Amerika is tűkön ülve várja az új RS 6 Avantot, mert eddig hivataloan nem forgalmazták ott
Semmiképp nem akart csalódást okozni az Audi a nagyteljesítményű kombik szerelmeseinek, hiszen amúgy sincs sok ilyen modell a piacon, és az első számadatok láttán nem is fognak csalódni. Az RS 6 Avant motorházteteje alatt ugyanis egy duplaturbós, négyliteres, V8-as motor dolgozik, amely 600 lóerőt és 800 newtonmétert képes az utakra szabadítani. Természetesen a quattro összkerékhajtáson és egy 8 fokozatú automata sebességváltón keresztül. A gyári adatok szerint 3,6 másodperc alatt 100-on van álló helyzetből, a végsebességet pedig csak az elektronika szabályozza 250 km/h-ban.
Brutális teljesítménnyel küldik piacra és az utakra az új RS 6 Avantot
Az autó alá külön hangolt, adaptív, légrugós futóművet álmodtak a tervezők, illetve sport diffit hátulra. Természetesen az Audi drive select sem hiányzik, hat különböző üzemmódot kínálva, köztük a modellhez egyedileg tervezett RS1 és RS2 variációkat, amelyek mi másról szólnának, mint a kőkemény sportautós beállításokról.
Duplaturbós V8-as szíve van az autónak
A dizájn terén sem szégyenkezhet a sportkombi. Rendkívül agresszív, már-már versenyautós orrot faragtak rá. A hatalmas légbeömlők még a valóságosnál is szélesebbnek láttatják az első lökhárítót, és mondanom sem kell, a méhsejtmintás hűtőrács is velejárója minden sportautónak. A splittert és a küszöbtoldatokat ezüst színnel emelték ki, de ez a díszítőelem hátul is feltűnik, összekötve a két ovális kipufogóvéget.
Egy ilyen arcot nem sokan mernek majd feltartani, de ekkora teljesítményt igazán csak zárt pályákon lehet kiélvezni
Az utastérben azért figyeltek arra is, hogy az elegancia megmaradjon. Viszont alul lapított kormánykerék, szénszálas díszek és fém pedálok hivatottak a sportosságról gondoskodni. Persze az RS felirat is sokfelé feltűnik, de a vezető és az utasok változatlanul 10,1 colos érintőképernyős kijelzőt láthatnak a középkonzol tetején, a klímát az alatta helyet foglaló 8,6 colos kijelzőről lehet kezelni, míg a digitális műszerfal 12,3 colos. Ugyanakkor itt már megjeleníthetők a köridők is, ha pályanapra látogatnak az autóval, valamint a vezetőre ható G-erők, sok más infó mellett. Még több információt majd a Frankfurti Autószalonon árul el az Audi, ahol élőben láthatja majd a kilátogató közönség az autót, szeptember elején.
Az utastérben próbálták megtalálni a sportosság és az elegancia megfelelő egyensúlyát