A jellegzetes első fényszórókról könnyű felismerni a Zeekr modelleket (fotó: Zeekr)
A kompakt SUV a Geely égisze alatt futó Zeekr legújabb modellje, amelyet egyszerűen csak X névvel illettek. Alapjaiban egy átlagos szabadidő-autó benyomását kelti, azonban fellelhetőek rajta csak a márkára vonatkozó stílusjegyek is. Ilyen például a karosszériából kiemelt első fényszóró is, de a megjelenésnek (és a légellenállásnak) jót tesznek a rejtett kilincsek is. A levegő molekulákkal szemben harc esetében kell is minden finom megoldás, hiszen az X 4,45 méter hosszú, 1,84 méter széles, és 1,57 méter magas, a tengelytávja pedig 2,75 méter.
A rejtett kilincsek és a 19 colos felnik sokat dobnak a megjelenésén (fotó: Zeekr)
Hátul a márkát hirdető feliratban ér össze a LED csík (fotó: Zeekr)
Az utastér mondhatni a szokásos kínai villany-SUV megoldást hozza, hiszen a műszerfalon egy hatalmas érintésérzékeny kijelző vonzza a tekintetet, amely jelen esetben 14,6 colos, de a Teslákkal ellentétben akad digitális műszeregység is a kormány mögött, melynek átmérője 8,8 col. A modell négy- és ötüléses kivitelben is kérhető, sőt, a magasabb felszereltségi szinteken egy 5,7 literes hűtőszekrény is rendelhető, amely -15 Celsius-fokig képes hűteni, de használható melegen tartás is, a márka ígérete szerint itt a végső határ 50 fok.
A műszerfalat a 14,6 colos középső kijelző uralja (fotó: CarNewsChina)
Négy- és ötülésesként is kérhető
Motorfronton kétféle kivitel rendelhető jelenleg. Az alapkivitel hátsókerék-hajtással rendelkezik, amelynek mozgatásáért egy 268 lóerős motor felel 343 newtonméteres nyomatékkal, az energia tárolásáért pedig egy 66 kilowattórás akkumulátor felel. A kínai CLTC ciklus szerint akár 560 kilométeres hatótávra is képes lehet. A csúcsváltozatot jelenleg az összkerékhajtás jelenti: a már említett villanymotort egy 154 lovas egészíti ki, így az alap 5,8 másodperces értéke helyett a mind a négy keréken hajtó kivitel 3,7 másodperc alatt képes nulláról 100 km/órára gyorsulni. Az akkumulátor megegyezik a hátsókerekesben lévővel, viszont a nagyobb energiaigény miatt valamivel kevesebb hatótávra képes, a CLTC szerint 500 kilométerre. Ezért forintba átszámítva 10,7 milliót kérnek, míg a belépő modellért nagyjából 9,7 millió forintnak megfelelő jüant.
Szerinted jó ajánlat szűk 10 millió forintért? (fotó: Zeekr)
A klasszikus EU-s gyártók felköthetik… már az EU_n kívül.
Sajnos mire hozzánk eljut, már közel egy árszinten lesznek.
Amikor ennyiért kínálják az autókat, felmerül bennem, miért sírnak az EU-ban/USA-ban levő autógyártók a jövedelmezőség miatt?
Mennyi pénzt égethetnek el feleslegesen az EU-ban/USA-ban levő autógyártók, ha sokkal magasabb árszinten sem képesek „szemmel látható” nyereséget produkálni.
Az autóra visszatérve: a töréstesztjére azért kíváncsi vagyok.