha….
Szánalmas és gusztustalan, legalább jelölnék x-szel…
Halló, szerkesztők, hogy van ez?
Tán nem csak reexport történik azokból az országokból ahol piacvezető a Toyota? Érdekes, hogy pár éve azért sírtak Magyarországon, hogy milyen nagyszerű eladásiak vannak itthon, de a sok csúnya vetélytárs a reexporttal verik őket… Tetszik a 164%-os növekedése a Corollának. Mellé lehet tenni, hogy ezekből hány százaléka került külföldre?
Ha már számok, akkor az Európai Toyota statisztika:
2019.04 – 59’714 db eladott autó
2020.04 – 17’383 db eladott autó
Göngyölten:
2019.04-ig (4 hónap) – 187’140 db
2020.04-ig (4 hónap) – 246’133 db
Ez messze van a piacvezetéstől. Az előrelépés megkérdőjelezhetetlen… Ebben a válságban mindenki rosszul jár.
Egyébként tetszik, ahogy beért a nagycsaládos program. Dacia Lodgy növekedése 784% és piacvezető itthon 🙂
Hopp. egy kis pontosítás:
Göngyölten:
2019.04-ig (4 hónap) – 246’133 db
2020.04-ig (4 hónap) – 187’140 db