Felhasználói szempontból logikusan összeállított, jól érthető és könnyen kezelhető a Golf infotainment rendszere, ám szeret belassulni - tesztünk itt olvasható róla
Sokan vallják, hogy aki az elsők közt akar kézhez kapni egy új modellt, annak gyorsan lefagy majd a mosoly az arcáról, mert a legelső széria mindig a legrosszabb. Ez persze nem minden típus esetében van így, de a
Golf VIII biztosan nem erőlteti meg magát, hogy rácáfoljon az első szériákat érintő előítéletekre. A típus történelme során korábban is történt már visszahívás, akkor a segélyhívó funkció hibája miatt, de ha belegondolunk, az
ID. 3 megjelenése is szoftveres problémák miatt csúszott, ám most ismét szervizbe invitálnak 56 ezer, tavaly júniusig gyártott Golf VIII-at, hogy infotainment rendszerét frissítsék. A hazánkba érkezett példányok közül ezek szerint csak a legelsők lehetnek érintettek, rákérdeztünk, de egyelőre nem tudjuk hány magyarországi példányról van szó.
A Golf esetében a még nem teljesen kész állapot a jelek szerint a keresletet nem igazán befolyásolja, hiszen nagyon sikeres autónak számít. Csak Németországban közel 134 ezer példányt sikerült eladni tavaly, ha egész Európát nézzük, akkor 312 ezerre nő ez a szám. A típus tehát mindkét területen vezeti az eladási rangsorokat. Érdekesség, hogy beszámolójukban azt nyilatkozták, hogy ősszel elérhetővé vált az összes jelenleg tervezett Golf változat, így sajnos el kell keserítenünk azokat, akik az R vagy a GTD változatot kombiként szerették volna megvásárolni a közeljövőben. Természetesen azt nem tudni, hogy később meggondolják-e magukat Wolfsburgban a paletta színesítésével kapcsolatban, így csak annyit lehet biztosra venni, hogy az elektromos verzió már nem tér vissza, helyette ugyanis ott az ID. 3, amelynek sikerére tekintettel a korábbi e-Golf gyártósor is az utódmodell összeszerelésére áll át.