A Ferrari sem ment hibátlanul, de most ez is elég volt a győzelemhez
Az 51-es Ferrari győzelmével zárult a centenáriumi Le Mans-i 24 órás megbízhatósági verseny, ezzel pedig az olasz istálló 1965 után állhatott fel újra a legendás viadal dobogójának legfelső fokára. A James Calado, Antonio Giovinazzi és a versenyt befejező Alessandro Pier Guidival felálló autó összesen 342 kört teljesített a közel 14 kilométeres aszfaltcsíkon és végül kis híján fél percet adtak a második helyen végző nyolcas Toyotának és több mint egy teljes kört a dobogó alsó fokán befutó kettes rajtszámú Cadillacnek.
Az első órákat a változékony időjárás tette izgalmassá, ugyanis a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadékra sem az autók, sem a versenyzők nem voltak felkészülve, ezért hamar eluralkodott a káosz. Többen is odacsapták az szalagkorláthoz a gépeket, a versenyirányítás pedig hamarosan be is küldte a biztonsági autókat. A másfél órás (!) sétakocsikázás után az élmezőny egymásnak esett és az újraindítást követően az első körökben hat autó is ütötte egymást az abszolút első helyért.
Egy ideig úgy tűnt a Porsche is meccsben lehet a győzelemért, de hosszabb távon nem volt meg a tempójuk az élmenőkhöz képest
Néhány csendesebb kör után éjfél tájékán mutatta meg ismét kegyetlen arcát a pálya. Az 51-es Ferrari egy ártalmatlannak tűnő hiba után kötött ki a kavicságyban az élről, így nem kis meglepetésre a különc Peugeot 9x8 vette át a vezetést. Időközben az egyik Porsche is vezette a futamot, de a kínai Ye Yifei alaposan összetörte az autót így az is csoda volt, hogy folytatni tudták a versenyt. Nem volt ilyen szerencsés az egyik legnagyobb esélyesnek tartott hetes számú Toyota. Pontban éjfélkor a japánok autója egy LMP2-es Alpine-nal találkozott, Kobayashi pedig ki kellett hogy álljon a versenyből. Ha még ez sem lett volna elég nem sokkal a Toyota drámája után a 94-es Peugeot is beleszállt a falba Gustavo Menezes jóvoltából és csak némi szerencsével tudott visszavergődni a csapatához.
Hiába volt biztató a Peugeot számára az első pár óra, Gustavo Menezes hibája nagyon sokba került a franciáknak
Éjszaka mintha közös erővel direkt akarta volna szórakoztatni a kitartó nézőket a Toyota és a Ferrari. A versenyben maradt nyolcas és az időközben pályára vissza találó ötvenegyes másodpercekre voltak egymástól, ráadásul a Le Mans-i éjszakában egyszerre is látogatták a boxutcát. Virradat után a pályán is összecsapott a két esélyes, ebből pedig a vörösök jöttek ki jobban.
A Toytoták mindent megpróbáltak ám ezúttal a szerencse sem volt velük; 5 év után először nem a japánok nyertek
A Toyota érthető módon nem akarta ennyiben hagyni az esetet és szűk két órával a vége előtt arra kérték japán versenyzőjüket, Ryo Hirakawát, hogy adjon bele mindent hátha még megfoghatják a Ferrarit. A verseny ezen pontján már biztosan tűnt, hacsak nem történik valami rendkívüli a már említett két autó között fog eldőlni a győzelem sorsa, hiszen már a harmadik Cadillac is a körhátrány határán billegett a verseny ezen szakaszában. A legnagyobb kérdésre végül a már emlegetett Hirakawa adta meg a választ, ugyanis a 22-es kanyarban odacsapta a nyolcas Toyotát.
Az olasz drukkerek viszont még a másfél perces előny birtokában sem nyugodhattak meg teljesen. Fél órával a verseny vége előtt az 51-es kiállt az utolsó szervizre, de a motor nem akart beindulni miután a csapat végzett a karbantartással. A versenyen nem ez volt az első ilyen alkalom, de ahogy eddig ezúttal is sikerült életet lehelni a Ferrariba. Innen pedig már meg sem álltak a győzelemig, ezzel pedig 58 év után ismét a Maranelloban székelő csapat hódította el a trófeát.
A Ferrari amikor legutóbb Le Mans-t nyert Jochen Rindt, későbbi Formula-1-es világbajnok vitte sikerre az olasz istállót
Az LMP2 utolsó kiírását a 34-es rajtszámú Inter Europol nyerte meg, míg a 33-as Corvette egy teljes körrel diadalmaskodott a GT mezőny felett. A kategóriákon kívül induló NASCAR Chevrolet Camaro 39. helyen futott be, hiába volt sokkal gyorsabb a GT autóknál. A WEC július hetedikén folytatódik a monzai hat órás versennyel.