7,4 millióról startol az új Citroën C4. Nézzük, mit ad ennyiért!
Magas az ár, de a felszereltség sem alacsony, elektromos is kapható az új Citroën C4-ből
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rendesen megemelkedtek az új autók árai a romló forintnak köszönhetően, de ma már a magas alapár mellé erős a belépő felszereltség az új Citroën C4 esetében is.
Az új C4 valódi jelenség, ahogy a márka többi személyautója, úgy ez is nagyon más a kategóriájában, kirívó, megosztó és mindenképp érdekes.
Az új C4 crossoveres vonásokat kever hagyományos kompakt méretekkel és praktikummal, miközben a sportos, kupétetős megoldással kicsit be is áldoz az elődöknél megszokott felépítéshez képest. Ez a különlegesség, a forma, a felszabdalt lámpatestek mind kiemelik a tömegből az új C4-et, ami már hazánkban is rendelhető. Nézzük, mennyibe kerül és mit is ad az újdonság!Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4360 | 1800 | 1525 | 2670 | 380-1250 |
A benzin- és dízelmotoros kivitelekre jár 300 000 forint kedvezmény minden magánvásárlónak, így a kezdőár 7,099 millió forint.
A technikai részleteknél kezdve érdemes megjegyezni, hogy gyenge C4-es egyelőre nincs. Jelenleg 130 lóerős a belépőmodell is, az 1,2-es háromhengeres PureTech benzinmotorhoz pedig kérhető nyolcfokozatú automata váltó, melynek felára 700 000 forint, valamint van 155 lóerős kivitele, ehhez mindenképp automatát csatolnak. Dízelmotorral is kapható lesz a C4-es, ez a PSA Stellantis csoport 1,5-ös gázolajos motorja első körben 130 lóerővel és szintén csak automata váltóval. Készül 100 lóerős 1,2-es benzines és 110 lóerős dízel is, ám ezek egyelőre nem szerepelnek a hazai kínálatban. Elektromos a kézifék, ledes a nappali menetfény elöl és hátul is, valamint a különleges formájú első fényszórók teljesen ledesek és automata kapcsolásúak már alapáron is. A távolsági fényszóró is lehet automata, vakításmentes, ez a Shine szinttől jár, valamint a Highway Driver Assist csomagban bármelyikhez megrendelhető.Kényelem szempontjából az egyik, ha nem a legfontosabb részlet az új C4-ben a márka progresszív hidraulikás futóműve.
A klasszikus adaptív futóművekhez képest jóval egyszerűbb és gondozásmentes megoldásról van szó, a lengéscsillapítók végállásait támogatták meg hidraulikus csillapítással, így a felkoppanás és a teljes kirugózáskori kopogásokat maximálisan megszüntették. Bár az árlistában "Első komfortfutómű..."-ként szerepel, mind a négy keréknél ezeket a lengéscsillapítókat alkalmazzák, méghozzá alapáron, így a márka által hirdetett "repülőszőnyeg-hatás" minden vásárló számára elérhető. Üléseinek tömései 15 milliméterrel vastagabb szivacsozást kaptak, mint a korábbi C4, valamint elektromos állításúak és masszázsfunkciósak is lehetnek, ez még a csúcsfelszereltséghez is 160 000 forintos extra. Shine Plus-on kívül szintén fizetni kell az ülésfűtésért (110 000 Ft), a kormányfűtésért pedig még annál is, ez 40 000 forintba kerül, ha viszont fűthető szélvédőt is kérünk akkor 100 000, vagy 210 000 forint a felár csomagban, felszereltségtől függően.Akkumulátora 50 kWh-s, villanymotorja 136 lóerős és 260 Nm nyomatékú, hatótávolsága pedig 350 kilométer.
Fedélzeti töltőegysége alapáron 7,4 kW-os, mellyel a töltési idő 7,5 óra, ezért érdemes megvásárolni hozzá a 11 kW-os háromfázisú töltőegységet, úgy 5 óra a töltés idő, valamint 16 amperes konnektoros töltőkábel is rendelhető hozzá 65 000 forintért, amivel szintén időt spórolhatunk. Emellett az ë-C4 töltését 100 kW-os villámtöltőről is intézhetjük, mellyel 30 perc alatt elérheti a 80%-os töltöttségi szintet. Felszereltségét tekintve az ë-C4 Feel belépőszintje tartalmasabb, mint a belsőégésű motoros modelleké, benne van például a kibővített vészfékező rendszer. Az elektromos ë-C4 indulóára 12,999 millió forint, melyre 2,2 millió forint kedvezményt ad a hazai importőr, így 10,799 millió forintos kezdőárával még az állami támogatásra is jogosult a Feel belépőmodell, amire így még extrákat is pakolhatunk a 11 milliós küszöbig. Az új elektromos C4-et hamarosan ki is tudjuk próbálni, így bővebb vezetési tapasztalatokkal napokon belül érkezünk.