Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legutoljára a 3+1 modell érkezett meg, amely talán a legkülönlegesebb a menetiránnyal ellenkező irányba nyíló harmadik ajtóval.
Új karosszériaváltozattal bővült a Fiat 500 palettája
Eddig két karosszériaváltozattal képviseltette magát a Fiat a márkakereskedésekben. A kétajtós és a kabrió mellé érkezett a 3+1 modell, amelynek piaci bevezetés a La Prima kiadással, tehát a leggazdagabb felszereltséggel kezdődik. Az újdonság kezdetben rozéarany, gleccserkék és ónix fekete színekben rendelhető, full LED fényszórókkal, kétszínű 17 colos felnikkel és krómozott díszbetétekkel a kasztnin.
Az új Fiat 500 kizárólag villanymotorral rendelhető
Az utastérben a műszerfal és a kormánykerék is környezetbarát(nak mondott, azaz szintetikus) bőrkárpitozást kap, amelyet az üléseken Fiat monogramos varrásminta, a kormánykeréken pedig kétszínű kialakítás tesz még különlegesebbé. A középkonzolra 11,25 colos érintőképernyő jutott, a vezető előtti műszeregység pedig 7 colos. Széria az autóban a 360 fokos kamerarendszer és a kisautók között elsőként kínál 2-es szintű önvezető képességet. A 42 kilowattórás akksija 11 kW-os AC-töltést tud, vagy akár 85 kW-os DC villámtöltést is, a villanymotorja pedig 118 lóerős, ami könnyedén megbirkózik a harmadik ajtó miatt 30 kilogrammal nehezebb autó mozgatásával.
Hirdetés
A 118 lóerős változat hatótávja 320 km, végsebessége 150 km/h
Az új 3+1 modell megjelenése mellett bővült a felszereltségi lista is. A jelenleg ugyan nem létező állami támogatást elviekben élvező, 8 490 000 forintos L’Ungheria, illetve a már említett La Prima kivitelek mellett ACTION, PASSION és ICON szint is választható. Az alapmodell állami támogatással már 5 490 000 forintért hazavihető (azok számára, akik rendelkeznek elnyert pályázattal), de ez csak kétajtós változatban kapható. Valamint kizárólag a kisebb, 23,8 kilowattórás akksival, 95 lóerős villanymotorral, 180 kilométeres hatótávval, maximum 50 kW-os töltéssel. Az Action is ad kulcs nélküli indítást és 7 colos digitális műszeregységet, üléseit pedig újrahasznosított fonálból szőtték.
Városban akár 460 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel az ígéretek szerint
A kabrió és a 3+1 modellek a Passion szinttől elérhetők, ezekben már vezeték nélkül tükrözhető a telefon a UConnect infotainment rendszer 7 colos érintőképernyőjén, illetve vezeték nélkül tölthető a telefon. Ezen a szinten már választható világos belső tér is, a fehér műszerfalhoz kék ülések járnak, halszálkás motívummal.
Hirdetés
Többféle műszerfalkialakítás közül lehet választani
Az Icon modellekben már 10,25 colos az infotainment érintőképernyője, de akár hangvezérléssel, a Hey Fiat felszólításra is aktiválható a rendszer. Itt már 16 colos könnyűfém felnik is járnak, továbbá a fekete, folyami kavicsot mintázó, okoseszközként funkcionáló kulcs is, amely biológiai alapú, környezetkímélő műanyagból készült. A műszerfalat pedig a karosszéria színére fényezik, de opcionálisan fa hatású betétek is kérhetők. Végül a szövetkárpitos ülések sötétszürke színben, réz kiegészítőkkel, vagy világosszürke színben, ezüst kiegészítőkkel választhatók.
A Fiat 500e kedvezményes árai az állami támogatással (Ft)
Kedvezménnyel, ami nincs. Aztán meg vagy lesz, vagy nem, vagy ennyi lesz, vagy annyi. Tehát jelenleg 8 millió. Ebből az akksi 1 millió. Mit takar a fennmaradó 7 millió?
A fennmaradó 7 millióból egy fapados Audi A1 (designer VW Polo) vagy közvetlen konkurens Smart forfour (lyánykori nevén Renault Twingo electric) nem jön ki, szóval a vetélytársakhoz képest egy olcsóbb és modernebb autót takar. Úgy lett számon kérve szegény Fiaton, mintha valami őrületes túlárazást hajtottak volna végre, pedig épp úgy tűnik, hogy megszületett az első szegmens (prémium kisautó) ahol már nem éri meg belső égésű motoros autókkal vacakolni – állami támogatás nélkül sem.
Mondjuk akár a kisebb, akár a nagyobb hatótávú modell érdekel valakit, műszaki szemmel a rengeteg önvezetéses, LED-es és autórádiós extra biztos átugrandó, mert az első okostelefonos generációváltással kuka lesz, szóval ez még mindig csak alapáron ütős ajánlat, de ott már azért eléggé.
…de azt is érdemes megfontolni, hogy az Abarth 595 is ebben az ársávban tanyázik (+-1-2 ezer euró), szóval a Fiat eddig is kínált ennyiért 500-ast, csak az egy 14 éves karosszériára épült, idejét múlt konstrukció volt. Persze teljesen más világ fabetétek és újrahasznosított szövet helyett kagylóülésekkel meg sportkipufogóval, de mivel hogy a FIRE motorok gyártása elvileg befejeződött 2020-ban, így a raktárkészlet kifutása után az Abarthok gyártása is le fog állni a közeljövőben. Ha tetszik, úgy is fel lehet fogni, hogy árban azok helyére érkezik a villany 500-as.
Nyugodtan őrlődhet még 2-3 évig, addig biztos üzemel a tychi-i gyár a régi 500-asok Firefly hibrid verzióit gyártva amíg a PSA-val közös Panda utódot gyártásba nem küldik. Aygóból várhatóan a 2021-ben megújuló változat sem lesz versenytársa a New 500-nak, hisz se nem elektromos, se nem prémium termék.
Az Aygo és az 500 egy szegmensben versenyeznek, az európai eladásokban az 500 a második, az Aygo a harmadik. És 2020-ban az Aygo közelebb került az 500-hoz, nem is kevéssel.
Azt azért érdemes megfontolni, mielőtt kijelentjük, hogy ütős ajánlat, hogy az aksija csak 24 kWh-s, ami még nyáron sem éri el a 200 km-s hatótávot, télen meg a 150-t.
Persze városi autónak tökéletes. Csak ennyi pénzért már jó lenne az országot is megjárni vele, ha szükséges. Vagyis ilyen akksival ez nem kivitelezhető, mert az utazás hosszú ideig el fog tartani egy tankolással egybekötve.
Kedvezménnyel, ami nincs. Aztán meg vagy lesz, vagy nem, vagy ennyi lesz, vagy annyi. Tehát jelenleg 8 millió. Ebből az akksi 1 millió. Mit takar a fennmaradó 7 millió?
A fennmaradó 7 millióból egy fapados Audi A1 (designer VW Polo) vagy közvetlen konkurens Smart forfour (lyánykori nevén Renault Twingo electric) nem jön ki, szóval a vetélytársakhoz képest egy olcsóbb és modernebb autót takar. Úgy lett számon kérve szegény Fiaton, mintha valami őrületes túlárazást hajtottak volna végre, pedig épp úgy tűnik, hogy megszületett az első szegmens (prémium kisautó) ahol már nem éri meg belső égésű motoros autókkal vacakolni – állami támogatás nélkül sem.
Mondjuk akár a kisebb, akár a nagyobb hatótávú modell érdekel valakit, műszaki szemmel a rengeteg önvezetéses, LED-es és autórádiós extra biztos átugrandó, mert az első okostelefonos generációváltással kuka lesz, szóval ez még mindig csak alapáron ütős ajánlat, de ott már azért eléggé.
…de azt is érdemes megfontolni, hogy az Abarth 595 is ebben az ársávban tanyázik (+-1-2 ezer euró), szóval a Fiat eddig is kínált ennyiért 500-ast, csak az egy 14 éves karosszériára épült, idejét múlt konstrukció volt. Persze teljesen más világ fabetétek és újrahasznosított szövet helyett kagylóülésekkel meg sportkipufogóval, de mivel hogy a FIRE motorok gyártása elvileg befejeződött 2020-ban, így a raktárkészlet kifutása után az Abarthok gyártása is le fog állni a közeljövőben. Ha tetszik, úgy is fel lehet fogni, hogy árban azok helyére érkezik a villany 500-as.
Mondjuk a hasonlóan népszerű Aygo-ból 2 darabot is adnak a maradék 7 millióból.
Aki eddig az 500 és az Aygo között őrlődött, most mitévő lesz vajon?
Nyugodtan őrlődhet még 2-3 évig, addig biztos üzemel a tychi-i gyár a régi 500-asok Firefly hibrid verzióit gyártva amíg a PSA-val közös Panda utódot gyártásba nem küldik. Aygóból várhatóan a 2021-ben megújuló változat sem lesz versenytársa a New 500-nak, hisz se nem elektromos, se nem prémium termék.
Az Aygo és az 500 egy szegmensben versenyeznek, az európai eladásokban az 500 a második, az Aygo a harmadik. És 2020-ban az Aygo közelebb került az 500-hoz, nem is kevéssel.
Azt azért érdemes megfontolni, mielőtt kijelentjük, hogy ütős ajánlat, hogy az aksija csak 24 kWh-s, ami még nyáron sem éri el a 200 km-s hatótávot, télen meg a 150-t.
Persze városi autónak tökéletes. Csak ennyi pénzért már jó lenne az országot is megjárni vele, ha szükséges. Vagyis ilyen akksival ez nem kivitelezhető, mert az utazás hosszú ideig el fog tartani egy tankolással egybekötve.
Köszönjük a cikk írójának a clickbait címet…. mintha az origot olvasnám 😀
Szívesen.
Ne bántsátok hbandit, szegény nem bírja a kritikát:)