A Sportosságot a SUV kategóriában is megőrizte az Aston MArtin
Hosszú ideig húzogatták a mézesmadzagot az érdeklődők előtt az Aston Martinnál, de végre megérkezett a szabadidő-autójuk, amelyben ugyanaz a V8-as motor dolgozik, mint a DB 11 és a Vantage modellekben. A DBX névre keresztelt SUV-ban 550 lóerőt és 700 Nm forgatónyomatékot tud az eredetileg az AMG-től származó, duplaturbós, négyliteres hajtáslánc. A DBX-et pedig 4,5 másodperc alatt repíti 100 km/h tempóra, míg a végsebesége 291 km/h. Az erőt kilencfokozatú automatikus váltó továbbítja mind a négy kerék felé. A sportautós menetteljesítményekkel rendelkező SUV kapott aktív központi diffit és részlegesen önzáró hátsó differenciálművet is.
Brutális ereje van a DBX-nek
Az utastérben szinte mindent nemes bőrbe burkoltak, kivéve persze a 10,25 colos érintőképernyőt, amellyel a multimédiás rendszer kezelhető, persze ugyanezt a kardánalagúton trónoló kezelőegységgel is megteheti a vezető, aki még egy 12,3 colos, digitális műszeregységet is kap maga elé. A középkonzol egyébként azért is érdekes, mert egyfajta hidat formáz, így a kezelőszervek alatt még tárolóhelyet is kialakítottak.
Bőrbe burkolták az utasteret
A SUV azonban nem lett könnyű, 2245 kilogrammot nyom a mérlegen, szóval az igazán sportos viselkedéshez fontos a jó futómű is. Természetesen ezzel sem spóroltak az Aston Martin mérnökei. Háromkamrás légrugókkal és adaptív lengéscsillapítókkal vértezték fel, hogy minden helyzetben jól viselkedjen. A DBX már meg is rendelhető, Németországban 193 500 eurótól, körülbelül 64,5 millió forintról indul az ára.
45 milliméterrel emelhető vagy 50 milliméterrel süllyeszthető a futómű
Nekem eddig a DB7 volt a márkán belül a kedvenc, de ez az összes Astont übereli. Éljenek az SUV-k! Felkészül: Bugatti, Lotus, Koenigsegg, Pagani 😀
én nem vagyok SUV fan, de ez nagyon pöpec, főleg ez a belső tér.
Nekem oldalról olyan, mintha már láttam volna valahol….