510 lóerő, 9000-es fordulatszám. Itt az új Porsche 911 GT3!

Az év talán legjobban várt sportautója az új 911 GT3, mely elődeinél egészen más karakter

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megérkezett a 2021-es év talán legjobban várt sportautója, a Porsche 911 GT3. Az új verzió stílusban is többet hoz, futóműve pedig egyetlen alkatrészben sem egyezik a 911-esével.

Az idei év talán legjobban várt sportautóját ismerhetjük meg most, ami nem más, mint a Porsche 911 GT3 legújabb generációja. A 992-es karosszériájára épülő sportmodell talán legfontosabb részlete a hátsó tengelyre épített 4,0 literes szívó boxermotor, mely közel azonos azzal a motorral, amit a GT3 kupás versenyautó számára fejlesztett a Porsche, ez is hengerenkénti pillangószelepeket kapott, így érték el a borotvaéles gázreakciót. A motor teljesítménye 510 lóerő és 469 Nm nyomaték, valamint 9000-es fordulatszámra is képes. Hétfokozatú duplakuplungos automata, PDK váltó jár hozzá, amivel 3,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből, és 317 km/h a végebessége.

Aki szeretné, továbbra is kérheti hatfokozatú kézi váltóval is.

Alaposan eltér a sztenderd 911-es modellektől, a gyártó szerint például a futóműalkatrészek egyike sem csereszabatos. A GT3 első felfüggesztése dupla keresztlengőkaros most először, mely kanyarstabilitás szempontjából hoz igazán nagy fejlődést, nem mintha eddig nem tapadt volna ördögien a GT3. Hátsó futóműve továbbra is multilink, de az alap Carreráénál több ponton alkalmaztak gömbcsuklókat. Ezek mellett az első nyomtáv is változott, a 992-es karosszéria lehetővé tette, hogy 4,8 centivel szélesebben fussanak az első kerekek.
Hirdetés
Külsőre nagyon eltérő az eddigi GT3-as modellektől. Az első lökhárítón sokáig csiszolt hármas osztású légbeömlőt az új modellnél teljesen megváltoztatták. A letisztultabb, egyenesebb vonalakkal tagolt lökhárító különlegesen néz ki, és éppen elég hatékony ahhoz, hogy kellő mennyiségű hűtéssel szolgáljon. Állítható az első légterelő dőlésszöge, valamint a hátsó szpojleré is, mely szintén egy különlegesen formázott darab az elődökéhez képet, persze méretben tökéletesen megidézi azokat. Az új GT3 minden dimenziójában nagyobb a korábbi modelleknél, súlyát mégis közel azonosan tudták tartani nagyszilárdságú acél és karbonszálas erősítésű műanyag alkatrészek felhasználásával. Az új aerodinamikai elemeknek köszönhetően 50%-kal nagyobb leszorítóerőt képes termelni az új GT3, viszont az ajánlott Performance beállításokat alkalmazva, melyek közúton nem használhatóak, a leszorítóerő 150%-kal is több lehet az elődmodellnél, ami óriási fejlődést jelent. Az utastérben is találunk eddig nem látott alkatrészeket, mint például a menetmódválasztót a sportkormányon, mely eddig egyetlen GT3-ban sem volt elérhető. A PDK váltókapcsolója ebben a verzióban a kézi váltó kapcsolójához hasonlót kapott, az ülések pedig akár 18 irányban elektromosan is állíthatóak lehetnek. Aki vérbeli sportautóban szeretne ülni, annak ennél az autónál is opció a karbonvázas fix beállítású kagylóülés, mellyel 11,8 kilogrammot meg is spórolhat az ügyfél.

Az új GT3 adatai remekül hangzanak, de már bizonyítéka is van a Porschénak arra, mennyivel hatékonyabb elődjénél.

Az új GT3 most először 7 percen belüli kört futott a Norschleifén profi pilóta kezei alatt. Egészen pontosan 6:59.927 alatt ért körbe, az előző GT3 legjobb ideje 7:12.7. Ugyanazokon az utcai versenygumikon futott, amit korábban csak a GT3 RS modellre szereltek, az 6:56.4 alatt ért körbe, az új GT3 ezzel a korábbi csúcsmodellhez is igencsak közel jár.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?