580 lóerővel érkezik az új Porsche 911 Turbo

Az erősebb Turbo S után a szerényebb, sima Turbo jelölésű 911 is debütált

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A „sima” Porsche 911 Turbo pont olyan erős, mint az előző generáció Turbo S modellje.

Már 45 éve, tehát 1975 óta boldogítja a Porsche rajongókat a Turbo modell, amely az új generáció érkezésével tovább erősödött. Érdekes módon a Turbo S mutatkozott be elsőként, ám az alapváltozat sem szégyenkezhet. Az új modell 3745 köbcentis, hathengeres boxermotorja 580 lóerős, tehát 40 pacival erősebb az elődnél, és pontosan olyan erős, mint az előző generációból a Turbo S.
Hirdetés
A Carrera modelleknél szélesebb a Turbo, az első tengely 42 mm-rel szélesebb nyomtávot kapott, és elöl 20 colos, 255/35-ös gumiabroncsok feszülnek kerekein. Hátul 10 milliméterrel szélesebb a nyomtáv és 21 colosak a kerekek, rajtuk 315/30-as gumikkal. Ráadásul hátsókerék-kormányzás is segíti a 911 Turbo pilótáját, aki emellett összkerékhajtásnak is örülhet. Természetesen a fékrendszert is a teljesítményhez igazították. Alapból vörösre fényezett féknyergeket viselő, elöl 408 mm átmérőjű acél féktárcsákkal (ez 28 mm-rel több, mint korábban), amelyek 36 mm vastagok (2 mm-es vastagodás). Hátul pedig 380 mm átmérőjű, 30 mm vastag tárcsák gondoskodnak a megfelelő lassulásról. Természetesen rendelhető kerámia fékrendszer is tízdugattyús nyergekkel, illetve két eltérő futóművariáns közül lehet választani. A széria PASM hangolása nagyobb tartományt fed le a sportosság és a kényelem között, ám kérhető a jóval feszesebb, elektronikusan szabályozott, 10 mm-es ültetéssel rendelkező sportfutómű is.
Hirdetés
A nyomtáv változásával a karosszéria szélessége is 45 mm-rel nőtt, így most 1840 mm széles elöl, hátul pedig 1,9 méter a plusz 20 centis hízás nyomán. Megmaradtak az aktív aerodinamikai elemek, nevezetesen a mozgatható légterelők és az aktív hűtőrács, és ott díszeleg az autó oldalán a jellegzetes oldalsó légbeömlő. Még látványosabbá és élvezetesebbé teheti az autót a Lightweight Design és Sports csomag. A Lightweight Design csomag a Coupé esetében 30 kilogrammal csökkenti a jármű tömegét. Többek között a hátsó ülések elhagyása és a hangszigetelés csökkentésével érték ezt el a mérnökök. A Sports csomag pedig a 911 Turbo Sport Design csomagot tartalmazza, valamint fekete és karbon részleteket ad, nem beszélve az Exclusive Design hátsó lámpákról.
Hirdetés
Az utastérben 10,9 colos érintőképernyőről vezérelhető az infotainment, alapfelszerelés a 14-irányban állítható sportülés páros, a Sport Chrono csomag, a sportkormány váltófülekkel és üzemmódválasztóval, valamint a Bose audiorendszer. Persze a személyre szabási lehetőségek rengeteg opciót engednek még, például a Porsche InnoDrive-ot adaptív tempomattal, táblafelismerős sávtartóval, éjjellátó berendezéssel, 360 fokos kamerarendszerrel. A 911 Turbo modellek július 16-tól rendelhetők. Németországban a Coupé ára bruttó 180 811 eurótól (kb. 64 millió forintról) indul, a Cabriolet ára pedig 194 035 euróról (kb. 68,6 millió forintnál) indul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?