Bő 135 milliárd forintból fejleszt ultragyors vonatot Kína
Kerék nélküli, mágneses mezőben lebegő - úgynevezett maglev - vonat Kínában állt először forgalomba, 2002-ben. Ez Sanghaj repülőtere és belvárosa között alig 8 perc alatt teszi meg a 30 kilométeres távot, akár 430 kilométer/órás sebességgel. Ennél is gyorsabbat akar fejleszteni Kína 2020-ig, s azt tesztjelleggel már 2021-től üzembe is állítaná az egymástól 350 kilométerre fekvő két város, Csinan és Qingdao között felépülő vonalon.
A küldetés nem lehetetlen, hiszen a maglev-fejlesztésben leginkább élenjáró Japán már most teszteli 590 km/órás tempóra képes vonatát. Ráadásul Kína rendelkezik a legkiterjedtebb, 20 ezer kilométeres nagysebességű vonathálózattal, és alacsonyabb sebességgel üzemelő maglev-vonal jelenleg is épül Pekingben.