5,65 Mercit veszünk naponta
Mercedes: mi lesz veled jövőre?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mercedes számára már komoly fellendülést hozott forgalom tekintetében a tavalyi év, idén az anyacég és a magyarországi, immár gyártóbázisként is funkcionáló kihelyezett tagozat is mindent megtesz, hogy meglovagolja ezt a lendületet.
Tavaly év elején a Mercedes-Benz Hungária Kft. (továbbiakban MBH) az eladási darabszámok kétszámjegyű százalékos növelését vállalta 2010-hez képest. Matematikus, kódfejtő beállítottságú olvasóink a címből már kirakhatták, hogy tavaly 2064 darab járművet adott el a. Igaz, hogy ennek csak körülbelül fele, 1085 példány személyautó, a maradék főleg flottában üzemeltetett kisbusz vagy kishaszonjármű, de így is megvan a 32%-os növekedés, csak a személyautókat tekintve 32,3%. Az előző évek szerény eredményeihez képest ez jelentős fellendülés, ezért a cég vezetői bizakodva vágtak neki az ideinek.
Ami meglehetősen eseménydús lesz, akár a globális bemutatókat, akár a hazai eseményeket nézzük. Több újdonságot már a Genfi Autószalonon meg lehet majd nézni, a premierek időrendben pedig így követik egymást: májusban jön az idén 60 éves SL legújabb változata, nyáron érkezik a Merci léptékkel kompakt GLK, majd enyhén - hogy máshogy? - felfrissül a G-osztály. Ősszel jön a versenybringások által már jól ismert, teljes stílusváltáson túleső A-osztály, és még év vége előtt megérkezik a piacra a kerek, de hosszított farral megnyújtott, rafinált formájú CLS Shooting Break, az ötajtós kupékombi.
Haszonjárműben is erősítenek, pár napja mi is beszámoltunk az első közös Renault-Mercedes fejlesztésű, vagyis Renault Kangoo alvázára épülő kisteherautóról, a Citanról. Reményeik szerint ez még tovább fokozza majd a kishaszonjárműveknél idén regisztrált 6,5%-os növekedést, míg a nagyok között a tavaly Nemzetközi Év Haszonjárműve díjjal jutalmazott Actrosra építhetnek: utóbbi kategórián főleg a nemzetközi fuvarozók lendíthetnek, mivel a kommunális és építőipari megrendelők nálunk csak igen kis szeletét jelentik a teljes nagyteher-piacnak.
A mi kis magyar mellkasunk leginkább a B osztály kecskeméti gyártásától dagadhat büszkén: a Job Number 1, azaz a gyár legelső autója várhatóan március végén gördül le a szerelőszalagról, utóbbit információnk szerint árverésre bocsátják majd, a második a gyári trezorba kerülhet, a harmadikat pedig a Közlekedési Múzeum kapja majd meg. Egyébként Ingo Fröhlich, az MBH ügyvezető igazgatója elárulta, hogy már most körülbelül 100 darab hazai B rója útjainkat álruhában, azaz tesztpilóták vezetésével, és az eddigi rigorózus vizsgálatok alapján honfitársaink ugyanolyan jó munkát végeznek, mint német kollégáik Rastattban. Fröhlich úrnak egyébként a magyar B-n kívül már az új SL és a GLK is megvolt, és az A-t is látta, és mindegyiket remek portékának találta, reméljük az év folyamán mi is megerősíthetjük véleményét.
Újságírói kérdésként felmerült, hogy igaz-e a felröppent információ, miszerint különleges gyári randevúkat szerveznek a B-osztály megrendelői számára, ahol a meghívottak találkozhatnak épülőfélben levő autóikkal: egyelőre arra koncentrálnak, hogy a kitűzött időpontra mindent rendbe rakjanak Kecskeméten, ezután eltöprengenek ilyen részleteken.
Nemcsak a B, hanem az összes többi Mercedest vásárló számára jó hír, hogy február 1-jén bevezették az Integrált Szerviz Csomag fantázianevű szolgáltatást, mely voltaképp nem más, mint az eddigi 24 hónapos, futásteljesítmény-korlátozás nélküli alapgaranciát egészíti ki további két évvel, de legfeljebb az új autó megvásárlásától számított 120 ezredik kilométerig. Kacifántos neve ellenére ez minden itthon átadott új autó esetében díjmentes alapszolgáltatás (garanciahosszabbítás), mely egy feltételhez, az előírt javítások időben, márkaszervizben történő elvégzéséhez kötve négy éven, illetve 120 ezer kilométeren át biztosítja a szakszervizekben, gyári alkatrészek felhasználásával történő díjmentes karbantartást. A kopóalkatrészek – pld. féktárcsa, fékbetét – cseréje azonban nem tartoznak az Integrált Szerviz csomag hatálya alá.
Több más márkához hasonlóan az idei évtől a Mercedes bevezeti a maximum 6 éves, vagy 150 000 km-es futásteljesítményű használtautókra alkalmazott Jahreswagen márkát. Ezekhez az MBH illetve partnereik által átvizsgált autókhoz 12-24 hónapos garancia, országúti segélyszolgálat és egyedi finanszírozási akciók tartoznak, azaz a csillagos márkánál nem csak újautó-vásárlóik részesülnek különleges bánásmódban.