670 lóerővel ejt rabul az Aston Martin DB12 kabrió változata

A DB12-es kabrió verziója a Mercedes több mint 670 lóerős V8-as motorjával hódítana

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csupán három hónapot kellett várni a DB12-es tető nélküli változatára, mely a sima kiadáshoz hasonlóan nyolchengeres motort kapott - egyenesen a Mercedestől.

A stílusos kabriókban mindig is élen járt az Aston Martin, nincs ez másként ezúttal sem. A DB12 Volante névre keresztelt nyitott tetejű jármű megőrizte a kupé jellegzetes vonalait, ahol pedig hozzányúltak, csak még esztétikusabb látványt nyújt a britek üdvöskéje. A grandiózus hűtőmaszk, az óriási légbeömlők, és a motorháztetőn végigfutó igényesen rajzolt vonalak első ránézésre egyértelművé teszik, ezt az autót nem dugóban araszolásra tervezték az Aston Martin mérnökei.
Hirdetés
A brit márka nem csak a nulla-száz és a végsebesség tekintetében törekedett a gyorsaságra, hanem a tető kapcsán is. 50 km/óra alatt az elektronikusan vezérelt szerkezet 14 másodperc alatt nyitja, és 16 alatt zárja az autó fedelét. Az utastérben a sportos vonalak mellett az brit elegancia is megjelenik. A bézs árnyalatban virító belteret karbonberakások díszítik, melynek központi részét egyértelműen a 10,25 colos érintőképernyő teszi teljessé, de számtalan fizikai gomb is helyet kapott a középkonzolon. Az audioélményről is igyekezett gondoskodni az Aston Martin, hiszen alapesetben is 11 hangszóróval érkezik a DB12 Volante, de a zene fanatikusok akár tizenötöt is kérhetnek az autójukba.
Hirdetés
Az autó lényegi részét viszont nem a bézs árnyalatú utastér adja, vagy éppen a hatalmas légbeömlők, hanem a motorháztető alatt megbújó erőforrás. Ebből mindössze egyetlen variáns kérhető, de aligha fog bárki panaszkodni emiatt: a DB12 Volante ugyanis egy négyliteres, ikerturbós V8-as erőforrással érkezik, mely 671 lóerős teljesítményre, és 800 newtonméteres teljesítményre képes. A motor a hátsó kerekeket hajtja egy nyolcfokozatú ZF automata váltó segítségével, elektromos hátsó differenciálmű segítségével. Mindössze 3,7 másodperc alatt tudja a százas sprintet álló helyzetből, a végsebessége pedig 325 km/óra, ami megegyezik a könnyebb DB12-es kupé változatával, de a nulla-százas mutatója is csupán egy tizedmásodperccel rosszabb, mint a testvérmodellé.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?