7 üléses villany-tanulmány a Kiától

Kicsit olyan, mintha origami művészek hajtogatták volna a Kia EV9-et

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Korábban csak a sziluettjét mutatták meg sejtelmesen, most már az egész RV9 látható a Los Angeles-i Autószalonon.

Érdekes tanulmányautóval rukkolt elő a Kia, amely ugyanarra a platformra épül, amelyet a konszerntárs, Hyundai SEVEN koncepcióautó is használ. Persze arra nagyon ügyeltek, hogy a két autó megfelelő mértékben eltérő legyen. A Kia EV9 közel öt méter hosszú (4930 mm), szélessége több mint két méter (2055 mm), magassága pedig 1,8 méter (1790 mm), míg a tengelytávja három méter feletti (3100 mm). Ezekből az adatokból jól látszik, hogy az USA piacára méretezték, ha összevetjük a szintén csak ott kapható Telluride szabadidő-autóval akkor nagyon közeli rokonoknak tűnhetnek. Ugyanis csak 70 mm-rel rövidebb az EV9, ám szélesebb 65 milliméterrel és a tengelytávolsága is 200 mm-rel nagyobb. Az autó egyik érdekessége, hogy a motorháztetőn napelemeket elhelyeztek, amelyek hozzájárulhatnak némi energiával a hajtáslánc működéséhez, bár azt nem árulták el, hogy ez pontosan mennyi energiát jelent.
Hirdetés
Az utastérben is felvonultattak néhány érdekes megoldást, az egyik legszembetűnőbb a kormánykerék, ami valójában nem kerek. Emellett 27 colos, ultraszéles központi kijelzőt kapott, ami a digitális műszeregységet is magában foglalja. A három üléssor alaphelyzetben (menet közben) előre néz, viszont álló helyzetben az első és a harmadik sor egymással szembefordítható, míg a középső sor asztallá alakítható. Emellett létezik egy olyan lehetőség is, hogy mindhárom üléssor a menetiránynak háttal fordítható, ez szintén csak állóhelyzetben, hogy egyfajta amfiteátrumból bámulhassák az utasok a környező tájat. Hajtásláncáról és akkumulátorairól nem árultak el sokat, csupán annyit lehet tudni, hogy közel 500 kilométeres a hatótávolsága, illetve a Kia legújabb generációs, ultragyors töltési technológiáját is tartalmazza, amivel kevesebb, mint 30 perc alatt feltölthető 10 százalékról 80 százalékra az autó. Ám ezek a részletek nem is a tanulmányautó kapcsán igazán érdekesek, majd akkor lesznek fontosak, amikor a koncepció alapján piacra lép egy sorozatgyártású változat, valamikor 2024 tájékán.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?