A sofőr nélküli jármű meglepően bizarr balesetet hozott össze még a múlt évben, hiszen 6 méteren keresztül "húzott" maga alatt egy oda szorult gyalogost, mire észbe kapott és félreállt. A sajnálatos baleset még tavaly októberben történt, azonban a Cruise önvezető taxi szolgáltatást üzemeltető General Motors által megrendelt külsős cég által kiadott szakvélemény még csak most került nyilvánosságra. A vizsgálat szerint a szoftver az incidens során számos technikai hibát vétett. Mind közül talán a legsúlyosabb, hogy a rendszer nem tudta megfelelően felmérni a nő helyzetét az autóhoz képest, illetve azzal sem volt tisztában, hogy az ütközés a karosszéria mely pontját érintette, emiatt még métereket tett meg, mielőtt megállt volna - derül ki a szakvéleményből.
A Cruise taxik működését időközben több államban is betiltották, a kaliforniai tilalomnál már a General Motors is érezte a bajt, ezért az egész programot leállította
A vizsgálat másodpercről másodpercre visszakövette, pontosan hogyan történhetett meg az eset, ebből pedig kiderült, hogy a gyalogost a Cruise taxival való találkozás előtt már egy másik jármű elütötte, ezt a rendszer észlelte is, és fékezett, ám a szoftver "elvesztette" a nő helyzetét az úton, az érzékelő szenzorok csupán a lábait tudták pontosan pozicionálni, ezért a bal kerékkel áthajtott rajta. Az ütközést már felfogta a rendszer, de az oldalirányú kontakt helyett frontálisként regisztrálta, ezért a baleset után még nagyjából hat métert tett meg 12,4 km/órával a jármű, mire megállt a leállósávban - mivel már alapból ebben a sávban volt, ezt korábban megtehette volna, de a szenzorok rossz kalkulációja miatt a baleset pillanatában ezzel nem volt tisztában. A szakvélemény ennek ellenére kiemeli, hogy a rendszer hardveres részével nem volt gond, a szoftver dolgozta fel helytelenül az abból kapott adatokat. Az elütött gyalogosról nem sokat árultak el, annyit tudni, hogy megsérült, de túlélte az incidenst. A korábbi problémák miatt a Cruise már egy ideje felfüggesztette az önvezető autók működését, és vélhetően az alábbi szakvélemény sem fog hozzájárulni az újrainduláshoz, bár a General Motors a közleményében elmondta, azóta frissítették a szoftvert, hogy hasonló eset a jövőben ne fordulhasson elő.