700 kilométeres hatótávot ígér a Honda üzemanyagcellás autója
Honda FCV - most koncepcióként, 2016-tól gyártásban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Honda csak a Toyota után, de szintén hozza üzemanyagcellás autóját, az FCV most még csak koncepcióként látható.
A 2002-ben bemutatott FCX által a Hondának elsőként volt üzemanyagcellás autója, 2008-tól ráadásul lízingszerződéssel - erősen limitált számban, néhány piacon - kínált már hidrogénből áramot előállító, villanymotorral hajtott modellt, most azonban még mindig koncepció az üzemanyagcellás autója, a Toyota beelőzte. Ennek ellenére egy időben debütált a 2015-ben piacra lépő Toyota Mirai és a várhatóan 2016-ban szériában is érkező, most még koncepció Honda FCV. Mindkettőjükben 70 bar nyomást bírnak a sanszosan azonos beszállítótól származó, egységesen 3 perc alatt telíthető hidrogén-tartályok.
Az FCV (fuel cell vehicle) a Toyota Miraiénál kisebb teljesítményű, 100 kW-os (136 LE), azonos hatékonyságú üzemanyagcellát kap, s ebből eredően villanymotorjának teljesítménye is szerényebb lesz, hatótávját azonban nagyobbnak, 700 kilométeresnek ígérik.
A Honda komoly mértékben hisz a hidrogén üzemanyag elterjedésében, ennek jele és alapja lehet, hogy az autó mellett jó eséllyel egy otthoni töltőegység látható, ami sanszosan áramot felhasználva a vízből hidrogént állíthat elő, hogy az üzemanyagcella aztán azt a levegő oxigénjével elegyítve áramot termelhessen, amivel az FCV aztán vihesse A-ból B-be utasait, s közben csak vízpára legyen az emisszió. A rendszer azért nem zéró energiabefektetésű, hiszen a hidrogén előállításához kívülről származó áram szükséges. A mai autózáshoz mérten így is sokkal tisztább lehet a jövő autózása, ami felé jelentős lépéseket hoztak most a japánok.
Poénnak szántam “azzz zoookszigéééént ” https://www.youtube.com/watch?v=zwkKDiyU_Is egyébként a légkör egyik felső rétegében a mezoszférában van csekély mennyiségű hidrogén de az nagyjából +80 km magasan található .
Apa kezdődiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik
[i]“A Honda komoly mértékben hisz a hidrogén üzemanyag elterjedésében…”[/i]
Mást nem is tehet mint hogy higgyen benne, hiszen ha megnézzük hogy mennyi ennek a realitása, akkor az jön ki hogy semmi, ígyhát marad a reménytelenül vak hit.
Kedves Szerző!
Külföldi oldalakon azt olvasom, hogy a tartályok üzemi nyomása 70 MPa (=70000kPa=70000000Pa). A normál légnyomás (1 bar) kb. 100 kPa = 0,1 MPa. Tehát a 70 MPa 700 bar és nem 70!
Ha van rá mód, kérem utánajárni és javítani. Lehetőleg a toyotás cikkben is…
Összehasonlításképpen: a CNG tartályok üzemi nyomása 200-250 bar. Hidrogént azért kell jóval nagyobb nyomáson tárolni az autóban, mert 1 hidrogén molekulában (H2) jóval kevesebb fűtőérték van, mint 1 metán molekulában (CH4).
Mindazonáltal köszönjük az erőfeszítést! Jó hogy írtok műszaki tartalmú cikkekről. Ha valami nem stimmel teljesen, majd összedobjuk…
Ez tetszik nekem. Az első ilyen alternatív izé, ami valóban tetszik.
Elnézést, valóban rosszul találgattam erről a szerkezetről, amit a Honda bár megmutatott, még nem adott róla infót. Valóban sanszosabb lehet, hogy a vízből veszi ki a hidrogént. Meg persze az oxigént! 😉
Amúgy nagyon ütős ez a Honda
Katona Mátyás írta a cikket, nem Mihály!
A levegő kb 78%-a nitrogén, kb 21%-a oxigén, a maradék kb 1%-ból is csak ezred része sincs a hidrogén.
Ha valami csodás technikai vívmány ezt ki is tudná nyerni, a többit mind elpazarolná?? a 99,998% körüli levegő maradék alkotóelemét?
Maradjunk a víznél, lehetőleg a desztilláltnál, vagy ioncseréltnél mert a csapvíz ott is biztos levízkövesíti azt a drága átalakítót. :))))
1 liter desztvíz mennyibe is kerül? A vasalóba nem jó az ioncsrélt víz mert roncsolja a belsejét, az ioncserélt az autó hútőrendszerébe jó fagyállóval keverve. :)))
Ez szép volt!
Katona Mihály iratkozzon be fizika órára 5. osztályba ismét !!!! …” ami áramot felhasználva a levegőből hidrogént állíthat elő, hogy az üzemanyagcella aztán azt a levegő oxigénjével elegyítve áramot termelhessen … ” Naaa ki tudj ami itt a hiba ??? Iiiigggeeen a levegőben nincs hidrogén ami kinyerhető lenne ugyan is az könnyebb a levegőnél így mikor minimális mennyiség keletkezik ” víz bomlása során ” az felszáll jóóóó magasba… ha meg lenne benne akkor egy gyufától felrobbanna az egész ugyan is hidrogén+oxigén égetve durranógáz =H2O . De ha mást nem hát az örök klasszikust idézve …VIIIZBBŰŰŰL VESZI KIII AAZOKSZIGÉNT …. íggggy kaptaameg Árrrpii a tanyácstúl aaazengedélyt …