Bemutatkozott a Peugeot családi SUV-jának harmadik generációja, amely elektromos hajtással is 660 kilométeres hatótávot ígér
Formatervében nem sok meglepetést tartogat az e-5008, ám ez korántsem jelenti azt, hogy ne lenne izgalmas a hétüléses SUV. Megjelenésében erősen hajaz
a már korábban bemutatott e-3008-ra, de könnyű köztük különbséget tenni, hiszen a most leleplezett SUV valamivel szögletesebb kialakítást kapott, ellenben a kis tesó kupésabb vonalaival. Egymás mellett a méretkülönbség is hamar kiütközik, hiszen 4,79 méteres hosszával 25 centiméterrel hosszabb, de az előző 5008-ashoz képest is nőtt 15 centit. 1,89 méteres szélessége megegyezik az e-3008-cal, viszont 5 centivel magasabb, 1,69 méter.
Megkapta a Peugeot új formavilágát, ezzel most először kerül 5008-asra az oroszlános pajzs
Elöl itt is megjelenik a mára már elmaradhatatlan macskakarom a nappali menetfények formájában, de a fényszóró is a hármas felosztással játszik, csakúgy mint a hátsó lámpák
Hátra ebben az esetben sem kerül embléma, csupán a márkát és a típust hirdető felirat
19 vagy 20 colos felnik kerülhetnek alá felszereltségi szinttől függően
4,79 méter hosszú, 1,90 méter a tengelytávja
Több megközelítésből is ismerős lehet az utastere, hiszen nemrég a gyártó közzétett
egy premier előtti videót a belsőről, illetve az e-3008 műszerfala is hasonló kialakítást kapott. Az i-Cockpit jelen esetben is egy 21 colos lebegő hatású kijelzőt kap, amelynek baloldala a műszeregység szerepét hivatott betölteni, míg másik, érintésérzékeny fele a multimédia kezeléséért felelős. A kormánytól jobbra egy harmadik képernyő is helyet kapott, amelyre gyors gombokat lehet kitenni egyéni preferencia szerint, a kettő között pedig az irányváltó és az indítógomb található. A középkonzol az e-3008-cal szinte teljesen megegyező, így itt is fellelhető a telefontöltő pad illetve a méretes tárolóegységek is.
A műszerfal már több helyről is ismerős lehet
A középkonzolon jutott néhány "gomb" a klímának, viszont ezek is csupán érintésérzékeny panelek, ellenben a hangerőszabályozó, vagy az üzemmódválasztó tényleg fizikai kezelőszerv
Adott egy harmadik képernyő is, amely a menü rejtelmeit hivatott egyszerűbbé tenni vezetés közben, ugyanis erre gyors gombokat lehet kihelyezni
A második üléssor 40:20:40, míg a harmadik 50:50 arányban hajtható le. A csomagtér 259 literes, viszont a leghátsó sor mellőzése mellett már 748 liter áll rendelkezésre, ha pedig a második ülésorra sincs szükség akkor 1815 liter a maximális kapacitás
Bár az e-5008 méretesebb oroszlán, mégis az e-3008-cal közös platformon, az STLA Mediumon osztozik. Persze a tengelytávot alaposan kitolták, hiszen szemben a SUV-kupé hatású modell 2,73 méteresével szemben jelen esetben 2,9 méter, így a márka állítása szerint a leghátsó sorban utazóknak sem kell összehúzniuk magukat. A hajtásláncok aspektusában is találni közös pontokat, viszont a nagyobb tömeg és a rosszabb légellenállási együttható miatt (0,77) itt csupán 660 kilométer a maximálisan elérhető hatótáv. A belépő szintet a 211 lóerős, 345 newtonméteres villanymotor jelenti, amely 73 kilowattórás akkumulátorával 500 kilométert ígér. Egy szinttel feljebb lépve a 228 lóerős, ugyancsak 345 newtonméteres Long Range kivitel szerepel, immár 98 kilowattórás aksival, amely a kínálat legjobb hatótávját kínálja, egész pontosan 660 kilométert. A legerősebb hajtáslánc a 318 lovas, összkerekes modell: itt elöl 211, míg hátul 107 lóerős teljesítmény áll rendelkezésre, a plusz tömeg miatt viszont a hatótáv - a belépő szinthez hasonlóan - 500 kilométer az előzetes WLTP becslés szerint.
A 660 kilométeres hatótáv több mint ígéretesnek tűnik
Megfelelő töltőoszlopon akár 160 kilowattos töltés is adott, a gyártó szerint mindössze 10 perc alatt képes 100 kilométerre elég energiát felvenni az autó, vagy 20 százalékról 80-ra csupán fél óra alatt feltölthető. Emellett a szokványosabb 11 kilowattos töltés is rendelkezésre áll.
Nem csak villanyosként lesz elérhető
Már az új nemzedék bejelentésével egy időben a Peugeot azt is közzétette, hogy milyen belsőégésű motorral szerelt kivitelekben lesz elérhető a családi SUV. Talán abban nincs meglepetés, hogy mindenképpen villamosított erőforrás kerül az autóba, ebből az egyik lehetséges alternatíva a 136 lóerős 48 voltos hibrid rendszer, míg a másik egy plug-in hibrid verzió, amelynek rendszerteljesítménye 195 paci, a hajtáslánc egyik felét egy 150 lóerős benzinmotor adja, ezt egészíti ki a 123 lovas villany, és az előzetes becslések szerint valamivel több mint 80 kilométert tud majd elmenni emissziómentesen.
Egyelőre hivatalos árakat nem közöltek az új 5008-assal kapcsolatban, azt viszont elárulták, hogy még idén ősszel megérkezik a kereskedésekbe.