Ian Callum tervezte a terepkupét
Onnan lehet sejteni, hogy a SUV-ok lassan elérik piacuk telítettségét, hogy olyan, nem hagyományos szegmensekbe is próbálnak betörni, mint a sportkocsik. Ameddig van rá kereslet, addig bizony sláger marad a magasított karosszéria, és ha ehhez a kétajtósok kategóriájába is be kell furakodni, akkor miért ne? Talán azért ne, mert nincs semmi értelme ennek a furcsa öszvérnek? Ez ebben a formában nem teljesen igaz, a terepkupéknak (nem a BMW X6-féle kupésított terepjáróknak) régóta van már hagyományuk. Főleg a Dakar-ralin, ahol teljesen fölösleges lenne egy Mercedes-Benz G-osztályhoz hasonló kockatömbbel átnavigálni a sivatagon, ha úgyis csak két utas kerül az autóba, ráadásul a kupé aerodinamikus formája is segít gyorsabban haladni. De nem csak a legendás versenyen láthatunk gyakran ilyen formavilágú autókat, készült már például a Porsche 911-ből is magasított Safari-változat - sőt, néhány kémfotó alapján úgy tűnik, a stuttgartiak gondolkodnak is a feltámasztásán, amivel bizony forradalmiak lennének a sportkocsik szegmensében.
A kocsi versenyváltozatát Sebastien Loeb már meghajtotta a Dakaron
A fentiek alapján egész logikus döntésnek tűnik, hogy a Prodrive nevű angol autómárka piacra dobja a Dakart is megjárt versenyautójának utcai változatát. Az utcait itt persze kevésbé kell szigorúan venni: bár valóban alkalmas közúti közlekedésre, igazán a terepen érzi otthon magát a Hunter. Egy terepre szánt kocsi, ami 600 lóerővel, 700 Nm-es forgatónyomatékkal és forgalmi engedéllyel is rendelkezik, elég egyedi ajánlat az autópiacon azoknak, akik valami teljesen új élményt keresnek. A Prodrive igazgatója, David Richards így foglalja össze alkotásukat: "ez arról szól, hogy megadjuk a tulajdonosoknak a lehetőséget Loeb Dakar-kocsijának megtapasztalására a sivatagon át, mindezt egy utcai autó kényelmével, amit otthonról a városokon keresztül bármilyen úti célig el lehet vezetni."
Van értelme kombinálni a nagy hasmagasságot a kupés formával
A szupersportkocsikéval vetekedő (és így egy új szegmenst, a szuperterepjárókét létrehozó) autót egy duplaturbós, 3,5 literes V6-os hajtja. Mivel utcán nincs teljesítménykorlátozás, jóval meg is növelték a Dakar-ralin engedélyezett motorerőt. A dupla lengőkaros felfüggesztések is nagyobb (40 cm) rugóutat kaptak, hogy még kényelmesebb legyen az utazás vagy a ralizás. A hétköznapi használhatóságot a szokásos funkciókkal felszerelt utastér és infotainment-rendszer szavatolja, de azért ilyen külsővel ez még mindig nem egy boltba szaladgálós autó lesz. A 17 colos felniken egyébként is terepgumik feszülnek, míg elöl a haspáncél, hátul pedig a szabadon látható rugók jelzik, hogy ez nem egy átlagos autó, ha a hattyúnyakas hátsó szárny ehhez nem lenne elég. Sebastien Loeb még kézi váltóval hajtotta az alapul szolgáló versenygépet, de az utcai verzióban már hatfokozatú automata dolgozik. A Prodrive elmondása szerint egyébként
főleg a Közel-Kelet ügyfeleinek szánják a Huntert, ott lehet leginkább kihasználni a kocsi képességeit a végeláthatatlan homokdűnék között.
Meg persze a nettó 550 millió forintos vételár is kizárna elég sok ügyfelet a kőolajban gazdag országokon kívül.
Viszonylagos kényelem fogadja az utasokat