718 – a Porsche régi-új nyerőszáma
A Porsche a modellfrissítéssel átnevezi sportkocsiját, ami jövőre 718 Boxster és Cayman néven jön
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Porsche régi versenyautója nyomán átnevezi a Boxster/Cayman sorozatot. Hamarosan itt van a modellfrissítés, négyhengeres motorokkal.
Középen a régi 718-as, két oldalt meg lepel alatt az új névvel és átdolgozott technikával érkező 718 Boxster és 718 Cayman
Porsche 718? Az ötvenes- és a hatvanas évek fordulójának sikeres versenyautója, ami nyerni tudott a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen 1958-ban és a nem kevésbé híres szicíliai Targa Florión 1959-ben és 1960-ban. A Porsche marketinggépezete azért vette elő a 142 lóerősre felhúzott, boxer négyhengeressel száguldó elődöt a márka nem éppen szegényes történetéből, hogy nehogy valaki megszólja új termékét. A Boxster és a Cayman ugyanis átalakul a jövőre várt modellfrissítéskor. Ahogy a 911-es is alapból turbós lett, úgy a kisebb sportszéria is feltöltéses lesz, de elveszt két hengert.
Íme, az új típusfeliratok. Pólóra nyomva vagy hűtőmágnesként sem lennének utolsók
Az első Porschék is boxer négyhengeresek voltak, a turbós 911 is fantasztikus az eddigi beszámolók szerint, így félni nem kell, a most futó 981 kódú Boxster/Cayman szériát sem fogják elrontani Zuffenhausenben. Több hírmorzsa kavarog az interneten. Még pontosan senki sem tudja, hogy marad-e hathengeres a legerősebb kis Porsche, vagy mindben négy dugattyú mozog ezentúl. Az új motor lökettérfogatát a bennfentesek 1,6, 2,0 és 2,5 literesnek tippelik - változattól függően. A külső átalakulás jó Porsche szokás szerint csak minimális lesz. A bemutatót feltehetőleg a Genfi Autószalonra időzítik, és érdekesség, hogy ezentúl a Boxstert nem pozicionálják majd a Cayman alá. Ez azt jelenti, hogy nem lesz sem gyengébb, sem olcsóbb a zárt testvérénél.