70 éves a Volvo Pobjedája, a PV444-es
Volvo PV444: 70 éves a svédek első modern autója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mérföldkő a Volvónak: a PV444 volt az első önhordó karosszériás kocsijuk. A négyhengeres modell családi autóként és a raliban is bevált.
E héten debütált az új Volvo XC90, de nem csak újdonság, évforduló is van a Volvónál: 1944-ben hozták ki első önhordó acélkarosszériás autójukat. A különálló sárvédőkkel még a régi krumpliforma, bogárhátú autókat idézi, de részletmegoldásai a kor előtt jártak. A szériagyártás a második világháború és a kissé elhúzódó tesztelés miatt csak 1947-ben indult be, addigra a Volvo már több ezer előrendelést kapott az autóra. Nem csak hazai pályán, de a tengerentúlon is sikeres lett, olcsó és takarékos kisautóként alapozta meg a Volvo jó nevét Amerikában.
Bemutatásakor alapmotorja csak 40 lóerős volt, de az 1,4 literes B4B kódú motort több erősebb is követte a legendássá váló szériából. 1-6-os, dupla SU karburátoros verziója közel 80 lóerővel sportkocsis menetteljesítményeket ígért, dacára háromgangos, egyesben szinkronizálatlan váltójának. Mindemellett még mindig jól fogyasztott, és ha kellett belefért a család is. 1958-ig készült ebben a formában, a folyamatos fejlesztés legnagyobb lépcsője az ekkor bemutatkozó PV544-es volt. Abban már egy darabból van a szélvédő és négyfokozatú a váltó. Az 1966-ig készült, így a tulajdonképpen majd húsz évig gyártásban volt. A PV444-esből 200 ezret készítettek, ezzel nagyságrendekkel felülmúlta a gyár várakozásait. Az egész típuscsaládból 1965-ig 440 ezer készült, így a krumpliforma PV volt a svéd gyár első igazi tömegterméke.
Hát a BMW-nek bejött a randaság :P. De nem vagyok benne biztos hogy a volvo tulajok azonos módon tolerálnák. Racionálisabb nép az, ahogy a Concept Universe és concept you fogadtatásán láttam…
Ez az utolsó érved? Mondjuk többet nem is vártam tőled.
Ez az utolsó érved? Mondjuk többet nem is vártam tőled.
Eddig is tudtuk, hogy h….e vagy! Nem kell mindig bizonyítanod!:-DDD
Nincs semmi baj valóban korunk Volvoinak orrával. Egyedi, semmivel össze nem téveszthető arc.
Ezt az orrot rátették a Concept you-ra, finoman szólva sem talált lelkes fogadtatásra… Van amire lehet retrózni van amire nem. A volvók régóta egy sajátos kockafej modernséget követnek, és ami miatt nincs is értelme visszanyúlni régi formákhoz, mint az Alfánál vagy a BMWnél.
És minden 5 ajtós autónak bakancs formája…. Valóban kevés autóra jellemző. Csak és kizárólag a htachback kategóriára. :-DDD
Minden autónak 4 kereke van, a pedálos Moszkvicsodhoz is hasonlít!
Ez a Bakancs forma kevés autóra jellemző!
Inkább a Zsigulié. 4 kereke van, a hasonlóság letagadhatatlan.
A szerző inkább a csúnya szavakban erős. A számokban kevésbé, de ez nem lényeges. Az a fontos, hogy mindenki beszéljen szépen. Ha butaság az sem baj, de szépen legyen „mondva”.
A szerző egy igazi irodalmár.
Csókolom!
Az 1-es BMW elődje! 🙂
Most már bakancs formának nevezik!
Hetven az a hatvan, a szerző nevében is elnézést kérünk!
Vagy hogy a cikk 10 éve íródott, és újból lehozták, csak elfelejtették átírni az évet.
[i]„Volvo PV444: [b]60[/b] éves a svédek első modern autója”
„[b]1944[/b]-ben hozták ki első önhordó acélkarosszériás autójukat.”[/i]
2014-1944=[b]70[/b]
Másik lehetőség az h 1954-ben jött ki.
Harmadik az, h 2004-et írunk, de ezt én kizárnám.