Első ránézésre is felismerni az Aston Martinokra jellemző formákat, különösen a hütőmaszk kialakítása miatt
A stílusos kabriókban mindig is élen járt az Aston Martin, nincs ez másként ezúttal sem. A DB12 Volante névre keresztelt nyitott tetejű jármű megőrizte a kupé jellegzetes vonalait, ahol pedig hozzányúltak, csak még esztétikusabb látványt nyújt a britek üdvöskéje. A grandiózus hűtőmaszk, az óriási légbeömlők, és a motorháztetőn végigfutó igényesen rajzolt vonalak első ránézésre egyértelművé teszik, ezt az autót nem dugóban araszolásra tervezték az Aston Martin mérnökei.
Az Astonnál még mindig értik, hogyan kell letisztult, szép formákat alkotni
A brit márka nem csak a nulla-száz és a végsebesség tekintetében törekedett a gyorsaságra, hanem a tető kapcsán is. 50 km/óra alatt az elektronikusan vezérelt szerkezet 14 másodperc alatt nyitja, és 16 alatt zárja az autó fedelét.
A tervezők a családi kiruccanásokra is gondoltak, hiszen a DB12 Volante négyszemélyes, szemben néhány vetélytársával
A 21 colos felnikre Michelin Pilot S 5-ös gumikat pakoltak
Az utastérben a sportos vonalak mellett az brit elegancia is megjelenik. A bézs árnyalatban virító belteret karbonberakások díszítik, melynek központi részét egyértelműen a 10,25 colos érintőképernyő teszi teljessé, de számtalan fizikai gomb is helyet kapott a középkonzolon. Az audioélményről is igyekezett gondoskodni az Aston Martin, hiszen alapesetben is 11 hangszóróval érkezik a DB12 Volante, de a zene fanatikusok akár tizenötöt is kérhetnek az autójukba.
Az utastér egyszerre elegáns, és sportos, a középkonzol pedig már-már a repülőgépek vezetőfülkéjét idézi a rengeteg fizikai gombbal
Az autó lényegi részét viszont nem a bézs árnyalatú utastér adja, vagy éppen a hatalmas légbeömlők, hanem a motorháztető alatt megbújó erőforrás. Ebből mindössze egyetlen variáns kérhető, de aligha fog bárki panaszkodni emiatt: a DB12 Volante ugyanis egy négyliteres, ikerturbós V8-as erőforrással érkezik, mely 671 lóerős teljesítményre, és 800 newtonméteres teljesítményre képes. A motor a hátsó kerekeket hajtja egy nyolcfokozatú ZF automata váltó segítségével, elektromos hátsó differenciálmű segítségével. Mindössze 3,7 másodperc alatt tudja a százas sprintet álló helyzetből, a végsebessége pedig 325 km/óra, ami megegyezik a könnyebb DB12-es kupé változatával, de a nulla-százas mutatója is csupán egy tizedmásodperccel rosszabb, mint a testvérmodellé.
Pontos árat egyelőre nem árult el az Aston Martin, de a kemény fedeles DB12 árából kiindulva ez sem lesz olcsóbb 90 millió forintnál