Az ikonikus Defender forma visszatér
A Bowler Manufacturing idestova 3 évtizede készít járműveket különleges célokra. Működésük során Land Rover modellekre specializálódtak, a két angol márka együttműködésének eredménye lett számos raliautó többek között a régi Defender és a Range Rover Sport alapjain. A híres nemzetközi versenyeken, például a Dakaron is megjelenő Bowler modellek sikere egy nagyszabású projekt megvalósítására sarkallta a céget: a brit kormány támogatásával egy speciális alvázat fejlesztettek ki, ami az off-road versenyektől a katonai terepeken át a filmiparig szinte minden területen használható. Az alapító Drew Bowler hirtelen halálával válaszút elé érkezett az idővel 8-ről 35 fősre nőtt cég: feladják a munkát, vagy folytatják Bowler vízióját. Szerencsére az utóbbi mellett döntöttek, a Land Rover pedig 2019-ben felkarolta a vállalkozást: megvásárolta és beolvasztotta Special Vehicle Operations részlegébe.
Bár nem 100%-ig Land Rover, a Bowlernél jobb kezekbe aligha kerülhetett volna a Defender
Ennek egyik első nagy eredménye a Bowler CSP 575. A CSP a Bowler által fejlesztett alvázat jelenti, az 575 pedig természetesen a motor teljesítményét: 575 lóerős a Land Rover által rendelkezésre bocsátott ötliteres, turbófeltöltős V8-as (illetve egészen pontosan 567, a britek kicsit másképp mérnek). Nem csak az erőforrás érkezik a Land Rovertől, hanem a régi Defender formaterve is, a 110-es kivitel alumínium karosszériája egy az egyben a legendás off-roadert idézi. Ennek megfelelően négy főnek jut hely az utastérben, a csomagtér bőséges, a formavilág pedig nosztalgikus.
A Bowler fő újítása a speciális alváz
Egyelőre csak számítógépes grafikákon létezik a CSP 575, de jövőre már megvásárolható lesz. A Bowler angliai műhelyében, Derbyshire-ben, kézzel készülnek majd az árkon-bokron átkelő terepjárók. Hogy balkormányos kivitelben is elérhető lesz-e, nem tudjuk, bár valószínűleg nem ez, hanem a 80 millió forintos ár lesz a fő akadály a kocsi megvétele előtt. Ennyiért már Ferrarit is lehet kapni, bár igaz, a Mercedes-AMG G-osztály is nagyon népszerű, majdnem ekkora árcédulával. A gazdagok tehát szeretik a nagyteljesítményű, luxusminőségű off-roadereket, bár pont az utóbbi tulajdonság megléte a kérdéses a CSP 575 esetében, egyelőre ugyanis nem láthatjuk az autó belsejét. Ha hűek akarnak maradni az eredeti Defenderhez, akkor a beltérben is illene követni az elődöt, 80 millió forintért viszont feltehetően a legtöbb tulaj elvárná az olyan alapfunkciók meglétét, mint a navigáció vagy a parkolóradar. Ha viszont mégis sikeres lesz a modell, további projektekre is számíthatunk a Bowlertől és a Land Rovertől.
Ilyen erős sorozatgyártású Defender még nem volt - bár igaz, hivatalosan ez sem Defender