625 lóerős kupé a Moto GP új biztonsági autója
Továbbra is BMW, de mostantól egy M8 Competition vezeti fel a versenymotorokat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Debütált a Moto GP új Safety Carja, ami továbbra is BMW, méghozzá az új M8 kupé 625 lóerővel.
Az M Performance kiegészítőivel pakolták meg a Moto GP új Safety Carját, ami egy M8 Competition
A BMW és a motorkerékpár versenyek legnevesebb szériájának együttműködése már 20 éves múltra tekint vissza. A Moto GP futamait rendező Dorna Sports hivatalos autóipari beszállítójaként a BMW szolgáltatja évről-évre az újabb Safety Carokat, a tavalyi M5 Competition helyére most az egyik legújabb modelljük, egy M8 Competition kupé érkezett. A német gyártó pedig alaposan fel is szerelte a nem mindennapi munkára szánt gépet, a dizájnt például az autóhoz elérhető összes M Performance kiegészítővel emelték ki így számtalan helyen találunk karbonszálas alkatrészeket is.
Bukócső és a szabvány fényhíd is felkerült, a lámpák gyorskapcsolóra kerültek
3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló rajtból, elsőkerékhajtása lekapcsolható
„A BMW M8 sportmodellt és a BMW M8 GTE versenyautót párhuzamosan fejlesztettük, a motorsport élvonalában edzett géneknek köszönhetően így a BMW M8 minden területen kiemelkedik a mezőnyből” – fogalmazott Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke. A kiváló alaktényezőt egy a GTE versenyautóéhoz hasonló hátsó légterelővel tették tökéletessé, így a 625 lóerős szörnyeteg hatékonyan hasíthat a versenypályán. Motorja 4,4 literes biturbó V8-as katalógusérték szerint 625 lóerős teljesítménnyel. Az M8-ban a ZF 8 fokozatú automata váltója dolgozik és az M Gmbh által hangolt xDrive összkerékhajtás, mely első tengelyen lévő hajtása 100%-ban kikapcsolható. Az M8 Competiton 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, amivel a komolyabb szupersportautók teljesítményszintjét közelíti.
A BMW a Moto GP szervezőjének hivatalos beszállítója, évről-évre szolgáltatja az új sportmodelleket Safety Car-ként