72 lóerő az Autobahnon: végsebesség-teszten a legkisebb Toyota

Így forog hatezret 160 km/óránál a Toyota Aygo X háromhengeres szívómotorja!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyértelmű, hogy nem a német autópálya sebességkorlátozás nélküli szakaszaira tervezték a cseppnyi Toyota Crossovert, ám ez nem akadályozta meg a Test Drive Freak csapatát, hogy végsebesség-tesztnek vessék alá.

A Test Drive Freak Youtube csatorna legújabb videójában egy igen különleges végsebesség-tesztnek lehetünk szemtanúi, amelynek kivételesen nem egy sportmodell és nem is egy dízel utazókombi, hanem a Toyota Aygo X a főszereplője. Az aprócska crossover leginkább a városi cirkáláskor érzi jól magát, ám ennek ellenére papíron megvan arra is a lehetőség, hogy autópályán nyúzzák. Az alábbi videó azonban jól szemlélteti, hogy miért nem érdemes hosszútávon a belső sávban padlózni a legkisebb Toyotát: komoly szélzajjal, jellegzetes háromhengeres motorhanggal és érezhetően alulméretezett futóművel kell megküzdenie annak, aki ilyesmire vetemedik. Persze, ettől az Aygo X még véletlenül sem lesz rossz autó, megsüvegelendő például, hogy még 130 km/óra környékén is kényelmesen lehet vele gyorsítani a negyedik sebességi fokozatban, ami egyébként a hivatalos végsebességig is kitart. Igaz, 160 km/óránál már hatezret forog a kis erőforrás negyedikben. Nem véletlen azonban, hogy a gyorsításhoz nem kapcsolt ötödikbe a sofőr, egyrészt a motor éppen ezen a fordulatszámon adja le a csúcsteljesítményét, a leghosszabb áttétel pedig leginkább csak sebességtartásra való az 1,0 literes, 72 lóerős szívómotorral.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.12.08. at 08:47
    Permalink

    Számomra már az előző gen Yaris is istencsapása volt a szívómotorral. Pár nap után nkább visszaadtam. Persze az is igaz, hogy többnyire elkerülnek az ilyen kis vacakok, magamtól nem is ülnék bele. Halálfélelemmel járt minden körgyűrűs felhajtó, a 90-nel “száguldozó” kamionok közé (mondjuk a fordszámmérő hiánya sem segített).
    Az egyetlen amiben ezek az erőtlen szívóbenyák nagyfiúsan viselkednek az a fogyasztás. A nagyobb motoros yaris annyit evett alattam, mint a kétszer akkora SUV-m.

Vélemény, hozzászólás?