Csupán egyetlen vászontetős Tucker létezik, ami most eladó
Aki látta a Tucker az autóbolond című filmet, biztosan eljátszott már a gondolattal, hogy milyen jó lenne megkaparintani egy példányt a ritkaságból. A korát megelőző típus egyszerűen csak a 48-as jelölést kapta, hiszen 1948-ban debütált és csak 51 darab készült belőle, a márka 1949-es csődjéig. Egészen pontosan egy prototípus és 50 eladásra kész változat. Ám, amiről még a film is hallgatott, az az egyetlen 1949-ben elkészült modell – ami lényegében prototípusnak is tekinthető – mégpedig egy vászontetős változat.
A márka rövid életútját egy érdekes film eleveníti fel
Az autó szedánként kezdte a pályafutását, ám a Tucker dolgozói és a Lenki Engineering közös munkával átszabták kabrióvá. Megerősítették az alvázát, hogy a levágott tetővel is kellőképp merev maradjon az autó. Eltüntették a hátsó ajtókat, illetve meghosszabbították az elsőket, majd szereztek egy vászontetőt az egyik GM modellről. Sajnos nem sikerült befejezni az autót mire a Tucker csődbe ment. A kabrió a Lenki Engineering műhelyében maradt, évekig hozzá sem nyúltak, míg végül az egyik nyugdíjas alkalmazottnak eladták, aki vállalkozott arra is, hogy befejezi az autót.
A vászontető a GM-től származik
Végül több tulajdonosváltás után csak 2010-ben fejezték be teljesen a munkát, amit még a Tucker műhelyében kezdtek el. Mivel évtizedekig készült az egyetlen vászontetős Tucker, használni senki nem használta, így csupán 16 kilométer a futásteljesítménye. Sorhatos motorja tehát szinte új, ára viszont döbbenetes. 2 175 000 dollárért árulták az ebay felületén, ami körülbelül 700 millió forintnak felel meg. Tegyük hozzá, az aukció három nappal ezelőtt vevő nélkül futott ki.
Körülbelül 700 millió forintot kértek érte, ám úgy tűnik, most senkinek nem ért meg ennyit