Amerikában az ajánlott fogyasztói áraktól jelentősen el lehet térni, teljesen szabad a piac ebből a szempontból, ez szülte a Corolla anomáliáját is
A 2022-ben bemutatott GR Corolla Morizo Edition minden idők legsportosabb, legkihegyezettebb Toyota hot hatch modellje. Nem véletlen, hogy Akio Toyodáról, a cég elnökéről és előző vezérigazgatójáról nevezték el, aki Morizo álnéven rendszeresen indul japán túraautó-versenyeken és a Nürburgring 24 óráson is. Egy erősen limitált szériáról van szó, a Toyota az Egyesült Államok piacára mindössze 200 darabot szállított a 2023-as modellévű GR Corolla Morizo Editionökből, és még nem lehet tudni, hogy lesz-e folytatás 2024-ben.
Ezt kihasználva egy marylandi Toyota-márkakereskedés, a Heritage Toyota Owings Mills úgy döntött, hogy megpróbálja a lehető legjobban megkopasztani a hot hatch leendő vásárlóit.
Náluk egy új példányért 152 384 dollárt (azaz 52,96 millió forintot) kérnek, ami történetesen majdnem a háromszorosa a Toyota által ajánlott 51 884 dolláros (18 millió forintos) fogyasztói árnak. A kereskedés a ritkaságfaktorral indokolta meg, hogy miért adja az ajánlott árnál 100 ezer dollárral drágábban a GR Corolla Morizo Editiont, amely szerintük (is) ideális gyűjtői autó. Az Egyesült Államokban a Chevrolet és a Ford korábban határozottan elítélte a hasonló kereskedői gyakorlatot a limitált szériás modellek esetében, és lépéseket is tett a megfékezésére, a Toyota USA azonban egyelőre nem nyilatkozott az ügyben.
A közel 53 millió magyar forintnak megfelelő összeg háromszor annyi, mint a Toyota által ajánlott fogyasztói ár
A GR Corolla Morizo Edition – a normál GR Corollához hasonlóan – 304 lóerős, 1,6 literes G16E-GTS háromhengeres turbómotorral, állandó összkerékhajtással és az elöl-hátul mechanikus Torsen differenciálművekkel készül a legendás Motomachi gyár GR Factory üzemében, Japánban. Itt a kimagasló minőség érdekében jóval nagyobb részben alkalmaznak kézi összeszerelést, mint a tömeggyártott Toyota-modellek esetében, amihez megvan a tapasztalat is, hiszen korábban az A80-as Suprát és a Lexus LFA-t is itt gyártották A GR Corolla Morizo Edition motorját úgy hangolták a mérnökök, hogy 30 Nm-rel többet (400 Nm-t) adjon le, mint a GR Corolla motorja, ráadásul a limitált szériás modell 48 kilóval könnyebb is (1445 kg) a szénszálas tetőnek, valamint a hiányzó hátsó üléseknek, hátsó hangszóróknak, hátsó szélvédő ablaktörlő-mechanikának, hátsó ablakemelőknek köszönhetően. Rövidebb áttételezésű a hatfokozatú kézi váltója, mint a normál GR Corolláé, a futóművében feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat használnak, és a hasmagassága is 5 milliméterrel kisebb. Az egyedi, kovácsolt BBS felnikre 235/40 R18-as Yokohama Advan Apex V601 helyett 245/40 R18-as Michelin Pilot Sport Cup 2-es semi-slick gumikat húznak a gyárban.
Még véletlenül sem egy hétköznapi Corolla, ám azt nem nehéz belátni, hogy aligha ér meg 53 millió forintot