7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


Kritika aligha érheti a második generációs Riót, Használói Véleményeink szerint a típus osztályzata 4,65 pontos, azaz csaknem kitűnő, s ahogyan azt nem túl rég egy használttesztben is kifejtettük, a széria nélkül hozta azt, amit vásárlói elvártak tőle. Az persze vitathatatlan, hogy a 2005-ben megjelent kisautó nem volt épp egy első pillantásra szerelmet ébresztő modell. Leginkább ezen változtattak a Kia fejlesztői a most piacra lépő, a korábbinál 2 cm-rel hosszabb, 2,5-tel szélesebb és 1,5-tel alacsonyabb harmadik generáció kapcsán. Persze nem csak a külső vonások és méretek változtak, a tengelytáv 7 cm-es növelésével 3,4 cm-t nőtt a hátsó utasok lábtere (ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy immár átlagos termetű felnőttek is gond nélkül férnek el egymás mögött). Széltében is látványos a bővülés, bár be kell vallani, erre optikai trükkökkel is rájátszottak a dizájnerek, például a szélvédő viszonylag alacsony, így szélessége utóbbi okból is nagynak érződik. Ha nem is jelentős mértékben, de 6 százalékkal a csomagtér is nőtt, a 288 literes (üléshajtással 923 l) ötajtósénál öblösebb farú verzió ezúttal nem lesz, hiszen a négyajtós új Rio Európába nem jön,a háromajtós sportosabb farú kivitel pedig aligha kínál majd nagyobb teret - kombi, egyterű, illetve teherszállító pedig nem várható.

Helykínálata megjelenése és kivitele mellett még opciós ellátmányával hoz jelentős többletet a Rio (bár már alap 6 légzsákja és ESP-je is kellően nagy szó). Felárért azonban a kisautók között szokatlan tételek, például kormánykerék-fűtés, tolatókamerás navigáció, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer egyaránt szerepelhet (részletes felszerelés-információk itt). Ahogyan azt már korábban is tudtuk, az új Rio kétféle benzines és ugyancsak kétféle turbódízel motorral érkezhet. A benzinesek alapja a műszakilag nem túlzottan távoli Hyundai i20-ból ismerős 1,25 literes, itt 85 lóerős, míg a cee’d-ből ismert 1,4-es 109 lóerővel és már 6 fokozatú váltóval kapható. A dízelekhez utóbbi alapáras, az öngyújtósoknál egyébként már az 1,1 literes, 75 lóerős háromhengereshez is alap és természetesen ilyen jár az 1,4-es 90 lovashoz is. Automata (4 fokozatú bolygóműves) csakis a csúcs, azaz 1,4-es benzineshez kérhető.
Akciós árak
  1. Rio 1.2 CVVT LX - 2 999 000 FT
  2. Rio 1.2 CVVT EX Limited - 3 349 000 Ft
  3. Rio 1.2 CVVT EX - 3 740 000 Ft
  4. Rio 1.4 CVVT EX Limited - 3 549 000 Ft
  5. Rio 1.4 CVVT EX - 3 949 000 Ft
  6. Rio 1.1 CRDi Eco - 3 349 000 Ft
  7. Rio 1.1 CRDi LX - 3 399 000 Ft
  8. Rio 1.1 CRDi EX Limited - 3 749 000 Ft
  9. Rio 1.1 CRDi EX - 4 149 000 Ft
  10. Rio 1.4 CRDi EX Limited - 3 949 000 Ft
  11. Rio 1.4 CRDi EX - 4 349 000 Ft

Hirdetés
A hazai bemutatón rövid kör erejéig az alapgépet sikerült megkaparintani. Noha technika ebbe is bőven került (a 4 irányból állítható kormányról, MP3-olvasós, USB-csatlakozós CD-rádió, elektromos tükörpár, stb.), az anyagválasztásban itt egyértelműen feltűnik, hogy olcsó autóhoz van dolgunk. A hosszú opciós lista helyett bizonyára jobban értékelnék az alapmodellt választók, ha legalább tenyérnyit textilfol jutott volna az ajtókra, ám ilyen nincs. Tér azonban bőven van és hétköznapi szaladgáláshoz az 1,2-es alapgép is megfelel, igaz, akinek belefér, annak érdemesebb az 1,4-est választania, ahhoz már nem csak gazdagabb ellátmány és nagyobb teljesítmény, hanem 6 fokozatú, finomabban kapcsolható váltó is jár. Fogyasztásával már a bázis is vonzó, a gyári 4,8 l/100 km érték a valóságban is gond nélkül 6 l alatt tartható étvágyat jelöl, az aszkétáknak ajánlható az 1,1 l-es dízel Eco Dynamics verziója (stop-start elektronikával, mintegy 30 kilogrammnyi tömegcsökkentéssel), 3,2 l/100 fogyasztással és a hibridekével vetekvően alacsony, 85 g/km CO2-emisszióval.
Fontosabb műszaki adatok
Modell 1.2 CVVT 1.4 CVVT 1.1 CRDi VGT 1.4 CRDi VGT
Hengerűrtartalom [ccm] 1248 1396 1120 1396
Teljesítmény kW (LE) 62,5 (85) 80 (109) 55 (75) 66 (90)
Nyomaték (Nm) 121 137 170 220
Vegyes fogyasztás (l/100 km) 4,8 5,3 (Aut: 6,4) 3,8 (Eco: 3,2) 4,1
CO2 (g/km) 109 124 (Aut: 150) 99 (Eco: 85) 109
Gyorsulás 0-100 km/h (s) 13,1 11,5 (Aut: 13,2) 16,1 14,2
Végsebesség (km/h) 168 183 (Aut: 170) 160 172


Vezetés közben egyrészt feltűnően csendes, alacsony fordulaton nagyon készséges az 1,2-es motor, másrészt ereje a fordulatszám növelésével nemigen nő. Higgadt vezetésre termett, ahogyan az úthibákat jó csillapítással, de kissé sok utólengéssel közvetítő (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű is). A 2,8 fordulatos elektromos szervós kormány közvetlen, de visszajelzés nélküli és sok korrekciót igénylő szerkezet.
Összességében, főként akciósan 2 999 000 forintos alapárával a Rio kapcsán elmondható: a Kia egyértelműen hadat üzent európai konkurenseinek, akik vélhetően nem is elsősorban kisautóikkal, hanem méretesebb, de hasonló árú, korosabb modelljeikkel őrizhetik pozíciójuk egy részét a piacon. Az egész volumenből azonban a Kia is egyre nagyobb szeletet óhajt magának és ezt modelljeire pillantva jó eséllyel el is fogja érni.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1248 cm3
Teljesítmény:
63 kW (86 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
121 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,1 s
Végsebesség:
168 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4045 mm
Szélesség:
1720 mm
Magasság:
1455 mm
Saját tömeg:
1029 kg
Össztömeg:
1560 kg
Tengelytáv:
2570 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
288-923 l
Motor és váltó
Motor:
Otto
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1248 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
5 fokozatú manuális
Nyomaték:
121 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
63 kW (86 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
168 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,1 s
CO2-kibocsátás:
119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
109 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 11:26
    Permalink

    Szépen feljöttek a koreaiak, ez a kocsi teljesen rendben van! A 190 cm-es példa szerinem nem helyén való, lévén hogy ez még a legtöbb kompaktban sem kivitelezhető! Ellenben egy Zafirában vagy egy Scenicben már kivitelezhető és jogos elvárás! Viszont szerintem az autó kivül és belül is pofás. A szövetbetét inkább a komfortérzetedre hat, használati értéke nincs. A műszerfala esztétikus, jó a motor választéka. Végre a Kia is felnőtt a konkurenciához!

  • 2017.10.31. at 11:26
    Permalink

    hát akkor te elég igénytelen vagy barátom! Csak szólok hogy nézz utána a korábbi Rió belső ajtajának ha azt hiszed hogy ez szted szépen ki van dolgozva!

  • 2017.10.31. at 11:26
    Permalink

    Hát ilyen egy használhatatlan autót, hihetetlen hogy vissza tudtak fejlődni a 2005-2010-közti Rio messze fényévekkel szebb és jobb is mint ez a fostalicska! Ebbe 2 normális 190 cm-es ember egymás mögött el se fér, ellenben a 2007-esbe simán! az külső belső kinézetre messze tökéletesebb és az egy igazi autó ellenben ez még a smartnál sem jobb.

Vélemény, hozzászólás?