Első ránézésre is felismerni az Aston Martinokra jellemző formákat, különösen a hütőmaszk kialakítása miatt
A stílusos kabriókban mindig is élen járt az Aston Martin, nincs ez másként ezúttal sem. A DB12 Volante névre keresztelt nyitott tetejű jármű megőrizte a kupé jellegzetes vonalait, ahol pedig hozzányúltak, csak még esztétikusabb látványt nyújt a britek üdvöskéje. A grandiózus hűtőmaszk, az óriási légbeömlők, és a motorháztetőn végigfutó igényesen rajzolt vonalak első ránézésre egyértelművé teszik, ezt az autót nem dugóban araszolásra tervezték az Aston Martin mérnökei.
[BANNER type="1"]
Az Astonnál még mindig értik, hogyan kell letisztult, szép formákat alkotni
A brit márka nem csak a nulla-száz és a végsebesség tekintetében törekedett a gyorsaságra, hanem a tető kapcsán is. 50 km/óra alatt az elektronikusan vezérelt szerkezet 14 másodperc alatt nyitja, és 16 alatt zárja az autó fedelét.
A tervezők a családi kiruccanásokra is gondoltak, hiszen a DB12 Volante négyszemélyes, szemben néhány vetélytársával
A 21 colos felnikre Michelin Pilot S 5-ös gumikat pakoltak
Az utastérben a sportos vonalak mellett az brit elegancia is megjelenik. A bézs árnyalatban virító belteret karbonberakások díszítik, melynek központi részét egyértelműen a 10,25 colos érintőképernyő teszi teljessé, de számtalan fizikai gomb is helyet kapott a középkonzolon. Az audioélményről is igyekezett gondoskodni az Aston Martin, hiszen alapesetben is 11 hangszóróval érkezik a DB12 Volante, de a zene fanatikusok akár tizenötöt is kérhetnek az autójukba.
[BANNER type="2"]
Az utastér egyszerre elegáns, és sportos, a középkonzol pedig már-már a repülőgépek vezetőfülkéjét idézi a rengeteg fizikai gombbal
Az autó lényegi részét viszont nem a bézs árnyalatú utastér adja, vagy éppen a hatalmas légbeömlők, hanem a motorháztető alatt megbújó erőforrás. Ebből mindössze egyetlen variáns kérhető, de aligha fog bárki panaszkodni emiatt: a DB12 Volante ugyanis egy négyliteres, ikerturbós V8-as erőforrással érkezik, mely 671 lóerős teljesítményre, és 800 newtonméteres teljesítményre képes. A motor a hátsó kerekeket hajtja egy nyolcfokozatú ZF automata váltó segítségével, elektromos hátsó differenciálmű segítségével. Mindössze 3,7 másodperc alatt tudja a százas sprintet álló helyzetből, a végsebessége pedig 325 km/óra, ami megegyezik a könnyebb DB12-es kupé változatával, de a nulla-százas mutatója is csupán egy tizedmásodperccel rosszabb, mint a testvérmodellé.
Pontos árat egyelőre nem árult el az Aston Martin, de a kemény fedeles DB12 árából kiindulva ez sem lesz olcsóbb 90 millió forintnál