Jól jött az Opelnek az 1250 rendőrségi Astra el- és átadása, ám azok nélkül is piacvezető lenne a villámos márka
Nyilvánosságra kerültek a 2012-es esztendő autóeladásairól szóló számok, legalábbis az újakról tudósítók. A 12 hónap alatt forgalomba helyezett 53 059 új autó egészen szép eredmény, 17,6 százalékkal jobb a 2011-es 45 106-nál. Persze tudni kell, hogy ebből 1250 példány az év végén forgalomba helyezett
rendőrségi Opel Astra állomány - önmagában ez 55 százalékkal tolta meg a decemberi, így 5048 személyautósra hizlalt eladásokat.
Forrás: Datahouse Kft., KEKKH
A márkák listáját az Opel vezeti - nem csak a rendőrautóknak köszönhetően, 1250 mínusszal is bőven első lenne, 2011-ben is az volt. A 2011-es, a kishaszonjárművekkel összesített számokkal első, személyautóival második Ford azonban most a harmadik helyre került, s a Skoda az a márka, amely jelentős előrelépéssel - egyebek mellett 500 darab rendőrségi, ügyintézői Skoda Fabia eladásával a dobogó második fokáról a harmadikra szorította a Fordot.
Személyautó forgalomba helyezések 2009-2012
Nem titok, hogy az eladások zöme céges, a piac átlagát tekintve mindössze 20 százalék volt magán-, a többi flottavásárló. Egyes márkáknál még jelentősebb a jogi személyiségű kuncsaftok aránya, erről az alábbi táblázat tud sokat mesélni.
Céges/magánvásárlások aránya a decemberben legnépszerűbb márkáknál
A modellek népszerűségi listáján nem meglepően első az Astra H, igaz, egész évben nem jött rá annyi megrendelés máshonnan, mint a rendőrségtől - összesen 3102 darab kelt el belőle. Ha ehhez még hozzáadjuk az amúgy hetedik legnépszerűbb Astra J 1395 példányát, még nagyobb Astra-elsőséget láthatunk, szerintünk azonban fölösleges kombinálni, a két autó nem egy modell. Az Astra H-éhoz közeli, 2865 példányos eladást tudott elérni a kifutó, idén már új generációval érkező Skoda Octavia, 2085-öset a 2 éves Ford Focus, a már nem dobogósok azonban nem tudtak 2000 példány fölé menni.
Ezeket vitték - a legnépszerűbb modellek
Bár a számok nem rosszak, sőt, az autópiac növekedését mutatják, a flottavásárlók arányából jól látható, hogy a magánszemélyek elvétve tudnak csak új autót megengedni maguknak. Nekik maradnak a használtak, jellemzően mind jobban használtak, ugyanis a cégek is egyre tovább tartják autóikat, illetve külföldről is zömében az átlagéletkornál
idősebb autók érkeznek az országba. A hazai autóállomány fiatalodásához a mostani, amúgy nem szerény, erős kerekítéssel már 20 százalékos növekedés fennmaradására van szükség.
Józanodik a piac, a cégek zömében alsó-középkategóriás autókat, a magánszemélyek még olcsóbbakat vettek, Dacia Dustert, Suzuki Swiftet és kifutó SX4-et
Van hova fejlődni, a 2004-ben még 233 756 darabos, de 2008-ban is 158 628 autós magyarországi autópiac 2009-ben kártyavárként omlott össze, akkor feleződött, s 78 590 példánnyal zárt, melyből mindössze 60 376 kapott magyar rendszámot. A piac ezután tovább csökkent, s 2010 és 2011 után először idén tudta átlépni az 50 ezres szintet. Csak bízni tudunk benne, hogy nem megy még egyszer alá, hanem akár 100 ezer példány fölé is emelkedhet - egyszer, a nem túl közeli jövőben - az eladások száma.
„Valakinek hozott egy kis karácsonyi pénzt a sok Opel!”
Nem tudom, kinek hozhatott, hogy a legolcsóbb ajánlat nyert a tenderen, de nyilván te nagyon okos vagy és tudod.
Azért „nem jó” a fapados Magyarországon készült Suzuki, mert a Suzuki nem is indult pályázóként a rendőrautó-tenderen.
Szívesen látnék listát éves szinten márkánként céges/magán eladásokról. Érdekes változás lenne a listában!! Pl.: Toyota-Skoda, ahol bár csak decemberben látható a céges/magán arányszámon, hogy mekkora az ellentét.
Valakinek hozott egy kis karácsonyi pénzt a sok Opel! 🙂 Miért nem jó a fapados Opel helyett a fapados Magyarországon készült Suzuki?