5,5 millió forint a világ leggyorsabb hibridje

Amerikában piacra került a Volkswagen Jetta Hybrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megfelelően felkészítve majdnem 300 km/h a végsebessége, persze a piacra szánt változatot nagy sebesség helyett alacsony fogyasztásra optimalizálták.


Már év elején Detroitban bemutatkozott tanulmányként, ősszel hivatalos sebességrekordot futott Bonneville-ben, most pedig Los Angelesben megmutatták a sorozatgyártásra érett, az Egyesült Államokban 24 995 dollártól (kb. 5,5 millió forinttól) kínált verziót. A Jetta Hybrid motorterében 1,4 literes, 147 lóerős és 250 Nm nyomatékú TSI benzinmotor dolgozik, a kiegészítő villanymotor teljesítménye 27 LE.
Hirdetés

Az elektromos egység 60 cellából álló, 1,1 kWh-s, 35,8 kg tömegű lítium-ion akkumulátorból kapja az energiát, az áramellátó egységet a hátsó ülés alatt helyezték el, így az autó helykínálata ugyanakkora, mint a hibridrendszer nélküli Jettáké. Saját vezérlőrendszer felügyeli működését, és ellenőrzi hőmérsékletét, ha szükséges, egy ventilátor bekapcsolásával hűti megfelelő üzemi hőmérsékletre a cellákat. A Jetta képes teljesen elektromos üzemre, de csak nagyon rövid, 2 km-es távon: a beépített automatika ilyenkor 60 km/h-s sebességet tesz lehetővé, de ha a váltókar mellett található E-mode gombbal hívjuk elő a villanyhajtást, a maximum 70 km/h is lehet. Az elektromos és a belsőégésű motort kuplungszerkezet kapcsolja össze, elektromos üzemben ez leválasztja a TSI-t a hajtásláncból, amivel még csökken a súrlódás, és nő a rendszer hatékonysága.

Amikor a váltókart S-állásba, vagy a kézi kapcsolású kulisszába tolják, akkor a két motor együttesen produkálja a 167 lóerős maximális teljesítményt, 9 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulást biztosítva ezzel az autónak. A Volkswagen által mért átlagfogyasztás 5,2 l/100 km, ami nagyjából 20%-os csökkenést jelent a csak belsőégésű motorral hajtott Jetták értékeihez képest. A Jetta Hybrid SE alapfelszereltségébe 6 légzsák, ABS, ESP, LED-es hátsó lámpák és alacsony gördülési ellenállású négyévszakos gumik tartoznak, ez bőr kormánykerékkel, kétzónás automata klímával, Premium 8 hangrendszerrel, bluetooth- és iPod-csatlakozókkal bővíthető. A SEL1-es kivitelhez már navigációs rendszer, kulcsnélküli nyitás és motorindítás, fűthető első ülések, napfénytető és 16 colos felnik is járnak, a csúcsot jelentő SEL2 felszereltségbe pedig kanyarkövetős bi-xenon fényszórók, ködlámpák, 17-es kerekek, tolatókamera és 400 wattos Fender hangrendszer is tartoznak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i]“Gondolom a “magunkfaja falusi-városi suttyókkal” amúgy sem állna szóba “élő egyenesbe”. Nem, annyira nem gerinces hogy vállalja is az arcát, nevét a véleményével együtt.”
    [/i]
    Ő csak az okos tanárbácsi szerepét játsza a buta renitenskedő nebulókkal szemben… :-)).

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Ezt már többször megígérted, de ennek ellenére újra és újra lealacsonyodsz hozzám, a lelki sérülthez. Akkor ezek szerint MÉG EZ SEM megy neked. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Szóltam, rávilágítottam néhány összefüggésre. Minden egyes hozzászólás, reakció egyben jellemrajz is. Hozzászólásaid azt mutatják, lelki sérült vagy. Ilyenekkel nem vitatkozom, nem süllyedek le a szintedre, az előző hozzászólásommal csupán segíteni akartam. BYE.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i]“Minden tudás annyit ér, amennyit maga az ember.”[/i]

    És mennyit ér maga az ember? Annyit amennyit Te hasrabaszással megállapítasz? Lehet hogy te ezt hiszed, de az értelmesebbje viszont nem.
    Az állítás egyébként pontosan fordítva igaz, de nem várom el, hogy a te öntörvényű, dogmatikus fejeddel ezt valaha is felfogd.

    [i]“Azt mondják, ki az a barom, aki ilyen tapló módon szövegel itt mindenkivel? És valóban, amikor egy hozzászólás 99%-ban kötekedést, mocskolódást, becsmérlést és sértegetést tartalmaz…”[/i]

    Én nem vagyok olyan “okos” mint Te, aki halál pontosan tudja, hogy hányan olvassák a hozzászólásokat és azt is hogy azoknak mi az egyöntetű véleményük róluk – természetesen mindezt szokás szerint harabaszással megállapítva a semmi alapján, ahogyan az ilyen szintű csákóktól ez törvényszerűen szokott jönni -, hanem csak azt tudom megmondani, hogy nekem mi a véleményem róluk. A tieidról az esetek jelentős részében pedig az volt a véleményem, hogy azok egy rakás szeméttel egyenértékűek, sőt, mivel be is tudtam ezt bizonyítani ez nem csak üres vélemény volt hanem bizonyított tény. Nekem ez elegendő. 🙂
    (a bizonyítás alapvető fontosságát szintén nem várom el hogy valaha is megértsd, hiszen az a ti agyatlan világotokban nem létező fogalom, ott csak az számít, hogy ki vág nagyobbat a hasára 🙂

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    vidi500:
    teljes mértékben egyetértek azzal amit írtál, és tuti nem én vagyok ezzel az egyetlen.
    A kultúrált társalgás, és véleménynyilvánítás egy csoportban – lehet az kicsi, nagy, nyilvános- kiközösíti az ilyen embereket előbb utóbb.Szemtől szembe simán odacsapnak az ilyen mocskolódónak, nem azt nézik hogy mennyi igazság van abban amit mond, hanem ahogy mondja.
    Gondolom a “magunkfaja falusi-városi suttyókkal” amúgy sem állna szóba “élő egyenesbe”. Nem, annyira nem gerinces hogy vállalja is az arcát, nevét a véleményével együtt. Csak trollkodik szüntelen a névtelenségbe burkolózva, és persze valamilyen perverz módon itt ezt eltűrik.
    Azért nekem van közösségi oldalon pár ismerősöm innen, akivel ott is ” osztjuk a hülyeséget”…neki vajon mennyi lehet ilyen modorral?

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i]“Ő halálosan meg van győződve arról, hogy egy információ közlésének a módja magát az információt is megváltoztatja. :)”[/i]
    Nagy butaság, te ezekből a dolgokból semmit nem értesz, jobb ha csendben maradsz, éppen emiatt és miattad merült fel ez az egész téma.
    Arra utaltam már többször is, hogy a tudás maga az ember. Az információs anyag, és a karakter szorosan összefüggenek, mintegy kölcsönhatásban vannak egymással. Ilyen a társadalom. Semmi többet nem kívántam közölni. Miért olyan nehéz ezt megérteni, és különböző őrült dolgokat belemagyarázni?
    Számtalan példa van erre az életben, munkahelyen, mindenütt. Csak egy szélsőséges példa, hogy értsétek miről beszélek, a matematika prof. esete. Nyáron még felvételiztetett az egyetemen, télen meg hajléktalanként a Keletinél halálra verték a biztonsági őrök. Az hogy erre a sorsra jutott, a karaktere vitte oda. Így függ össze, így van kölcsönhatásban a karakter az információs anyaggal, és a társadalommal. Minden tudás annyit ér, amennyit maga az ember. Nem lehet külön választani a kettőt egyénre lebontva!!!
    Az egész ügy veled meg úgy függ össze, hogy az autonavigátor-t nem az a néhány tucat ember olvassa, akik ide kommenteket írnak, hanem több ezer. Látva a megnyilvánulásaidat, nem azt mondják, húúú ez az illető aztán tud ám, ért a hibridekhez. Neem. Azt mondják, ki az a barom, aki ilyen tapló módon szövegel itt mindenkivel? És valóban, amikor egy hozzászólás 99%-ban kötekedést, mocskolódást, becsmérlést és sértegetést tartalmaz, és esetleg 1%-ban valami információt, na az az igazi webszemét. A te hozzászólásaid mind ilyenek, de ahhoz intelligencia kellene, hogy ezt észrevedd, de ez a kerítés számodra valóban nagyon, nagyon magas.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    “Ez van, túl alacsony a kerítés, ezt kell elfogadni. :)” Igazad van, csak nehéz ezt elfogadni, ej az a fránya kerítés…:-) Mindenesetre visszatérve a cikkre nagyon várjuk kis hazánkban is a Volkswagen Jetta Hybrid megjelenését, és a környezet tudatosabb autók elterjedését!

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Nem fogja megérteni, hiába magyarázod neki. Ő halálosan meg van győződve arról, hogy egy információ közlésének a módja magát az információt is megváltoztatja. 🙂 Őt soha nem érdekelte, hogy egy dolog igaz-e vagy sem, hanem csak az, hogy számára kellemesen van-e közölve. Ez magyarázza azt is, hogy a legnagyobb atombaromságot is vidáman benyelte, sőt még lelkesen terjesztette is, ha azt a rokonától hallota, hiszen az feltehetőleg nyájasan közölte vele a hülyeséget, de a cáfolat már nem tetszett neki, mert az nem volt kellemes.
    Ez van, túl alacsony a kerítés, ezt kell elfogadni. 🙂

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i]“Ha az egyén, mint karakter nulla, akkor a “tudása” (információs anyaga) is ezzel egyenértékűvé válik!!”[/i]
    Igen, mert az egyén és a hozzá kapcsolódó ismeret anyag az egy közös egység, ami egymástól elválaszthatatlan. Ekkor beszélünk tudásról. Miért olyan nehéz ezt megérteni?
    Nincs itt semmi vérbíróság.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Ha valaki rosszul fogalamaz meg valamit akkor te azonnal ugrasz és hülyézel. ez persze rendben van, viszont ha más tesz igy akkor kap egy karót szövegértésből. Ha én irom le hogy az olajlobbi akadályozza az alternativ üzemanyagok fejlesztését akkor hülye vagyok, viszont egy másik topicban pont te példálóztál ugyan ezzel. Ahogy ugya az én alapvető logikám is nulla aztán volt jopár info nem csak tőllem amit lehurrogtál majd konkrétan kiszámoltuk neked utána érdekes módon elfelejtetted a témát és hülyéztél más okból. Szerintem téged ez éltet, hogy az álltalad emlegetett hatodik emeleti panellakásban igazából te gubbasztasz naphosszat. És nézed, hogy melyik topicban kéne belekötni valakibe.

    Ez vagy te. Mindenkitől elnézését kérem akit ezzel a hsz-emmel zartam a kultúrált beszélgetés fojamában.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    ” Ebből következően minden tudás csak annyit ér, amennyit maga az egyén ér a közösség számára. Ha az egyén, mint karakter nulla, akkor a “tudása” (információs anyaga) is ezzel egyenértékűvé válik!! Már ne is haragudj de itt már a társadalomról szónokolsz. 🙁 Majd mint egy jó vérbíró ítéletet hozol! Ennyit a belemagyarázásról…! Én erre és a korábbi példádra adtam választ, semmi több nem történt.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Ilyen alapon tuti biztos, hogy ha olyan szintű kiscsákók nem léteznének mint Te, akik a nyugdíj előtt még ott tartanak, hogy pl. az energia és a teljesítmény számukra egy és ugyanaz, és ezt még büszkén vállalják is LOL! :), hogy csak a legemlékezetesebb produkciódat említsem – de még van egy rakás hasonló szintű -, akkor a témarombolás nem jöhetett volna létre. 🙂
    Szokás szerint csodálatos öngól volt, le a kalappal. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Ilyen alapon tuti biztos, hogy ha olyan szintű kiscsákók nem léteznének mint Te, akik a nyugdíj előtt még ott tartanak, hogy pl. az energia és a teljesítmény számukra egy és ugyanaz, és ezt még büszkén vállalják is LOL! :), hogy csak a legemlékezetesebb produkciódat említsem – de még van egy rakás hasonló szintű -, akkor a témarombolás nem jöhetett volna létre. 🙂
    Szokás szerint csodálatos öngól volt, le a kalappal. LOL! 🙂

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    tuti biztos ez a felhasználási feltételekben is szereplő témarombolás nem jöhetett volna létre ha te nem vagy…ugyanis te indítottad. ilyenre hivatkoznod pont neked teljesen felesleges.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i]“Mellesleg tényleg nem akarom védeni s3000-et, viszont ahhoz nem áll elegendő infórmáció a birtokomban -vele kapcsolatban- hogy ilyen végkövetkeztettésre jussak!”[/i]
    Nem 1 emberre szabott volt amit mondtam.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i]“Az általad (hsz-ben) korábban felvázolt társadalomban pedig nics másik esély, tolerancia, megváltozási lehetőség/esélye az egyénnek.”[/i]
    Semmi másról nem volt szó, csak arról, hogy az egyén hogyan kapcsolódik egy információs adathalmazhoz, amiből azután valami tudásnak nevezhető alakul ki. Tehát a kettő csak együtt létezik, kölcsönhatásban vannak egymással, semmi több. Semmi másról nem beszéltem, a többit te magyaráztad bele.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    ” Ebből következően minden tudás csak annyit ér, amennyit maga az egyén ér a közösség számára. Ha az egyén, mint karakter nulla, akkor a “tudása” (információs anyaga) is ezzel egyenértékűvé válik!! A társadalom már csak ilyen, és nem csak Magyarországon. ” Ez volt az a konkrét hsz amire reflektáltam. Mellesleg tényleg nem akarom védeni s3000-et, viszont ahhoz nem áll elegendő infórmáció a birtokomban -vele kapcsolatban- hogy ilyen végkövetkeztettésre jussak! A sítlusa borzalmas és a modora is, ez tény, viszont a szerkesztőség birtokban van az ezen problémák kezeléséhez szükséges eszközöknek!

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    A mostani hozzászólásom alatt közvetlenül levő legalább 18 másik, tökéletesen kielégíti a webszemét kategóriáját, s mi több, teljes mértékben ütközik az Autonavigator.hu felhasználási szabályzatával, hiszen semmi köze az adott témához (témarombolás). Érdekes módon az ezt elkövető nulla, vagy negatív tudású ÉS mimóza lelkületű egyéneknek ez SOHA nem okoz problémát, hiszen azt magukra vagy nem tartják érvényesnek csak másra, vagy annyira eszesek, hogy még ezt sem képesek felfogni.
    Külön vicces, hogy a leghevesebben azok óbégatnak mint a fába szorult féreg, akik már sokszorosan nullára írták magukat itt mind szakmailag mind emberileg, mind a legalapvetőbb logikai, gondolkodási képességeiket illetően. Ez is sok mindent elmond. 🙂

    De hogy nehogy én is elkövessem a témarombolás bűntettét, a cikk címe némileg megtévesztő, ugyanis csak az USA-ban lesz annyi a Jetta hibrid ára, Európában pl. majdnem 2x ennyibe fog kerülni.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Jól van akkor konkretizáljuk: azt hiszem úgy fogalmaztál hogy “ilyen a társadalom” , erre adtam egy adekvát választ melyben szerepel a gázkamra és a Taigetosz. Ha veszed a fáradtságot és figyelmesen végigolvasod a saját hozzászóláaidat és az arra adot válaszaimat akkor szerintem összeáll a kép, hogy miért említettem a gázkamrát. A példád azért rossz, mert feltételezed azt, hogy a két egyén azonos mikró-makró környezetben nevelkedett, azonos anyagi/társadalmi-helyzetben vannak, azonos szülői-nevelő mintákat attitüdőket kaptak, és az esélyeik is azonosak voltak hogy sikeressé válhassanak! MOST csak néhány példát ragadtam ki, amelyek befolyásolhatják az egyén társadalmi szerepét, fontosságát. Pont ezek a nem egyenlő esélyek, készségek, lehetőségek miatt nem csak AZ számít amit felhoztál. Az általad (hsz-ben) korábban felvázolt társadalomban pedig nics másik esély, tolerancia, megváltozási lehetőség/esélye az egyénnek. Tehát ha nem felel meg, elbukik, nem áll be a sorba, akkor kizárólagosan a gázkamra vagy a Taigetosz marad. Erre a fajta társadalomra már láttunk példákat… A moerálás meg igenis szükségszerű pontosan azért, hogy ne szabaduljanak el túlzott mértékben az indulatok.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    De ha már a konkretizálást akarsz. Csak egy nagyon egyszerű példa. Van 2 ügyvéd. Mindkettő együtt végzett, ugyanannak az információs anyagnak a birtokában vannak. Az egyik sikeres lesz a másik meg nem. A dolog miértjét a kettőjük közötti karakterbeli differencia dönti el. Ez az esetek 99,99%-ra igaz mindenben, bármiről is legyen szó. Erről beszéltem, még egyszer kérdezem, hogy jön ide a gázkamra?

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Nem, én nem a moderálásról beszéltem, hanem a tudásról, mint fogalomról, mert szó volt itt róla. Egy információs anyag akkor válik tudássá, ha az párosítva van az egyénnel, mint karakterrel. Minden tudás csak azt az értéket tudja viseli, mint maga a karakter. Hogy jön ide a gázkamra?

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Azért ez a hozzászólás szerintem erős csúsztatásokat tartalmaz! Nyilván ez a te magánvéleményed, de azért szeretném hogyha a társadalmat illető kijelentésedet konkretizálnád mondjuk egy neves szociológus elérhető elméletével… Remélem soha nem lesz ilyen a társadalom mint amilyennek lefested, mert akkor mindenki aki egyszer megcsúszik az életben annak utánna Taigetosz vagy gázkamra a sorsa! Na most én is csúsztatok… A lényeg a felhasználói feltételekben, és MODERÁRÁLÁS fogalmában van szerintem!

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Én is a hibrid autókban hiszek, és magam is azt gondolom, hogy az elektromos hajtásé a jövő, az meg részletkérdés, hogy hidrogén segítségével, avagy más módon.
    A probléma nem az, hogy vitázunk -e valamiről, hanem az, hogy azt miként tesszük.

    Ha én is olyan stílusban “nyomnám” akkor itt most nekem bunkóznom kellett volna, mondhattam volna, hogy még ennyit sem tud, és fölényeskedhettem volna…. de nem tettem.

    [url]http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/mikro_enyhe_full_konnektoros_-_melyik_hibrid_mit_tud-9118[/url]

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    A tudás kapcsán úgy gondolom hogy mindannyian rendelkezünk különféle infórmációkkal egy-egy téma kapcsán, a fórumon “tudás” csere/közvetítés folyik az egyes felek között. Hogy ezen tudás mennyire validálható azt döntse el mindenki maga, vagy a vita, vagy a MODERÁTOR! A dízel-hibrid vita kapcsán és például teljes mértékben egyetértek vele, a hibridek mellett foglalva állást, bár szerintem ez is csak egy rövid távú állapot, mivel hosszú távon a tisztán elektromos üzemé a jövő! A mondandód második részével pedig teljes mértékben egyetértek!!! Vannak a társas érintkezésnek alapvető konvencionális szabályai melyeket mindenkinek be kell tartania, azonban ennek a betartattása a MODERÁTOR feladata. Ahogy az is, hogy mérlegeljen, szankcionáljon, vagy kizárjon. Az én vélememényem az, hogy ne kiálltsatok azonnal hóhért, inkább azt szorgalmazzátok a SZERKESZTŐSÉG felé hogy ha úgy ítélik/ítéltettik meg akkor tessék szépen MODERÁLNI!
    s3000 is nyilván venni fogja a lapot hogyha kap egy levelet az oldal üzemeltetőitől, vagy tőrlik néhány hozzászólását!

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Ha már itt tartunk. A tudás maga az ember! Vannak információs anyagok, amiket iskolában, egyetemen stb. el lehet sajátítani, vagyis azok csak “adathalmazok”. Tudássá az ilyesmi azáltal válik, ha az illető ehhez még hozzáteszi saját magát, saját egyéniségét. Ebből következően minden tudás csak annyit ér, amennyit maga az egyén ér a közösség számára. Ha az egyén, mint karakter nulla, akkor a “tudása” (információs anyaga) is ezzel egyenértékűvé válik!! A társadalom már csak ilyen, és nem csak Magyarországon.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Melyik tudására gondolsz? A trollkodás művészetére? Mert nekem még mást nem sikerült igazolva látnom. Másoknak tulajdonítani olyan kijelentéseket amelyek el sem hangzottak, majd ezt tudálékosan megcáfolva tetszelegni a hozzáértő személyében számomra nem bizonyítás. Mint ahogy az sem, ha összeszedek pár tanulmányt a netről és idézgetem anélkül, hogy jómagam megfelelő alapossággal végigolvastam és értelmeztem volna.

    Ha valakinek igaza van adott kérdésben akkor sem jogosítja fel semmi, hogy másokat lenézzen, megbántson, netán nyilvánosan gyalázzon! Az internetes társas érintkezésnek is kell lennie valamiféle viselkedési minimumának, ami alá már nem szabad menni. Sokan amikor klaviatúrát ragadnak elfeledkeznek erről, hiszen az anonimitás védettséget ad, illetve nem kényszerít ki a felelősségvállalást a megnyilatkozásokért.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Még egy dolog, az iskolában is először szankciókkal fegyelmeznek, tartattják be a rendet, nem vágnak ki minden renitens diákot azonnal! A web oldal üzemeltettői majd megítélik ezt a kérdést objektíven, és hoznak egy megfelelő választ!

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    s3000 megítélésébe azért az általa közölt tudást is bele kellene számítani! A stílusa borzalmas, ez tény, azonban én úgy gondolom hogy ez javítható!
    Bibliai idézettel élve “A ki közületek nem bűnös, az vesse rá először a követ… (Jn. 8,7)”

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    valóban vannak. Csak az a baj, hogy mindenkit lehülyéz, képtelen elfogadni ha nincs igaza, vagy ha esetleg valakinek más a véleménya az hülye vagy tanulatlan. Igy nem lehet vitatkozni. Egyébként szerintem az sincs kizárva h direkt csinálja hogy ezzel szórakoztassa magát. De ez nem is érdemel több szót ez a fórum nem erről szól és ez nem a mi dolgunk

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Igazad van. Mindenkitől szeretnék elnézést kérni akit zavartam ezzel a hozzászólásommal. Viszont s3000-nek mennie kellene ebben mind egyet értünk

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Amiről itt írsz, az már nem a fórumozók feladata. Ezt a moderátornak kellene észrevenni és lépni.
    Csak példaként: Egy másik fórumon, gazdasági témakörben megjelent egy új belépő, akiről másfél nap múlva kiderült, troll. Azonnal töröltek minden hozzászólását, azokat pedig, akik egyáltalán szóba álltak vele, 1 hétre kitiltottak. Erősen kihangsúlyozom, és felhívom az autonavigátor szerkesztőségének figyelmét, az a troll 1/10-nyit sem engedett meg magának, mint amit itt s3000 művel!!!!!!!
    2 hét múlva az illető újabb néven visszajelentkezett, persze stílusáról mi fórumozók, és a moderátor is felismerte, kitiltották, azóta semmilyen formában nem tud visszajönni.
    Itt 1 éve már úgy zajlik az élet, ha nagyon nagy a felháborodás, na akkor 1-2 hozzászólást törülnek, aztán minden trollkodás ugyanúgy folytatódik tovább, mintha a moderátor meg sem jelent volna…

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Te egyetlen minősítést ismersz…mégpedig a másik lehülyézését. Pl.: egy másik topicban javasoltam neked, hogy nézz meg egy videót az elektromos autókról. ekkor fagyott meg a gépeem és véletlen 14-szer irta be a kommentemet. Erre te irod hogy 14 szer irtam be ugyanazt a hülyeséget. Még mindig nem igazán értem az miért hülyeség ha javaslom h nézz meg egy videót. Intelligens ember valóban megköszöni ha felhomályosítják valamiről. Veled az a baj hogy nem érdekel hogy ki mit ir illetve kinek mi a véleménye hanem azonnal megkeresed hogy hogyan kéne anagrammázni a szöveget hogy azt cáfolni tudd. Ha ez nem megy akkor nemes egyszerűséggel hülyézel parasztozol tanyasi suttyózol és stb stb. Tönkreteszed a fórumokat, illetve meggátolsz más embereket, hogy megosszák egymás közt a véleményüket, tapasztalataikat. Vagy próbálj meg normálisan viszonyulni másokhoz vagy kérlek szépen hagyd békén a hozzászólás gombot. Megtisztulnának a topikok és esetleg még tanulni is lehetne belőllük.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Semmi baj… amikor azt írtam, hogy 30 év a járműiparban, elfelejtettem közölni, hogy pszichiáterként dolgoztam, vezetői devianciával, és a közlekedési helyzeteket rosszul kezelő frusztráltakkal foglalkoztam. Tudom a helyzetet kezelni! 😛
    A Totalcaron is volt néhány olyan emberke akinek a kommentjeit csak simán átléptem minden olvasás nélkül. Hát most itt is lesz. Mindenki másnak is csak ezt tudom ajánlani, ez a legjobb útja annak, hogy kiközösítsük magunk közül a trollokat.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Nálam a TUDÁS minősíti az embert. Itt viszont – 30 év ide vagy oda – nagyon csúnyán leszerepeltél. Inteligens ember megköszöni, hogy ha felhomályosítják abból a botzalmas tudatlanságból amben eddig élt, az ostoba viszont csak leseggfejezi ezért a másikat. Ez is a Te döntésed volt. 😛

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i]“Egy dolgot viszont nem bírok, nevezetesen ha valaki nem hajlandó a fejét kihúzni a seggéből, és képtelen intelligens módon viszonyulni társas környezetben.”[/i]

    Nagyon helyes! Akkor húzd ki a fejedet a seggedből, és próbálj lejönni az “én 30 éve vagyok a szakmában” típusú gőgös hozzáállásodból, ugyanis az nálam nagyon kevés lesz, itt TUDNI kell, nem mellébeszélni. 🙂

    [i]“Vagyis hogy magát a hibridizációt kizárólag a jelenlegi emissziós előírások kényszerítették ki, senki nem gondolkodott benne mint hosszútávú technológiai megoldásban.”[/i]

    Ez a mondat olyan mértékben hibás, hogy nem csak a valóságnak, hanem még saját magának is ellentmond. A japánok – konkrétan a Toyota – a 90-es évek elején hoztak egy stratégia döntést, ami a ún. 21. századi, új generációs hajtáslánc létrehozását célozta meg. Itt az elsődleges tervezési szempont a korábbiakhoz képest lényegesen kisebb fogyasztás, nagyobb megbízhatóság és kisebb környezetterhelés volt. Ebből egyenesen következik, hogy szó szincs olyasmiről, hogy kizárólag az emissziós előírások miatt jött volna létre, és pláne nem az, hogy ne gondolkodtak volna hosszú távon benne, ennek pontosan AZ ELLENKEZŐJE a valóság.
    Az önellentmondás meg ott van a mondatodban, hogy az emissziós előírások sosem lazultak ámde szigorodtak, következésképpen lehetetlen nem hosszú távon számolni velük, azaz nem hosszú távra tervezni ilyen meghajtást.

    [i]“Ugyanis mondjon bárki bármi mást, a hidrogén autót is elektromotorok hajtják, abban is akkumulátor van, ott is van rekuperáció…. stb.”[/i]

    Ha 30 évig pl. csak olajos dzsuvákban vájkáltál könyékig, akkor nem is várható, hogy az egyszerű emberek téveszméin valaha is átláss. Másrészről, ha azzal indítasz, hogy “mondjon bárki bármit” téged az úgysem érdekel, akkor értelmetlenné válik a vita, hiszen Te kijelentetted, hogy csak és kizárólag a saját hülyeségeidhez fogsz ragaszkodni. 🙂
    Ennek ellenére én megpróbálkozom a lehetetlennel és megmutatom, hogy itt is súlyosan tévedsz! 🙂 Lehet hogy nálad a “hidrogénes autó” az megegyezik a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autóval, csakhogy a valóságban ez egyáltalán nem így van. Nyilván sosem hallotál még pl. a bömbös eleve halva született ötletéről, aholis hagyományos belsőégésű motorban égették el a hidrogén. Ez bizony kő keményen “hidrogénes autó” ennek ellenére nem villanymotor hajtja, nincs benne visszatáplálás és az ég egy adta világon semmi köze sincs a hibridekhez.
    Másrészről jó lenne, ha végre tisztába kerülnél a hibridség definíciójával, az ugyanis azt mondja, hogy akkor nevezhetünk egy hajtásláncot hibridnek, ha egynél több, különböző működési elvű erőforrás – értsd. motor – képes benne a jármű hajtására. Egy hidrogén üzemanyagcellás járműben pedig ilyen csak 1 van, a villanymotor, úgyhogy az soha nem lesz hibrid.
    Ez a nagy helyzet drága barátom, TUDNI kell, és a súlyosan hiányos tudás az bizony igen nagy hülyeségekhez tud ám vezetni. 🙂

    [i]“Milyen fizikai törvényeket is? Melyik univerzumét?”[/i]

    Arra az univerzumra gondoltam, amiben élünk, és azokra a fizikai törvényekre, amik majdnem 14 milliárd évvel ezelőtt alakultak ki és azóta is változatlanok és azok is maradnak.

    [i]“Arra gondolsz, hogy fel kellene bontani a vizet oxigénre és hidrogénre?”[/i]

    Nem, nem erre gondoltam, mivel ez nem fizikai törvény, hanem egy kémiai folyamat. Köze sincs a kettőnek egymáshoz.

    [i]“Nem ez az a kísérlet amit általános iskolában az első vagy a második fizika órán szoktak megmutatni a tanárok??”[/i]

    De ez egy ilyen kísérlet, csakhogy mivel nem erről van szó ilyen alapon pl. a Micimackó legújabb kaladjaira is hivatkozhattál volna, annak ugyanúgy semmi köze a témához. 🙂

    [i]“Mértékadó tudósok, kutatók állítják, hogy a technológia a hidrogénes autókra olyan szinten áll, hogy akár 5-10 éven globálisan be lehetne vezetni!”[/i]

    LOL! 🙂 Na pontosan erről beszéltem! Ezt a mondatot gyémányba bevéssük és még be is aranyozzuk és kitesszük a falra tanulságul! 🙂 Pontosan ez az eredménye az olajlobbi sok évtizedes pusztító hülyítésének, pontosan ez az a mocskos hazugság, amit el akartak ültetni az egyszeri ember agyában, és íme itt a bizonyíték sok százezredszerre is, hogy sikerült nekik! 🙂
    Ezt az egetverő baromságot egy olyan jó 40 éve lehet hallani visszaböfögni a megtévesztettektől. Rémületes, hogy még az sem tűnik fel nekik, hogy minden áldott évben 10-15 évre van a jövőben a mindent megváltó hidrogéngazdaság! 🙂 Persze aki a legalapvetőbb fizikai törvényekkel sincs tisztában, az bármilyen hülyeséget bármilyen hosszú időtartamig képes elhinni, hiszen a tudásának a teljes és tökéletes hiánya utat enged, sőt kifejezetten megágyaz a leghajmeresztőbb ökörségeknek is! 🙂
    Nagyon sajnálom, hogy 30 kő kemény, a szakmában eltöltött év alatt sem sikerült az egyszerű megtévesztő agymosásokon keresztül látnod, de mivel jó kedvemben találtál 🙂 mutatok neked néhány olyan anyagot, amiknek talán sikerül meglazítaniuk azt a borzalmas hályogot amik elhomályosítják a látásodat ebben a témában: 🙂

    [url]http://www.thenewatlantis.com/publications/the-hydrogen-hoax[/url]
    [url]http://www.fuelcellforum.com/reports/E21.pdf[/url]
    [url]http://www.fuelcellforum.com/reports/E17.pdf[/url]

    [i]“Probléma és gond nem a hajtással van, hanem a hidrogén tárolásával, szállításával, és mindennapi kezelésével.”[/i]

    Csak nem? Egy parányi szikra a teljes sötétségben? 🙂 És tudod miért van probléma ezekkel? Pontosan a hidrogén fizikai tualjdonságai miatt van ez, amik a fizikai törvények miatt vannak, amik pedig soha nem fognak megváltozni. Ebből már mondjuk legalább érezned kellene, hogy kb. a soha napján lesz a hidrogén általánosan elterjedt hajtóanyag, pedig még számos más nagyon súlyos gond is van vele. Mondjuk rémületes, hogy valamiért azt azért látod, hogy a hidrogén kezelhetetlen anyag – nem labor körülmények között és mennyiségek esetén, hanem ipari méretekben sok száz ezer-millió tonna nagyságrendben -, viszont simán benyeled azt, hogy 10-15 éven belül globálisan bevezethető, noha a kettő között feloldhatatlan ellentmondás feszül. Hiába no, “jó” munkát végzett az olajlobbi az agymosásával. 🙂

    [i]“Jó jel, hogy olyan olajos cégek mint a Shell, vagy BP elég komoly pénzeket kezdtek beletenni az energiakutatásba, ezen belül is az energia tárolási eljárásokba.”[/i]

    Ez nem jó jel, hanem a lehető legrosszabb és már sok évtizede fennálló jel. A céljuk ugyanis kizárólag a profitmaximalizálás, következésképpen az “alternatívnak” mondott dolgokkal csak azért foglalkoznak, hogy elnyomják, lassítsák, kontrollálják azokat és minél tovább fenntartsák és meghosszabbítsák a legnagyobb profitot hozó, pusztító olajos üzletágukat.
    Jó lenne ha felébrednél végre a Mátrixból, mert ez a fajta naivitásod így 2012 végén már nagyon szánalmas.

    [i]“Fuss neki mégegyszer, hogy mit írtam! …jó esetben…. ezt írtam.”[/i]

    Nem, éppenhogy Neked kell nekifutnod még egyszer. Világosan leírtam, hogy qrvára lényegtelen mi van jó esetben, az átlagos eset az érdekes, mert az reprezentálja a valós használatot, nem pedig a jó eset.

    [i]“Ha utána számolsz kb. 200-250 km-ig az Ampera fogyasztásban veri a Priust.”[/i]

    Ez így teljesen hibás! Csupán a betöltött elektromos energiát felejtetted el beleszámolni, mintha az a semmiből jönne és ingyen lenne. Ilyen alapon a normál Prius kb. 2 km-ig agyonveri a Volt-ot/Amperát fogyasztásban, mert “jó esetben” ezalatt semmit sem fogyaszt, sőt még tölteni sem kell! LOL! 🙂

    “Mindennapokban az Ampera olcsóbban és tisztábban üzemeltethető…”

    Ez sem igaz, SOKKAL rosszabbak a Volt/Ampera emissziós értékei mint a Prius-nak – az USA-ban csak ULEV minősítést kapott, ami egy ilyen járműnél a vérgáz kategóriája. Látom ilyen összehasonlítást sem láttál még, de akkor mutatok egyet, hogy okulj:

    [url]http://www.autoblog.com/2010/10/28/carb-gives-the-chevy-volt-ulev-ii-status-misses-sulev-ii-by-a-h/[/url]

    Felhívnám a figyelmedet a Prius TÖREDÉK akkora emissziójára a többiekéhez képest!

    [i]“de eddig azt gondoltam, hogy valamelyest azért kapisgálom a szakma alapösszefüggéseit.
    Ezek szerint mégsem…. ;)”[/i]

    Na látod ezzel a záró megállapításoddal viszont már tökéletesen egyet tudok érteni! 🙂

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i] “Jól látszik, hogy az olajlobbi évtizedes megtévesztése és agymosása kellően nagy pusztítást végzett.”[/i]

    Tudod én nagyon szívesen vitázom bizonyos kérdésekben minden arra érdemes emberrel, érvelek, hagyom, hogy a másik is érveljen….
    Egy dolgot viszont nem bírok, nevezetesen ha valaki nem hajlandó a fejét kihúzni a seggéből, és képtelen intelligens módon viszonyulni társas környezetben.
    Szóval azt javaslom, hogy vegyél erőt magadon, mert ha nem, válaszra sem méltatlak a jövőben.

    [i]“1. Mondj nekem egy technológiát akármilyen területen ami a “végső megoldást” adja.”[/i]
    A felvetésem az autóipar elmúlt fejlődésének tükrében kell értelmezni. Vagyis hogy magát a hibridizációt kizárólag a jelenlegi emissziós előírások kényszerítették ki, senki nem gondolkodott benne mint hosszútávú technológiai megoldásban.
    A technológiai fejlődés természetesen szakadatlan, így nyilvánvalóan semmi nem jelent végleges megoldást. Jelen esetben ez a megjegyzésed szerintem egy sima trollkodás volt.

    [i]“2. A hibrideknek a hidrogénhez kb. annyi közük van, mint apácazárdának a fitymacsattogáshoz. Arról nem is beszélve, hogy a hidrogénes autóid, nagyjából a megszületésükkor – tehát legalább 46 évvel ezelőtt – már meg is buktak, és soha az életben nem lesz belőlük általánosan elterjedt megoldás a személygépjárművek körében (ehhez ugyanis csak a fizikai törvényeket kellene megváltoztatni, de az univerzum jelenlegi inkarnációjában ez nem fog menni :).”[/i]
    Ezt a kérdést bontsuk több részre…
    1. A hibrideknek sokkal több közük van a hidrogénes autókhoz mint ahogy te azt gondolod…
    Ugyanis mondjon bárki bármi mást, a hidrogén autót is elektromotorok hajtják, abban is akkumulátor van, ott is van rekuperáció…. stb. Tehát fitymacsattogás ide, apácazárdaság oda, a mai hibrid autók “ágyaznak” meg a hidrogén technológia elterjedésének. Ugyanis azzal, hogy bevállalják a gyártók a hibrid autók fejlesztését, fejlődnek az elektromotorok és minden ami őket övezi, pl. az energia visszanyerés, vagy az akkuk kapacitásának, újratölthetőségének, regenerációjának technikája is. Bár az elektromos meghajtás már nem mostani keletű dolog, de igazán iparszerűen csak kb. másfél-két évtizede kezdték el fejleszteni a gyártók.
    Gondolj bele, mi lesz ha ez a technológia (hidrogén és elektromos hajtás) is tud fejlődni 100 évet mint a robbanó motorok. Egyébiránt csak halkan jegyzem meg, hogy a ma divatos robbanó motorok (otto, és diesel) a technikai fejlődés igen félresikerült egyedei. Ugyanis annyira semennyit fejlődni elég kevés területen tudott az emberiség mint a robbanó motorokkal.

    2. [i]“Ehhez ugyanis csak a fizikai törvényeket kellene megváltoztatni, de az univerzum jelenlegi inkarnációjában ez nem fog menni”[/i]
    Milyen fizikai törvényeket is? Melyik univerzumét?
    Arra gondolsz, hogy fel kellene bontani a vizet oxigénre és hidrogénre? Ez az a hihetetlen és lehetetlen dolog? Nem ez az a kísérlet amit általános iskolában az első vagy a második fizika órán szoktak megmutatni a tanárok??

    [url]http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/termeszettudomanyok/kemia/altalanos-kemia/tulajdonsagok-valtozasok-folyamatok/vizbontas[/url]

    Mértékadó tudósok, kutatók állítják, hogy a technológia a hidrogénes autókra olyan szinten áll, hogy akár 5-10 éven globálisan be lehetne vezetni!
    Probléma és gond nem a hajtással van, hanem a hidrogén tárolásával, szállításával, és mindennapi kezelésével. Na meg én zárójelben jegyzem meg, hogy az olajlobbi sem partner amíg az üzleti érdekei nem diktálnak mást. Jó jel, hogy olyan olajos cégek mint a Shell, vagy BP elég komoly pénzeket kezdtek beletenni az energiakutatásba, ezen belül is az energia tárolási eljárásokba. (sajnos nem találom a cikket, idelinkelném)

    [i]Igen, csak nem az az igazán érdekes, hanem az, hogy mennyi fogyaszt átlagosan. Ezen a területen viszont elég sovánka a produkciója, jóval olcsóbban egy HSD hibrid ripityomra agyonveri. Egyedül akkor nyer, ha legtöbbet elektromos autóként használjuk, akkor viszon fájdalmasan sokszor kell tölteni és az elektromos hatótávolsága is csekély valamint az árhátránya továbbra is megvan.[/i]
    Fuss neki mégegyszer, hogy mit írtam! …jó esetben…. ezt írtam.
    Te mennyit autózol magánemberként magáncélból naponta? 30km? 50km?
    A kutyát nem érdekli, hogy a HSD mennyit ver(ne) rá, ha én az esetek 70%-ban nem használom csak elektromosként, vagy 100-150 km-nél messzebb csak havonta egyszer megyek.

    Számoljunk…
    Az Ampera 60-70 km -t tud tisztán elektromosan. Higgyük el a gyárnak hogy az első 100km alatt megiszik 1,5 liter benzint, hiszen a 70km feletti 30km-t már aggregátoros üzemben viszi.
    A Vezess. hu szerint ha nem rövid ciklusokban használjuk és toljuk is neki 6,7 liter a fogyasztása, ha kizárólag aggregátos üzemben mennénk akkor 7,5 körül eszik.
    Szerintük ugyanezt a Prius 5,7-ből megcsinálja, igaz ugyan, hogy az több mint 3 mázsával könnyebb. Ha utána számolsz kb. 200-250 km-ig az Ampera fogyasztásban veri a Priust. Tény, hogy nem tudni melyik Priust vették alapul. Igazából mindegy is, mert a dolog nem erről szól, hanem arról, hogy lehet dolgokat másképp is megközelíteni.
    Mindennapokban az Ampera olcsóbban és tisztábban üzemeltethető, és ne feledjük, hogy az Amperában még közel sincs annyi fejlesztés mint a Priusban.
    Az viszont tény, hogy nagyon drága, egyenlőre idehaza megfizethetetlen, a németeknél is csak a támogatás miatt van rá kereslet. De lesz az még olcsóbb is..

    [i]“Ez ennél sokszorosan bonyolultabb, az energiasűrűség csak 1 paraméter a sok közül. Ezen kívül ha lesz a maiaknál sokkal jobb akkumulátor, akkor pláne minek vesződnének a hidrogénnel, ami úgy halott ahogy van.”[/i]
    Erre nem válaszolok mert csak ismételném magam, fenntebb kifejtettem, hogy a hidrogén autó is elektromos…

    Zárszóként: Több mint 30 évet töltöttem el mindeddig a járműiparban. Azt nem jelenteném ki (már csak szerénységem okán sem), hogy akkora ász volnék, de eddig azt gondoltam, hogy valamelyest azért kapisgálom a szakma alapösszefüggéseit.
    Ezek szerint mégsem…. 😉

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Nevetséges ahogy a fritzek törik magukat ezzel a kamú wc papír kategóriás hírrel!!! Közük sincs a hibridekhez -mert ez csak egy gyenge próbálkozás-, s már régen az elektromos modelljeiket kellene ezerrel reklámozni -ami nincs-!!! Őszinte leszek veletek kedves olvasótársaim: nem szimpatikus számomra [b]s3000[/b] stílusa, de a kommentjeiben [b]-itt- bizony marhára igaza van!!![/b] A dízel csak Európát hódította meg, vajon miért is????????? Ázsia, Ausztrália, Amerika, Afrika… mindenütt a benzinüzem a nyerő, ez tény!!!!! A hibrid technológia ennek az ésszerű és fogyasztásilag optimalizált továbbfejlesztése, amely kevésbé egészségkárosító! Az elektromos autók tömeges térhódításáig azonban ez a jövő! Az európaiak próbálják erőltetni a Traktormotort, de Európán kívül a kutyának se kell!!!!!!

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    [i]“Mondjuk a hibrid technológia nem egy végső megoldás, hanem a későbbi, hidrogénes autók előfutára.”[/i]

    Júj, ez nagyon durva volt! 🙂 Jól látszik, hogy az olajlobbi évtizedes megtévesztése és agymosása kellően nagy pusztítást végzett.

    1. Mondj nekem egy technológiát akármilyen területen ami a “végső megoldást” adja.
    2. A hibrideknek a hidrogénhez kb. annyi közük van, mint apácazárdának a fitymacsattogáshoz. Arról nem is beszélve, hogy a hidrogénes autóid, nagyjából a megszületésükkor – tehát legalább 46 évvel ezelőtt – már meg is buktak, és soha az életben nem lesz belőlük általánosan elterjedt megoldás a személygépjárművek körében (ehhez ugyanis csak a fizikai törvényeket kellene megváltoztatni, de az univerzum jelenlegi inkarnációjában ez nem fog menni :).

    [i]“A GM által előhozott electric extended range car is figyelmet érdemlő, ha figyelembe vesszük, hogy jó esetben hetekig nem tankolsz szénhidrogént.”[/i]

    Igen, csak nem az az igazán érdekes, hanem az, hogy mennyi fogyaszt átlagosan. Ezen a területen viszont elég sovánka a produkciója, jóval olcsóbban egy HSD hibrid ripityomra agyonveri. Egyedül akkor nyer, ha legtöbbet elektromos autóként használjuk, akkor viszon fájdalmasan sokszor kell tölteni és az elektromos hatótávolsága is csekély valamint az árhátránya továbbra is megvan.
    Amúgy nem a koncepcióval van baj, hanem a megvalósítással.

    [i]“Minden csak azon múlik, mikor találnak nagyobb energiasűrűségű akkumulátort, amit megfelelően lehet gyártani.”[/i]

    Ez ennél sokszorosan bonyolultabb, az energiasűrűség csak 1 paraméter a sok közül. Ezen kívül ha lesz a maiaknál sokkal jobb akkumulátor, akkor pláne minek vesződnének a hidrogénnel, ami úgy halott ahogy van.

    [i]“Ha az energia tárolás kérdése megoldódik, az összes robbanó motor megy a kukába. (Nem adok 20 évet ennek!)”[/i]

    Bár így lenne, de nagy valószínűséggel nem így lesz, kivéve ha nagy összeomlás lesz addig

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Már nagyon vártam, hogy valami elvakult, végtelenül tudatan dízelőrült előálljon a már milliószor megcáfolt tévhiteivel, és íme! 🙂

    [i]“egy korszerü (német) dizel sokkal jobb adatokat produkál, kisebb fogyasztás mellett”[/i]

    Hát persze, kivéve ha a valóságban hiteles körülmények között lemérjük, akkor egyből szétpukkan a dizelőrültek kedvenc mantrája és a koszos rákkeltő dízeled katasztrófális vereséget szenved a hibridtől. Pl.:

    [url]http://www.youtube.com/watch?v=ySR0flj6QnQ[/url]

    [i]“Erre az autóra csak azért van szükség, mert az amerikai piac még fanyalog a dizelektöl…”[/i]

    Megint csak óriási nagy tévedés! Nem az amerikai piac, hanem MINDEN piac, az európait kivéve. Sehol a világon egy 10 méteres póznával sem nyúlnak az elavult, koromokádó rákkeltő dízelekhez, ha személygépjárműről van szó, csak europaban, és itt is csak azért, mert az elavult német gyártóknak sikerült kikényszeríteniük hogy a gázolaj kevésbbé legyen adóztatva. De ennek is vége lesz hamarosan és a dizeled mindenhol a szeméttdombra kerül.

    [i]“Ezzel szemben itt van mondjuk a BMW 120d a maga 228 kmh sebességével, 184 lóerejével, 7,1 mp-es gyorsulásával és 4,4 literes kombinált fogyasztásával”[/i]

    Nálad tényleg nagyon elgurulhatott a gyógyszer, ha azt hiszed, hogy ezek az adatok egyszerre érvényesülnek. Átlagos vezetési viszonyok között a Prius szarrá veri a koszos dízeledet fogyasztásban. A végsebesség németországot leszámítva meg csak az ovodásoknak számít, akik az autós kártyákat bámulva azt hiszik az a jobb amelyikre nagyobb szám van írva, a valóságban 1-2 helyet leszámítva 130-nál sehol a világon nem nagyobb a megengedett maximális sebesség.

    [i]“Vagy Hasonlits össze mondjuk E osztályos dizel Mercedes-t egy Lexus hibriddel teljesitmény és fogyasztás tekintetében, és, ha objektiven állsz hozzá, belátod, hogy a benzines hibrid egy zsákutca.”[/i]

    Már rengetegszer megtettem, és mindig az jött ki, hogy a dízel egy elavult, koromokádó, rákkeltő, környeztepusztító szar a hibridhez képest. Neked miért nem ez jön ki?

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Mondjuk a hibrid technológia nem egy végső megoldás, hanem a későbbi, hidrogénes autók előfutára. Az elektromos motorok lényegesen jobb hatásfokkal bírnak mint a belső égésűek, kisebb karbantartási igény mellett. A jövő ez.

    A GM által előhozott electric extended range car is figyelmet érdemlő, ha figyelembe vesszük, hogy jó esetben hetekig nem tankolsz szénhidrogént.

    Lehet persze fanyalogni, lehet szembe állítani a több mint 100 éve csiszolgatott technológiát alig pár évtizedessel, de a lelke mélyén mindenki tudja, hogy a belső égésű motorok napjai meg vannak számlálva. Minden csak azon múlik, mikor találnak nagyobb energiasűrűségű akkumulátort, amit megfelelően lehet gyártani. Ha az energia tárolás kérdése megoldódik, az összes robbanó motor megy a kukába. (Nem adok 20 évet ennek!)

    zvajo!

    Ugye az átlag 4,4 literes fogyasztást te sem hiszed el!? 🙂
    Azt tudod -e, hogy a Bömbin mibe kerül egy kettős tömegű lendkerék csere? Vagy a turbóé…

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    A másik cikknél már elindult egy vita ezzel kapcsolatban, teljesen feleslegesen.
    A hibrid is jó, a dízel is. Ennyi. Vannak olyan szempontok ahol ez, vannak olyan szempontok ahol a másik a jobb.
    Az összehasonlításodnál egy 136 le rendszerteljesítményű hibridet célszerűbb lett volna egy szintén 136, vagy ahhoz küzelebbi teljesítményűvel hasonlítani.
    Azt megint nem írnám le, hogy a benzines hibrid egy zsákutca, jövőre érkezik (ha minden igaz) a Porsche 918, elég komoly szegmensben (sportkocsi), és láss csodát, hibrid hajtással. Pedig ott nem az az elsődleges szempont, hogy keveset fogyasszon az autó. Nem lehet hogy mégiscsak jó a hatásfoka a hibrid rendszernek?

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    s3000
    A németek most is röhögnek a hibrideken, teljes joggal: egy korszerü (német) dizel sokkal jobb adatokat produkál, kisebb fogyasztás mellett. Erre az autóra csak azért van szükség, mert az amerikai piac még fanyalog a dizelektöl, viszont az alibi hibridek is piacképesek az USA-ban. Ezzel szemben itt van mondjuk a BMW 120d a maga 228 kmh sebességével, 184 lóerejével, 7,1 mp-es gyorsulásával és 4,4 literes kombinált fogyasztásával, ha a kisautó kategóriát nézzük. Ára 28500 EUR. Összehasonlitásul: Toyota Prius Hibrid: gyakorlatilag azonos fogyasztás mellett, gyorsulás: 10,4 mp, végsebesség 180 kmh, maximális együttes teljesitmény: 136 LE, ár: 26500-31150 EUR. Mégcsak nem is olcsóbb…
    Vagy Hasonlits össze mondjuk E osztályos dizel Mercedes-t egy Lexus hibriddel teljesitmény és fogyasztás tekintetében, és, ha objektiven állsz hozzá, belátod, hogy a benzines hibrid egy zsákutca. Ha japán fanatikus vagy, akkor meg ugyis mindegy mit irok 🙂

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    A németek hosszú évekig röhögtek a hibideken és az élen álltak a kifigurázásukban meg a lezsákutcázásukban. Sok év után szégyenszemre legeslegutoljára nekik esett le, hogy ebből gigantikus nagy pofára esés lett és a nagy röhögések közepette begyűjtöttek egy jó 10-15 éves lemeradást a japánokhoz képest, plusz éppen ők mentek a zsákutca vége felé eddig teljes sebességgel.
    Ezután kétségbeesetten elkezdtek valami hibridnek látszó dolgokat kitolni magukból, ezeken a szánalmas torzszülötteken viszont már a japánok csinálják össze magukat a röhögéstől azóta is. 🙂 Gyönyörű és igen látványos bukásokat láthattunk már tőlük ezen a területen (lsd. pl. BMW X6 ActiveHybrid), és magabiztosan tartják – ha nem éppen növelik – az évtizedes lemaradásukat az élvonaltól.
    Jól látszik ezen a VW szörnyszülötten is, hogy a mai napig fingjuk sincs a hibridek lényegéről, ilyen marhasággal próbálnak feltűnést kelteni, hogy a leggyorsabb hibrid, ami pont a környezettudatos, potenciális hibrid vásárlókat nem csak hogy nem érdekli, hanem kifejezetten elutasítják az ilyen réges-régen elavult, és megbukott elveket. Hasonlóra próbált játszani a Honda is annak idején az Accord hibrid változatával, orbitális bukás lett az eredménye, részben a CR-Z is ilyet pedzeget, gyakorlatilag elhanyagolható eladásokat produkálva.

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Gery

    Itt több hiba is van…

    Ez soha nincs 167 Le összesen…

    Mivel a vill és brenya motornak tök más a karakterisztikája…soha nem tudnak egyszerre max erőt kifelteni…

    Valami itt elégé félresikerült ha pl a Prius 2 (2004-es) 110 össz lóval 10 körül van százon…

  • 2017.10.30. at 10:39
    Permalink

    Benzinm.:147 LE
    Elektrom.:27LE
    Össz.:174LE
    “akkor a két motor együttesen produkálja a 167 lóerős maximális teljesítményt”
    Vagy akkor a villanymotor csak 20 LE, vagy a benzines 140LE és így már ok.

Vélemény, hozzászólás?