585 gyári lóerő a Mercedes-Benz S-osztályban – itt az S 63 AMG
Hihetetlen teljesítmény és fogyasztás párosa az új Mercedes-Benz S 63 AMG-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megszületett a luxuslimuzinok fenegyerekének számító legújabb Mercedes-Benz S 63 AMG. 585 lóerő, 900 Nm, 10,1 l/100 km fogyasztás jellemzi.
A tömegcsökkentés érdekében a legújabb S tetőlemeze, valamint sárvédői egyaránt alumíniumok, akkumulátora lítium-ion, pótkereke pedig az F1-ben használt kompozit műanyag. Hogy utóbbi mi költséget jelent, azt nem tudjuk, azt viszont igen, hogy csupán e megoldás 4 kilogrammal apasztja az S 63 AMG saját tömegét, míg a 78 Ah-s, az indítómotort és a fedélzeti elektronikákat, így a légkondicionálót is kiszolgáló lítium-ion akksi 20 kilogrammot spórol. A kipufogó elektronikus mozgatású szelepekkel hangolódik a váltó beállításaival párhuzamosan, hosszú utazáshoz higgadt, óhajra pedig vérpezsdítő. A Comfort, illetve Sport módok természetesen az elektromos rásegítésű kormányzásra és a légrugós futóműre is kihatnak. A futómű teljesen adaptív is, a Magic Body Control rendszer az előttes utat pásztázva előre is hangolja a csillapítást. Opcióként az S történetében először rendelhető az alapnál 20 százalékkal könnyebb és persze jóval harapósabb karbon-kerámiafék is.
Mercedes-Benz S 63 AMG - műszaki adatok
S 63 AMG | S 63 AMG L | S 63 AMG 4MATIC L | |
Motor | benzin | benzin | benzin |
Hengerűrtartalom [cm3] | 5461 | 5461 | 5461 |
Hengerek/szelepek száma | 8/32 | 8/32 | 8/32 |
Váltófajta/-fokozat | automata/7 | automata/7 | automata/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 585 (5500) | 585 (5500) | 585 (5500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 900 (2250-3750) | 900 (2250-3750) | 900 (2250-3750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 4,4 | 4,4 | 4,0 |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Vegyes fogyasztás [l/100 km] | 10,1 | 10,1 | 10,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 237 | 237 | 242 |
Saját tömeg [kg] | 1970 | 1995 | 1995 |
Az S-ben megismert digitális műszerfalra hidegindítás után a motor és a váltó olajhőmérséklete egyaránt kitehető egy-egy kerek, természetesen virtuális órával, a 7 fokozatú, dupla kuplungos automata váltót kézzel vezérelve természetesen a kapcsolt és a javasolt sebességfokozat is egyaránt látható a műszerfalon. Az S 63 AMG arzenáljában sok egyéb mellett ráfutásvédelem, távolságtartós tempomat, hőkamera és LED-es fényszóró, sportülés, valamint még metálfényezés is szerepel. Opcióként sok más mellett karbonszálas optikai csomag vagy motorborítás, Burmester hifi, valamint masszázsülés is kérhető. És akkor jöjjön a feketeleves: a nagyközönség előtt először a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozó S 63 AMG alapára 149 880,5 euró (44,2 millió forint) lesz, míg a csúcs S 63 AMG 4Matic L 152 617,5 eurórét (45 millió forintért) lesz elérhető. Az összkerékhajtás és a hosszított karosszéria tehát jelképes áron kínálkozik – ha valaki az új szuperlimuzint amúgy meg tudja engedni magának. A többségnek pedig marad ingyenes nyálcsorgatásként az alábbi videó.