A két NSU Prinz 4-es között lévő bő 70 év korkülönbség már első pillantásra is feltűnő
Az NSU ma már kevés embernek mond bármit is, pedig bő 70 évvel ezelőtt a legtöbb motorkerékpárt a nyugat-németországi márka adta el az egész világon. Aztán később több márkával együtt beolvadt az Audi vérvonalba, és a neckarsulmi gyárat is vitték a házasságba. Márpedig idén 150 éves ez a gyár, szóval egy különleges prototípus kifejlesztésével szerették volna megünnepelni a kerek évfordulót, így született meg az NSU Prinz 4 modern változata.
A Suzuka szürke színben pompázó EP4-es abszolút modern autó benyomását kelti, 240 lóerős teljesítménye pedig erre csak ráerősít
Első ránézésre látni, hogy az eredeti koncepcióból nem sok minden maradt a projekt végére. Az ültetett karosszéria, és a meredeken kifelé döntött kerekek inkább egy tuningautóra emlékeztetnek, mintsem egy 70 éves tömeg gyártott kisautóra.
Az utastérről nem érdemes túl sok szót ejteni, ugyanis a karosszériával ellentétben, azt a lehető legegyszerűbben oldották meg. Mindössze két kijelző kapott odabent helyet, két Recaro ülés és egy rikító sárga bukócső.
A hatalmas hátsó légterelőt 3D-nyomtatással készítették kifejezetten ehhez az autóhoz, ezzel is elősegítve, hogy az autót építő fiatal mérnökök minél több technológiát kipróbálhassanak
Az EP4 kódnéven futó autó alapját az A1-es padlólemeze adja a fékekkel és tengelyekkel együtt, míg az akkumulátort a hibrid Q7-esből kölcsönözték a tervezők. Az eredeti Prinz négyesben még egy kéthengeres, hatszáz köbcentis, 30 lóerős belsőégésű motor dolgozott, az újban viszont már a kor követelményeinek megfelelően villanyhajtás található, méghozzá nem is akármilyen. Az Audi tanoncai ugyanis az e-tron 240 lóerős motorját építették az EP4-be.