600 lóerős autókat alázott a Nürburgringen az 1 literes EcoBoost
1 literes versenyautó futotta a 11. legjobb időt a Nürburgringen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kiszerelték a Formula Ford versenyautó 1,6-osát, helyére pedig egy 205 lóerőre felcsavart apró, háromhengeres EcoBoostot illesztettek.
A Ford minden lehetőséget megragad, hogy bizonyítsa 1 literes, háromhengeres EcoBoost motorjának fantasztikus képességeit. Most egy Formula Ford versenyautóból pattintották ki a futamokon használatos 180 lóerős 1,6-ost, helyére pedig az idén bemutatott apró turbómotort illesztették, majd a vezérlésen keresztül történő elektronikus beavatkozással 205 lóerőre növelték az Év Motorjának teljesítményét. Mivel közúton is használható autóval szerették volna kidomborítani az 1,0 literes EcoBoost érdemeit, az autó lámpákat, dudát, sárvédő-elemeket, irányjelzőt, visszapillantó tükröket és sima utcai gumikat kapott, sofőrnek a korábban a Formula Ford sorozatban is vezető, nürburgringi specialistát, a 28 éves Nick Tandyt kérték fel, aki örömmel ült a háromhengeres versenygép kormányához.
Olyan jól érezte magát benne, hogy 7 perc 22 másodpercet ment, ami a közúti használatra alkalmas autók között a valaha futott 11. legjobb időeredmény, olyan, jóval erősebb nagyságokat utasított maga mögé, mint a Ferrari Enzo, a Lamborghini Aventador vagy épp a Pagani Zonda. Az átalakított Formula Ford kevesebb mint 4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, végsebessége 255 km/h körül jár, és a 20,832 km-es pályán 169 km/h-s átlagot ért el. Ilyen átlagot eddig még nem hogy 3, de 4 hengeres autó sem ért el a Ringen. Ugyanakkor - bár nyilván nem ennél a tempónál - a leméretezett motorral az autó fogyasztási adatai is mesések: 56 km/h-val haladva 2,4 liter, 120 km/h-s sebességgel pedig 5 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren.
A kis EcoBoosttal szerelt Formula Ford persze nem lesz megvásárolható, de már most látszik, hogy a vásárlókat meggyőzte az 1,0 literes motor, mivel az új Focusok 30%-át ezen motor valamelyik változatával rendelték az elmúlt pár hónapban. A háromhengeres 100 lóerős változata 4,8, a 125 lovas verzió pedig kereken 5 l/100 km-es fogyasztást ígér a Focusnak, és nemsokára az új B-MAX, C-MAX, valamint a most frissített Fiesta kínálatában is elérhető lesz.
Szerintem meg pont nem, ezek a downsized turbómotorok szinte mind direkt befecskendezésesek, amiket köztudottan macerás gázosítani.
Márk,minek?Súly tömeg arány tekintetében a kisseb súlyú szívó motor jobb ráadásul a turbó előbb utóbb elromlik.Inkább előbb.Ára magas,javítás szintén.Drágábban gyártható a motorja mert a turbo az teljesítmény növelő eszköz és ha „fújni” kell a motort akkor oda bizony erősebb dugatyú,hajtókar siklócsapágyak,szelepek stb…kell.Kell mert a nagyobb teljesítmény jóval nagyobb hőt termel.Tehát minden drágább.9 másodperc helyett kb 12-13 másodpercel alatt gyorsul.A kb 1 millió Ft többletet nem biztos,hogy megéri.Limited Edition mondjuk oké,de Mondeo 125Le?Haha.Hagyjuk már.Szerintem ha vérbeli Fordost megkérdezed akkor elküldi a Ford vezetését a picsába.Szerintem maradj a Japán vasadnál.Jobb az.
Az ilyen motorok készítését támogatom, mert turbóval kiválóan gázosítható.
De max fiesta vagy nem tudom melyik a legkisebb.
hát ja, tegyük bele ezt a motort egy Bugatti Veyron kasztniba, majd a Bugatti motort ebbe a kasztniba..aztán lehet hasonlítgatni..
Az összes „Autós szakportálon” a hülyeség megy!!!!!!!!!Csomagoljatok aztán menjetek már haza mert egymást másolva hülyeségeket hoztok nyilvánosságra.Ami ráadásul nem is igaz.EZ NEM autó!!!!!!!!Ezt a szart erre a célra építették.Utcai közlekedésre ezekkel a gumikkal még ha lámpja meg tükre van akkor sem alkalmas.Meg 400 kg.Összehasolítást tenni egyazon kategóriába tartozó autóknál lehet csak.Elmagyarázom a gyengébbek kedvéért.Majd ha ez is Az Aventador súlyát hozza ezzel a motorral /1575 Kg / és akkor is lenyomja akkor lehet tenni összehasonlítást.Nem vagytok újságírók csak copy/paste bajnokok.Lehet keresni másik állást az újságírónak van önálló véleménye és magához való esze.Ha már autókkal foglalkozunk akkor érteni is kell hozzá.
Akárhogy nézem, nekem ezek versenyguminak tűnnek. Ez pedig egy pillekönnyű versenyautó lámpákkal, köze sincs egy utcai autóhoz. Statisztikagyártásra jó, de a valóságban semmit nem bizonyít az Ecoboost motorról.
Ez egy egyszemélyes versenyautó, hiába road legal.
Szinte akármilyen motorral gyors lenne.