Hiába vezetünk keveset, a hosszú távok nem jelentenek problémát egy friss kutatás szerint
700 kilométer vagy annál is több megállás nélkül – a magyar férfi autósok 27 százaléka már maga mögött tudhatja ezt a bravúrt a Chery Group megbízásából az Opinio által készített kutatás alapján. Ez azt jelenti, hogy a Vir sziget vagy a Kvarner-öböl is belefér egyhuzamban, de Prágába, Velencébe, vagy akár Münchenbe is el tudnak vezetni megállás nélkül a válaszadók. Ha a teljes népességet nézzük, akkor már jóval kisebb azok aránya, akik egyszerre tettek meg 700 kilométert vagy annál is többet sofőrként, igaz még így is a válaszadók ötödéről beszélhetünk. A női sofőrök kevésbé szeretik az efféle
„kalandokat”, közülük mindössze 12 százalék nyilatkozott úgy, hogy már megtette egyhuzamban a 700 kilométeres távolságot. A felmérés során a legtöbben, az összes megkérdezett 37 százaléka azt jelezte, hogy a megállás nélkül megtett legnagyobb távolság 300 kilométer alatt maradt. A női sofőrök több mint fele nyilatkozott így, a férfiaknak viszont csak valamivel kevesebb mint negyede. A férfi autósok körében a válaszadók 28 százaléka esetében az egyhuzamban megtett leghosszabb távolság 300-500 kilométer közötti.
Szintén jelentős eltéréseket találunk a nemek között, ha az egy nap alatt megtett legnagyobb távolságot vizsgáljuk. Az összes válaszadó 43 százaléka 500 kilométernél kevesebbet vezetett így. A hölgyek esetében jóval magasabb, közel kétharmados ez az arány, míg az urak kevesebb mint harmada jelölte meg felső napi limitként az 500 kilométert. A férfiak negyede számára 500 és 800 kilométer közötti távolság jelenti a napi rekordot, míg a nők kevesebb mint ötöde jelölte meg ezt a válaszlehetőséget. Meglepően sokan akadnak azonban, akik legalább egyszer egy komolyabb
„maratonra” is elszánták magukat, hiszen a megkérdezettek ötöde egy nap alatt ezer kilométernél is vezetett már többet, közülük pedig minden második az 1200 kilométeres határt is átlépte már legalább egyszer.
A kutatás során azt is megvizsgálták, hogy havi szinten átlagosan mennyit autóznak a magyarok. A válaszok alapján az autósok közel 30 százaléka még 100 kilométert sem megy járművével egy hónap alatt, és további 28 százalékuk 100 és 500 kilométer közötti távolságot tesz meg jellemzően egy hónapban. A havonta 500 és 1000 kilométer között autózók a válaszadók kicsit több mint egyötödét teszik ki, míg a havonta 1000 és 2000 kilométer közötti távolságot megtevők 15 százalékát. Nagyon alacsony, mindössze 8 százalék azok aránya, akik 2000 kilométernél is többet autóznak havonta. Érdekesség, hogy a községekben élők körében viszonylag magas azok aránya, akik egy átlagos hónapban is komolyabb távolságot tesznek meg autójukkal. Az 1000 és 2000 kilométer közötti táv az ilyen településeken élők közel egyötöde számára számít átlagosnak havonta, 13 százalékuk pedig 2000 kilométernél is többet autózik.
Be mernéd vállalni egyhuzamban eddig a tábláig? A Magyar sofőrök jelentős részének nem akadály!
Kizártnak tartom, hogy 700 km-t tényleg megállás nélkül levezessen valaki. A felmérés bizonyára arra vonatkozott, hogy ezt a távolságot komolyabb megszakítás nélkül tették-e meg. Tehát egy tankolás, folyó ügyek elintézése bizonyára beleértendő a „megállás nélkül” fogalmába. Ezt jó lett volna a cikkben tisztázni, mielőtt mindenki urológusért kiáltana.
Nálunk az 1200 ill 1500km-es utak relatíve rendszeresek, többnyire egy nap alatt és egyedül vezetve. De ezen felül volt már 2200km két nap alatt, ha valaki kedveli a vezetést, nehéz túladagolni, főleg ha az autó jól van megtervezve.
Az egyetlen dolog ami elengedhetetlen az a tempomat. Enélkül szerintem 3-400km a max amit egyben le lehet vezetni.
Tempomattal ez lényegesen javul és az önvezető funkciók szerintem ebben tudnak még segíteni, de 600km felett már fontosabb egy rendes ülés.
Szép teljesítmény,a mély vénás trombózis a díja.
Gratulálok!??