550 lovacska húz egyetlen nagy jaguárt
550 lóerős motorral küldik utcára a legnagyobb Jaguart
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A leggyorsabb és legerősebb F-PACE ledobott jó néhány kilót, emellett kapott még rengeteg plusz lóerőt. A végeredmény egy brutális szabadidő-autó lett.
Sportautókat megszégyenítő teljesítménnyel küldik harcba az „izomSUV-ok” közé a Jaguar F-PACE-t. A Special Vehicle Operations (SVO) mérnökei 44 százalékkal növelték az ötliteres, kompresszoros V8-as motor teljesítményét, így az már 550 lóerőt és 680 Nm forgatónyomatékot ad le. Ez a fergeteges erő 4,3 másodperces gyorsulást eredményez 0-100 kilométer/órára, végsebességben pedig 283 kilométer/órát.
Természetesen a lóerőkúra mellé a dizájnt is hozzáigazították. Nagyobb első légbeömlőket rajzoltak az autó orrára, a motorháztetőbe is vágtak kettőt, illetve a sárvédőkön is megjelentek légcserenyílások. Utóbbiak a kerékíven belüli nyomást hivatottak csökkenteni, így növelve a leszorítóerőt. Hátul is új a lökhárító, amelyen apró légterelő elemek vezetik el a légáramlatokat, javítva az autó légellenállását. Említést érdemel még a látványos hátsó légterelő és az aktív kipufogórendszer négy végcsöve is.
Nem hagyták érintetlenül a felfüggesztéseket sem. Elöl 30, hátul pedig 10 százalékkal feszesebb rugók teljesítenek szolgálatot, míg a speciális kanyarstabilizátor öt százalékkal csökkenti a karosszéria oldaldőlését. A legsportosabb F-PACE-hez persze új 21 colos könnyűfém keréktárcsák is járnak (vagy akár 22 colosak is rendelhetők), ám a hátsók 25 milliméterrel szélesebbek, ami szintén a sportautós viselkedés egyik záloga.
Az utastérben elöl sportüléseket helyeztek el, amelyek a rombusz alakú steppelésükkel és a dombornyomott SVR logóval hirdetik, hogy nem akármilyen F-PACE-ben ül az utas. A sportos hangulatot tovább fokozzák még a kormánykerék mögötti alumínium váltófülek is. Ám a sportautós jelleg mellett a SUV megőrizte a hatalmas termetéből adódó előnyöket, például a 650 literes csomagtartót. A fedélzeten egyébként még megtalálható a 10 colos érintőképernyővel felszerelt Touch Pro infotainmant rendszer, valamint egy 12,3 colos digitális műszeregység.
Nagy-Britanniában 74 835 fontért vásárolható meg az F-PACE SVR, a márkakereskedésekben pedig a nyár folyamán látható majd először.
Kibaszott szánalmas. Ez lett a Jaguarból… Egy igazi Jaguar nem egy böszme SUV.