A Takata ügy után, amely mintegy 100 millió légzsák cseréjét követelte, újabb bontakozhat ki, miután az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági ügynöksége, az NHTSA mintegy 67 millió légzsákpatron visszahívására utasította az ARC Automotive nevű amerikai vállalatot. A Tenessee államban működő cég azonban vitatja a döntést: azt mondják, a tesztjeik szerint a kérdéses alkatrészek hibátlanul működnek.
Az NHTSA szerint két haláleset köthető az ARC légzsákpatronjainak hibájához, és a General Motors már vissza is hívott mintegy egymillió, 2014 és 2017 között gyártott autót, amelyekbe ilyen patronokat építettek.
Az esetek leírásából úgy tűnik, hogy a Takata patronjaihoz hasonlóan az ARC gyártotta patronok is a tervezettnél sokkal nagyobb erővel robbantak fel, így fémszilánkokkal terítették be az autó utasait.
A megnövekedett erejű robbanás ilyen fémszilánkokra töri a patron körüli alkatrészeket
Bár az ARC Automotive nem kis cég – az Egyesült Államokban eladott autók mintegy negyedéhez szállítanak légzsákpatronokat – az elrendelt, 67 milliós visszahívás valószínűleg ugyanúgy csődbe vinné, ahogy a Takata is csődbe ment 2017-ben.