Kellően vad, mégis egyértelműen szabadidő-autó: a BMW iX legsportosabb változata pont olyan, amilyennek lennie kell
Az alap iX sem gyenge, ráadásul kellőképp divatos külsőt és belsőt is kapott, a BMW M divíziója azonban megfűszerezte kicsit. Sportváltozatot kap tehát az alapoktól villanyhajtásúnak tervezett BMW szabadidő-autó, ráadásul nem is akármilyen adatokkal büszkélkedhet.
A BMW iX M60 ugyanis 619 lóerővel és 1100 Nm nyomatékkal rendelkezik, így álló helyzetből 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót, amihez két villanymotorra és egy 111,5 kWh kapacitású akkucsomagra van szüksége.
Na meg persze arra, hogy sportmódban, rajtprogrammal induljunk: ha ez nincs meg, akkor
"be kell érni" 532 lóerővel és 1015 Newtonméterrel.
A fontos adatoknál maradva az iX M60 WLTP szerinti hatótávja 566 kilométer, az elektronikusan szabályozott végsebessége pedig 250 km/h. Természetesen a kettőt együtt már nem tudja teljesíteni. Ha mégis előbb merülne le, minthogy elérnéd az úti célod, akkor sem kell hosszasan várni a töltő mellett: hatalmas akkucsomagja ellenére akár 36 perc alatt 80 százalékra tölthető.
Hátulról nézve is tekintélyt parancsoló az M változat
Hogy a félelmetes erőt és az igen komoly tömeget minél biztosabban lehessen az úton tartani, az iX M60 légrugós futóművet és külön állítható feszességű gátlókat is kap alapáron, ezek egyébként a legtöbb piacon a gyengébb változatokra is kérhetőek felárért. Természetesen az első és hátsó M Performance fékek sem maradhatnak le a megszokott kék színben, ezek nagyobb fékerőt biztosítanak és jobban tűrik a hőterhelést.
A nagyobb fékek és az M logók a leginkább árulkodó jelek az autó külsején, hogy ez nem "csak" egy hétköznapi iX
Külső megjelenés terén nem feltűnő az eltérés az xDrive50 és az M60 közt, leginkább az Individual Titanium Bronze részletek és az M logók különböztetik meg a két modellt. Hétféle fényezéssel lesz kapható, melyek fantázianevei Alpine White (fehér), Dark Graphite (sötétszürke), Phytonic Blue (mélykék), Blue Ridge Mountain (sötét türkiz), Storm Bay (kékesszürke), Oxide Grey (sötét ezüst) és Aventurin Red (bordó). Alapesetben 21 colos kerekeken gurul majd, de felárért 22 colos felniket is kérhetnek hozzá a vásárlók, természetesen az autó dekorelemeihez hasonló bronz színben.
A kabinban egyértelműen a BMW-től megszokott stílus és luxus köszön vissza
A hatalmas képernyők mellett a megszokott kezelőegység legújabb inkarnációja is változatlanul helyet kap a két ülés közti lebegő konzolon
A beltér is csak egy kicsivel lett vadabb, a hétköznapibb változatokéval azonos BMW Live Cockpit 12,3 colos digitális műszeregysége és a 14,9 colos központi érintőkijelzője körül szálcsiszolt alumínium dekorelemek és kristályberakások dobják fel a hangulatot. A klasszikus értelemben vett kényelemről és luxusról többféle, választható valódi bőr kárpitozás gondoskodik, de a modern extrákból sem szenved hiányt az autó: az adaptív tempomat, a sávtartó, a 360 fokos kamera és a teljesen automata parkolás mellé Bowers & Wilkins hifi, 5G wi-fi hotspot és még sok egyéb apróság is jár.
A BMW iX M60 a BMW Group dingolfingi gyárában készül majd, nemzetközi piaci bevezetése pedig 2022 júniusában kezdődik