A Toyota új LMP1-es autója 680 lóerőt teljesít
Elkészült a Toyota legújabb fegyvere a 2021-es Le Mans-i 24 órás versenyre. A GR010 az LMP1 kategóriában indul, a prototípus-autók között, és már külsőre is egészen új jegyeket mutat. Ami pedig a legfontosabb, hogy mi dolgozik a szénszálas karosszériaelemek alatt, az pedig a Toyota legújabb fejlesztésű hibrid rendszerének elemeiből épül fel. A fő egység egy 3,5 literes V6-os, ikerturbós benzinmotor (680 LE), az előző, TS050 2,4 litereséhez képes jelentős növekedés. Az első tengelyen egy 272 lóerős villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény pedig 670 lóerő.
A hátsó tengelyt egy 3,5 literes V6-os motor hajtja, az elsőt pedig egy 272 lóerős elektromos
A hibrid hajtás elveszi a benzinmotortól az erőt, ha éppen nincs rá szükség, így a rendszer a helyzethez képest takarékos is tud lenni
A versenyautó 1040 kilót nyom, a korábbi verzió kevesebb mint 900 kilójához képest ez is jelentős növekedés. A fejlesztés 19 hónapig tartott, Németországban, Kölnben és a japán Higashi-Fuji fejlesztőközpontban egyaránt. Aerodinamika szempontjából az LMP1-es autók konfigurációja meglehetősen kötött, így a hátsó nagy légterelőn kívül minden elem pozíciója változtathatatlan. Két autót állít rajthoz a Toyota, a 7-es számú pilótái Kamui Kobayashi, Mike Conway és Jose Maria Lopez, a 8-as számú autót Sebastian Buemi, Kazuki Nakajima és Brendon Hartley fogja vezetni. A Toyota GR010 versenyautó technikáját felhasználva utcai autót is készít a gyártó, mely nyitható tetőt és az LMP1-es autóhoz hasonló karosszériát fog kapni.