560 LE, 40 millió forint. BMW M6 Coupé teszt
BMW M6 Coupé teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha látod-hallod ezt az autót, irigyled, gyűlölöd, kineveted a sofőrjét. Ha vezeted, te vagy a nép ellensége. A polgárság pukkasztója. De istenkirály is. BMW M6 Coupé teszt.
A váltó 7 fokozatú dupla kuplungos (két olajhűtésű nedves tengelykapcsolós) M Drivelogic automata, a kormány mögül is kapcsolható. És állítható a gyorsasága, valamint ha nem is egyszerűen aktiválható, de pöpec rajtautomatika is van. Először is ki kell iktatni a menetstabilizálót, Sport módba tenni a váltót, ránehezedni a fékre, majd előretolni a váltókart, gázt adni, a féket és a váltót elengedni és kapaszkodni a kormányba. A szériában 19, felárasan 20 colos, hátul szélesebb, majd' 30 centis abroncsok fele az aszfaltra kenődik, a dupla-dupla kipufogós és meglepően szolid diffúzoros fenék jobbra-balra táncol, félelmetes. Mindenesetre tízből ha kétszer sikerült működésre bírni ezt a fránya Launch Controlt...
Mi van még? Elektronikus aktív differenciálmű a hátsó kerekek közti akár 100 százalékos nyomatékosztásra, dinamikus csillapítás-szabályzás, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés alumínium lengőkarokkal. És hihetetlen, de kényelmesre állítva a rendszert nem kamu rugózási komfortról beszélni - az M6 különösebb zokszó nélkül suhan át a zord úthibákon is. Merevsége példás, öreguras tempóban pedig még csendesnek is titulálható az utastér. A szuperdirekt kormány rásegítése ugyancsak állítható, a belső szellőzésű, perforált, elöl 400, hátul 396 mm átmérőjű féktárcsák gyilkos erővel, egyben elsőrangú adagolhatósággal gondoskodnak a lassulásról. Az elöl 6, hátul 1 dugattyús féknyergek kékre festettek. Sokmilliós felárért karbon-kerámia fék is választható.
És akkor egy huszárvágással csütörtököt mondunk, azaz csütörtök volt, midőn jött az importőri felkérés: péntektől hétfőig tiétek lehet az M6, viszitek? Hát megtanácskoztuk az ügyet, majd a következő és vonatkozó emlékem, hogy egy, a forgalomtól elzárt útszakaszon nem tudom, sírjak-e vagy nevessek. Szüntelen mosolyogtam és zokogtam is, mert versenypályán nem volt alkalmunk az autót meghajtani. Azaz bevallom, mély fájdalmamra nem tudom, milyen az 560 lóerős BMW-vel határon autózni, hosszú és tempós kanyarokban lapjával marhulni, szűk fordulókból nyélgázon kigyorsítani - biztonságosan, bukótérrel, másokat nem zavarva. Az előző M5/M6-tal volt szerencsém zárt pályán és végsebességen is durvulni, most "csak" amolyan szürke hétköznapi vezetési élménycsomagban volt részem. De hogy ez sem megvetendő, arról következzék kiváló operatőrünk beszámolója némiképp kozmetikázva, hogy bírja a nem létező nyomdafestéket.
Menjünk még egy kört!
A rajtelektronika brutális, katapult-feeling, csak szívás, mire rá tudod venni, hogy működjön is. Ha nem elég meleg, akkor azért, ha túlságosan meleg, akkor azért, ha meg csak elszúrtad a rituálét, ami kell a bekapcsolásához, akkor meg azért, és kezdheted elölről. Így inkább simán mindent Sport Plusba raksz (kormány, futómű, motorvezérlés), a váltó programját a legdurvábbra, és lepadlózod. Ha pedig elég tökös gyerek vagy és vezetni is tudsz, akkor kikapcsolod a menetstabilizátort és kiengeded a vadállatot. Vagy beesel az árokba és rájössz, hogy nem neked való ez az autó. Na szerencsére utóbbi nem történt meg, de ha nem tiszteled eléggé ezt a narancs ördögöt, akkor könnyen megeshet, a 680 Nm hátsó keréken nem játék.
És nyilván jócskán benne van a BMW-s sztereotípia is. Azt hiszem, édesanyukám csuklott elég sokat, legalábbis az emberek arcát elnézve. Mert aki meglátta az autót, az nagyon megbámulta, aztán kiakadt, hogy ennek a hülyegyereknek, aki itt padlógázon közlekedik, miből telik egy ilyen autóra... Mert igen, nagyon látványos, nagyon szép autó, elölről még talán azt is rá lehet mondani, hogy mosolyog. Az utcában, mint utóbb hallottam, már csak úgy sugdolóztak az emberek, hogy: "láttad AZ autót"?!
Majd a lejáró életbiztosításomból egyszer veszek egy ilyet. Ja, hogy az nem lesz elég rá, meg nem fogom tudni fenntartani? Akkor azt hiszem, inkább elrakom ezeket a sorokat jól az emlékembe, néha előveszem, és jókat mosolygok, hogy milyen szuper is volt a hétvége. És persze a hamarosan születendő gyerekünknek is megmutatom a képeket, hogy látod, anyád 8 hónapos terhesen ott feszített a kormány mögött, és fülig ért a szája, pedig csak finoman, az elektronika védelmében autózott egyet a videó és a fotók kedvéért. És a vége a "Menjünk még egy kört" volt, köszönjük!
Csőke Árpád
Igen, nem csak a leendő apa, hanem a várandós felesége is vezette egy kicsit az M6-ost, ami egy abszolút barátságos, kellemesen fölényes kupé is lehet még programozható és a memóriából gombnyomásra előhívható beállításokkal, az M Driver’s Package révén pedig nyakló nélküli 305 km/órás végsebességgel és mindent felcsavarva azért turbós V8-ként is szívbemarkoló hanggal.
El kell felejteni a polgárpukkasztását, az üzenetét, a visszafogottan is 20 liter fölötti fogyasztását és a 40 millió forintot is meghaladó árát, el kell fogadni, hogy egy igen jóléti rétegnek normális használati tárgy egy M6-féle irgalmatlan erős és drága autó. Hiányozni fognak, de veszettül, mikor a zöldár, a becsapós EU-normák hada végképp kinyírja a benzinpusztító és CO2-okádó fölöslegeket.
Árak
Tesztmodell alapára
36 450 000 Ft (2013.06.26.)
Tesztautó ára
40 351 900 Ft (2013.06.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Teljesítmény:
412 kW (560 LE) 6000-7000 1/min-nél
Nyomaték:
680 Nm 1500-5750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,2 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
9,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4898 mm
Szélesség:
1899 mm
Magasság:
1364 mm
Saját tömeg:
1850 kg
Össztömeg:
2350 kg
Tengelytáv:
2851 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé
Csomagtér:
460 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1250 mm
Belmagasság elöl:
890-970 mm
Belmagasság hátul:
880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
130 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-570 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
840 mm
Csomagtér magassága:
480 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
430 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
szekvenciális - 7 fokozatú
Nyomaték:
680 Nm 1500-5750 1/min-nél
Teljesítmény:
412 kW (560 LE) 6000-7000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,2 s
CO2-kibocsátás:
232 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
9,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
21,2 l/100km
te meg OSTOBA VAGY mint kalap szar:))
Életedbe nem ültél még hasonló autóba semm de nem baj,higy a Winklernek, Osti.
Kb annyi eszed van mint egy pár büdös zokninak… az autó egy kalap szar, ennyi de ha fényezni akarod akkor menj és nyalogassad ha találsz egyet valamelyik pláza parkolójában…
Nem hiszem, hogy szó lehet becsapásról, kozmetikázársól. A fogyasztás mérését szabvány határozza meg, tehát ez nem egy behasalt szám, hanem szabványos ciklus szerint mért eredmény. Az más, hogy köszönőviszonyban nincs a valósággal, ezt már megszokhattuk. Feltételezem, a tesztfogyasztás elég sok gyorsulást, padlógázt tartalmaz, egy ilyen autónál nagy a kísértés. Mondjuk a 9.9-et max autópályán tudnám elképzelni. Kétlem, hogy a valóságban ez tartható lenne.
Csak annyi van mint bármelyik turbós húdekeveseteszik reklám fogyasztásban. Ha nem nyomod akkor nem megy a turbó és szívó üzemben keveset eszik. Ez is egy ok amiért sokan nem szeretik a kis turbós benzines divathullámot, lehet vele járni óvatosan, de ha kitaposod a belét, akkor nem 2-3 literrel kér többet mint egy szívó, hanem bezabál 2-3x többet mint amúgy. Ezt meg kell érteni, keverékarányból és cm3-ból első ránézésre látszik, ezek számok amik még sosem hazudtak. A BMW egészen sokáig nem kozmetikázta a fogyasztási adatait, de már régóta megkövetelik a konkurensek, így kénytelenek lejtőn lefelé és hátszéllel átlagfogyasztást mérni ők is mint mindenki más.
ahogy látom van egy kis különbség a gyári vegyesfogyasztás és a tesztfogyasztás közt: a gyári:9.9 a teszt:21.2. Jó hogy a bmw nem akarja becsapni a vevőket.
Nem tudom miért kell erőltetni a prémium gyártóknak ezt a lóerőhajhászást.
Baromi jól néz ki, de kár volt elrontani egy ilyen M-es modellel. Jól írta a cikk elején a szerző: kinevetem azt aki megveszi, mert ennyiért már valódi sportkocsit is lehet kapni. Mondjuk biztos eladnak belőle annyit, hogy ne legyen ráfizetés…
Egyébként nem lett rossz a cikk, bár nem is az igazi. A Winkler féle verzió sem rossz, de túlzásba vitte a sok negatív dolgot. Az a pár ember, akik ilyet vesz, valószínűleg fittyet hány arra, hogy 40 litert eszik vagy hogy mennyire sz@r a parkolóházba parkolni vele.
Patinás kis „gazdaságos” jármű, komoly jővő előtt áll!
Ajánlom figyelmetekbe a Winkler írását, kb úgy kell megírni egy cikket…