A dizájnt már láttuk, ám most azt is elárulták a koreaiak, hogy mit találunk a lemezek alatt: végre teljesen lehullott a lepel az Ioniq 6-ról
A múlt hónapban leleplezték az Ioniq 6 dizájnját, ám arról, hogy mi van a lemezek alatt, szinte semmit sem árultak el. Most végre a technikai információk is megérkeztek, az alapváltozat 53 kWh kapacitású akkucsomagot kap a hátsó kerekeket hajtó, 215 lóerős villanymotorjához. Ez a változat, részben a 0,21-es alaktényezőnek köszönhetően, várhatóan 14 kWh/100 km alatti fogyasztással kecsegtet majd WLTP szerint, így az Ioniq 6 a legtakarékosabb villanyautók közé tartozhat majd. Erre tesz rá egy lapáttal a long range változat, ami akár 610 kilométert is elmehet a 77,7 kWh kapacitású, lényegesen nagyobb akkucsomagjával. Ehhez a verzióhoz már a kétmotoros, összkerékhajtású, 320 lóerős hajtáslánc is járhat, ami 605 Nm nyomatékra képes. Bár ez a teljesítményszint már indokolná, az esetleges N változatról hivatalos infó nem érkezett. További érdekesség, hogy az autó mindezt akár űrhajó-hang mellett is tudja, természetesen hanggenerátorból.
Akár áramforrásként is szolgálhat az Ioniq 6, de nem csak irodai eszközöket szolgálhat ki, hanem akár egy teljes kertész-csapat felszerelését is
Az Ioniq 6 rendszere 400 és 800 voltos töltést is lehetővé tesz, annak ellenére, hogy ez utóbbi általában csak a prémiumautók kiváltsága. Mindez akár 350 kilowattos töltést is lehetővé tesz, amellyel 18 perc alatt tölthető 10 százalékról 80 százalékra az Ioniq 6. Az autó ráadásul áramforrásként is funkcionálhat, egy gyári adapterrel az okoseszközöktől kezdve a kerti szerszámokon át akármit rádughatnak a vásárlók.
Teljes hossza a 4,9 métert közelíti, míg tengelytávolsága majd' 3 méter: a helykínálatra senkinek sem lehet majd panasza
A sportos, mégis elegáns külső dizájnt már értékeltük a korábbi anyagunkban (lásd
itt), amit ekkor nem tudtunk, az a méret. Az Ioniq 6 hossza 4855 milliméter, tengelytávja pedig 2950 milliméter. Széltében 1,88 méteres, magassága pedig 1495 milliméter, ezzel összességében bőven családi autós helykínálatra számíthatunk.
Bent modern és látványos, komoly fényjátékkal és 12 colos kijelzőkkel operáló műszarfalat találunk, újrahasznosított anyagokból
A beltér akár mobil irodának, akár kényelmes pihenőhelynek is használható a töltések ideje alatt
Ehhez a helykínálathoz egy modern és környezetbarát beltér is társul, 12 colos digitális műszerfallal és ugyanekkora infotainment kijelzővel. Ez utóbbi Android Auto és Apple Carplay kompatibilis, a beépített GPS navigációja pedig valós időben jelzi, hogy meddig jut el mg az autó az akkumulátor pillanatnyi töltöttségével. Emellé a töltőállomásokat és a valós forgalom szerinti legcélszerűbb útvonalat is meg tudja keresni. Sokkal látványosabb viszont, ahogy a fénnyel játszik az Ioniq 6 beltere, a rengeteg átlátszó részletet a 64 színből dolgozó dekorvilágítás dobja fel, amely akár sebességfüggő fényerővel is kápráztathat. És hogy mindez miért környezetbarát? Mert a kárpitok újrahasznosított PET palackból készültek, a bőrborításokat pedig hatékony, erőforrás-takarékos módszerekkel kezelték.
A kárpitok környezetbarát módon készültek, ezzel is hangsúlyozva a gyártó számára kiemelt fontosságú fenntarthatóságot
Tovább növelik az utasteret a megszokottnál 30 százalékkal vékonyabb háttámlájú ülések, ám ez a gyártó állítása szerint a kényelemből semmit sem vesz el. Extraként kérhetők a Relaxation Comfort fotelek is, amelyek egyetlen gombnyomásra pihenéshez optimalizált pozícióba vágják magukat, így akár kényelemben át is alhatod a töltés idejét az Ioniq 6-ban. A beltér ráadásul akár irodává is alakítható, egyes alkatrészeket szándékosan úgy fejlesztettek a mérnökök, hogy sík felületüknek köszönhetően alkalmasak legyenek laptoptartónak. Kiemelendő még a minimalista irányváltó, a nyolc hangszórós Bose hifi és a töltöttséget jelző LED pixelek a kormányon.
A sofőrt rengeteg asszisztens-rendszer segíti, a gyártó komoly hangsúlyt helyezett az aktív biztonságra és a balesetmegelőzésre
A sofőrt segítő biztonsági és kényelmi extrák terén sem szűkölködik az Ioniq 6, intelligens távolságtartó tempomattal, autópálya-asszisztenssel és vészfék-asszisztenssel szolgál, de a sebességhatárok betartásában is segít, automatikusan kapcsolja a reflektort és balesetelkerüléskor a kormányzásba is bele tud szólni. Holttérfigyelő rendszere ajtónyitáskor is aktívan figyeli a párhuzamos forgalmat, valamint tolatáskor a keresztirányban érkező járműveket is. Bár még az idei év végén megkezdődik a gyártás, a kiszállítás csak 2023-ban várható, ráadásul az autó a jelenlegi információink szerint egyes piacokon rögtön 2024-es modellként startol majd.
Az Ioniq 6 első példányai valamikor a jövő év folyamán érkeznek majd meg az első tulajokhoz, a pontos dátum egyelőre még ismeretlen