6,1 másodperc alatt van százon a hibrid Honda sportgép
Honda Mugen CR-Z iCF: hibrid sportkocsi 175 lóval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövőre már kapható lesz, de Európában kizárólag a baloldali közlekedés utolsó fontos bástyáján, Nagy-Britanniában.
A Honda és Mugen bemutatta legújabb kreációját, a hibridhajtású CR-Z modellen alapuló CR-Z iCF típust. A CR-Z másfél literes benzinmotorral kombinált hajtásláncát kompresszorral, új villanymotorral és átprogramozott elektronikával látták el, így az autó 175 lóerejével csaknem 50 százalékkal lett erősebb, mint az alapváltozat. Mindez a gyorsuláson is érződik, hiszen a CR-Z kilenc másodperces ideje helyett az iCF változat alig 6,1 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót.
Az erősítésen kívül a Mugen a futóművet is kezelésbe veszi, és kívül-belül alakít a CR-Z megjelenésén. Ráadásul nem is kérnek sokat a jövő évben piacra kerülő hibrid sportautóért, a kilencmillió forint alatti alapár elfogadható egy jól guruló, szórakoztatóan vezethető, ugyanakkor takarékos sportkocsiért. Csak annyi a probléma, hogy a Honda Japánon kívül egyelőre kizárólag Nagy-Britanniában tervezi forgalmazni az autót, egyelőre nincs kedvük a balkormányosítással bajlódni.