Az iNext tanulmányautó volt a BMW ix előfutára
Futurisztikusnak ható formaterve előremutató hajtásláncot rejt, ugyanis az iNext tanulmány nyomdokain érkező iX-ben ritkaföldfémek felhasználása nélkül előállított szerkezet dolgozik. A BMW adatai szerint több mint 370 kW, vagyis több, mint 500 lóerő maximális teljesítményre képes a sportos szabadidő-autó, így kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
Kategóriájában nagyon jónak számít a 0,25-ös légellenállási együttható
Azonban az X5 hosszát és szélességét, az X6 magasságát és az X7-es kerékméretét öröklő villanyautó legnagyobb dobása a hatótáv, illetve a gyors tölthetőség. Talán ez utóbbi az, ami most már a legfontosabb szempont abban, hogy a villanyautók nagyobb teret nyerjenek, természetesen az ár mellett. Na, meg a töltőhálózat hozzáigazítása ehhez. Hiszen az iX képes akár 10 perc alatt magába szívni 120 kilométerre elegendő energiát, amennyiben alkalmas töltőt találunk hozzá. Ugyanis 200 kW teljesítménnyel is tölthető a 100 kilowattórás akkumulátorcsomagja, ami 10 százalékos szintről akár 40 perc alatt eléri 80 százalékos szintet. A WLTP mérés szerint egyébként kevesebb, mint 21 kilowattórát fogyaszt kilométerenként vegyes használatban, a hatótávolsága pedig elérheti a 600 kilométert. Egy 11 kW teljesítményű fali töltőről pedig kevesebb, mint 11 óra alatt 100 százalékosra tölthető. Arról azonban egyelőre nem adtak információt, hogy pontosan mikor találkozhatunk vele a márkakereskedésekben, illetve az áráról is hallgatnak még.
Kardánalagút nincs, a középkonzolt egy prémium minőségű bútorként alkották meg
Lassan két éve jártam a BMW főhadiszállásán a szokásos autómúzeumos portyázások egyikén (http://egzostive.com/bmw-world-2018/). Aki ismeri München első számú turisztikai látványossága, nem ok nélkül. A múzeum illik a márkához, modern erőtől duzzadó, és persze igyekszik dizájnnal és modernséggel pótolni hogy nem ők a Mercedes 🙂
Ennek volt egy érdekes vetülete, hogy a legfelső emeleten, ahol korábban pár izgalmas régi tanulmány fogalt helyet, egy teljesen új részleget építettek ki a jövőnek.
Itt olyan dolgok szerepeltek, amik itthoni fejjel nehezen érthetőek, kilinccsel előre bohóckodás helyett az önvezetés fokozatai, egy furcsa modellcsontváz amiben sportülések helyett könyvespolc (!!!!!) található, emellett külön terepasztal a rendszer szintű car sharing-re.
Igazából ez utóbbi volt a leglátványosabb, mert futurisztikus dolgok nélkül is, a DriveNow BMW-k ott parkoltak a városban (és még egy sor nagyvárosban, azóta nálunk is).
Nekem akkor úgy tűnt, hogy nagyon konkrét és bátor elképzeléseik voltak, amit egy I3 vagy egy I8 nagyon látványosan szemléltetett.
Aztán jött ez az Inext, amit én Frankfurtban néztem meg közelről és azóta is úgy hívom, INooooooooo!
Ez a kocsi egyesíti a Teslák autótlanságát (ami a BMW eddigi vevőkörének ellentéte inkább) egy rémes formatervvel.
Hogy mi a példa arra hogy miként lehet nagyon jól ötvözni a múltbéli formanyelv hommage-át a jó értelemben vett kreténséggel, arra ott a Honda E. Ez itt mintha mindkettőből a rosszat ötvözné.
A villanyautózás egy forradalom, olyan hitetlen lehetőségekkel, mint amit a benzinmotor hozott a gőzgépek után. Valahogy nem érzem, hogy ez a modell ezt kihasználná.
De meglátjuk mit szól hozzá a piac. Én sokkal jóbban örültem volna, ha az INext helyett az MNext, bár az is inkább egy gallardo utánérzés. Klassz volt az I8, azt az irányt simán vihették volna tovább.
Változatlanul és még mindig a kínai vevőközönségnek kell, hogy tetsszen, a te fejedre magasról xarik mindenki…
Dacára az erősödő kínai eladásoknak azért még mindig az EU a BMW legnagyobb piaca.
A német „auto-motor-und-sport”-ban olvastam tavaly: a BMW olyan német cég, hogy a legnagyobb gyára az USA-ban van, a legtöbb autót Kínában értékesítik.
Ez egy jól hangzó marhaság.
Természetesen a legtöbb autót Németországban gyártják, de a gyártás elég jól szét van osztva, és mivel az USÁ-ban csak egy gyára van így a gyárak tekintetében Spartanburg a legnagyobb telephely. Csak azért Németországban van 4 gyára a BMW-nek és összesen készül közel háromszor annyi autó.
Ami pedig a piacokat illeti a legnagyobb az EU27, még az Egyesült Királyság nélkül is.
Bár a fene se tudja mit ad ki a 2020.
A külseje még csak hagyján (az i3 tulajok örülhetnek, hogy továbbra is övék a legcsinosabb villany BMW), de az utastérbe nagyon igyekeztek összehányni minden aktuális autóipari trendet, mint ha már egyetlen értelmes belsőépítész se maradt volna a cégnél. A „prémium bútor” hasonlat meg egyenesen sértő a klasszikus iparágra nézve. Ez a fél-textil-fél alcantara ülés a két anyag valaha volt legszörnyűbb kombinációjának tűnik, már-már a bolyhos ’60-as, ’70-es évek luxusbelsőit idézi. Értem én, hogy mindenki aki menőnek akarja beállítani az enteriőrt az menekül a mostani műanyagos érzetű ülésszövetek elől, de ez kicsit sok.