560 lóerő mondhat csütörtököt – nincs visszahívás
Beállhat a BMW M5 és M6 gépek V8-as motorja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kenés nélkül maradhat, akár be is állhat az idén július és szeptember között gyártott BMW M5 és M6 modellek 560 lóerős V8-as motorja.
A BMW azt javasolja a világszerte érintett 440 és a Magyarországon ezen időszakból vásároló, továbbá autóját már átvett 4 tulajdonosnak is, hogy fáradjon be egy márkaszervizbe, s végeztesse el a mintegy 2,5-3 óráig tartó ingyenes technikai műveletet, azaz az olajpumpa semmibe sem kerülő cseréjét, melyet a BMW hangsúlyozottan nem visszahívásnak, inkább csak a modellek maximális minőségét és tartósságát szolgáló utánkövetésnek nevez. Összesen egyébként 1920 autó érintett, ám a még át nem adottakon a BMW természetesen magától elvégzi az olajpumpa cseréjét, azaz, bár a szervizbe invitálás közel félezer szerencsés M-tulajdonost érint, több mint kétszer ennyi már eleve tökéletes kenéssel veheti át autóját.
Egy wankel motort nem azért rakják bele ,hogy több 100 000 km-et elmenjen…. A mazda kereskedésben is megmondták anno a leendő vásárlónak ,hogy hajtástól függően kicsi a 120 000km feletti futásra az egy motorral…. Az olaj egyébként nem ég annyira tisztán ,mint a benzin/gázolaj vagy bármilyen üzemanyag e-miatt nem is annyira környezetbarát…
hát ha nekem a “szar francia” a beletöltött 4 liter olajból megzabálna egyet a következő cseréig, nem biztos, hogy azt mondanám ez nem gond…
Nekünk egyetlen olajzabáló német autónk sem volt..pedig volt–van pár…
Opel Ascona B 1.9 és 2.0 1978, és 79-es, Opel Kadett 1.6D 1985-ös,Opel Ascona 1.6D 1988-as, Opel Corsa B 1.5TD 1998-as, és 1997-es,Opel Corsa C 1.3CDTI 2006-os, Opel Astra F-G-H-J, mindből egy egy…Egy sem azért lett eladva mert a motorja bármiben is rossz volt…leginkább nem érte meg kikasztnizni az öregeket, a fiatalabbakat meg még fiatalabbra cseréltük..
amúgy olajzabálásnak nem minősül a 10000km-en 1, max 2 liter olaj fogyása…
Kérdem én vajon egy RX Mazda mennyi olajat is eszik?
Sokminden függ a technológiátol, és a motor felépítésétől is..
Miki, köszi a kiigazítást. Nem mertem ilyen drasztikusan leírni 🙂
Akármennyire lehet szidni a suzukit ,de a lengéscsillapítós visszahívásnál a legfiatalabb autó is 8éve forgalomban volt… Amúgy a toyotát szidták ,hogy a gázpedál beragad és kb 2 millió autó lett visszahívva, mert egy Amerikai autopályarendőr volt a balfasz mikor vezetett… Röhej ez a mai világ… Amúgy sportautóból bmw párti vok ,de a 3 turbót sokkalom meg az ilyeneket…. Jó lenne ha megmaradna pár szívó benzin és újan lehetne venni szívó dieselt…
Az olajfogyasztást hibának egyetlen német gyártó sem ismeri , egyetlen típusnál sem !
Ez nem gondoskodás, magyarázkodás!
Egyik német gyártó sem ismer el semmit! Nem is fog!
Annyira nem becsületesek,hogy kiálljanak és bejelentenék, hogy bibi van, bocsi, de kijavítjuk.
Vannak gyártók akik olajfogyasztás esetén a komplett blokkot kicserélik, addig mások simán elintézik, hogy az úgy természetes, hogy hosszú távra utazva bent figyel az 5 literes kanna.
Lassacskán rájövök, hogy egyre inkább kilyukad szememben a prémium márka lufi! Szerencsés, hogy még a vétel előtt. 😉
Rövid időre tervezték ezeket! Mind össze lesz törve, vagy vitrinben nézegetik a sznobok, felesleges csere! Amelyikben beáll a motor még dísznek jó lesz!
Inkább hívják vissza időben. Az olasz sportkocsik már “beégtek”.
Ez inkább gondoskodás, én így értelmezem!
ciki ciki……. egy kis minusz presztizs